וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המיזם": למה אנחנו צריכים לצפות בזה בעצם?

לילך וולך

13.5.2014 / 0:12

"המיזם" אולי מקורית ובעלת רעיון כלכלי חיובי, אבל זה עדיין לא הופך אותה לטלוויזיונית. מרוב נסיון שלא לצאת שעשועון ריאליטי, היא מעניינת כמו משדר מיוחד של ערוץ הכנסת ממשרד הפטנטים

יח"צ - חד פעמי

ואז במשך עשר דקות ארוכות, בערוץ הנצפה ביותר, בשעת השידור המבוקשת ביותר, גברת חביבה אחת שיתפה את כל עם ישראל בחלום שלה. היא רוצה להכין סנדויצ'ים. אבל לא. סתם. סנדויצ'ים! לא. אלו יהיו סנדויצ'י קריאת מחשבות, משהו אוריגינל - אתם תגידו מה לא טעים לכם, והיא... חכו לזה! *לא* תשים לכם את זה בלחמניה. דרך אגב, אם תתנו לי מאה אלף שקלים, אני לא אבעט לכם בשוק ואברח בריצה. זה מיזם שכזה שחשבתי עליו בעצמי, והנה שעה וחצי בפריים טיים על זה.

"המיזם" היא תכנית מקור בפיתוח מקורי – משתתפים שונים מציגים את החזון העסקי שלהם, צוות שופטים הכולל את רונאל פישר, אילון נופר, שלמה מעוז, אריק זאבי (שהם כולם בסדר גמור כשופטים, וזה הדבר הטוב ביותר שאפשר לומר על התוכנית), מחליט האם הם עוברים לשלב הצבעת ומימון הקהל, ומי שמקבל את נתוני המימון הגבוה ביותר מהקהל המצביע בשידור חי דרך אפליקציה והאתר של רשת, הוא זה שמקבל את המקפצה הכלכלית להשקעה בעסק שלו. את השידור החי מנחה אברי גלעד, ויש איזשהו תפקיד לא מוגדר ולא ברור כמו זה שבדרך כלל נתפר למידות האישה היפה ההכרחית הלא-הכרחית בשידור החי, אותו מאיישת ירדן הראל.

"המיזם" היא לא טלוויזיה. היא כל מיני דברים אחרים, אבל היא לא צריכה להיות מצולמת ומשודרת, אלא אם מדובר בערוץ הקניות אולי. כל הכוונות הטובות, האופק הכלכלי הנפתח, כל המה שזה לא יהיה לא מסביר עדיין למה אמור לשבת הצופה הממוצע, ולהפקיר את עצמו לצפייה ב"המיזם". מה אמור להיות התמריץ של הצופים? זה הרי ערוץ הכנסת במשרד הפטנטים, עם כל הקסם והסקסאפיל שההתנגשות הזו מייצרת. מובן מאליו למה כדאי לתמוך בעסקים מבריקים (נניח. לא אלו שכוללים סנדויצ'יאדה, כן?) בעלי נקודת התחלה כלכלית בעייתית. אבל למה אני צריכה לצפות בזה? ומהו השלב הבא? ריאליטי פקידי שומה? מרתון ראיית חשבון?

המיזם. רונן פדידה,
לא ריאליטי, אבל גם לא שום דבר אחר. אברי גלעד/רונן פדידה

להוציא את תועפות הקידום המוקדם של "המיזם" שנערך ברשת, בין השאר, התראיין אברי גלעד לתוכנית הרדיו של טל ברמן ואביעד קיסוס. כהרגלו, התעלם גלעד מהעובדה שהוא מתפרנס מטלוויזיה, בעודו טורח להתחלחל ממנה בקולניות. מה עומד להיות בתוכנית? ניסו ברמן את קיסוס להבין. לא יהיו סיפורים אישיים, הצטמרר גלעד, גם לא עוקבים אחר הזוכים אחר כך. זה, כל החרא הזה הרי שייך לתוכניות הנחותות האלו, לריאליטי. אז מה בכל זאת יהיה? הקשו השניים בשאלה לא קשה. ואת זה כבר גילינו בעצמנו ממש אמש. מה שיהיה זה יציר כלאיים שנולד ומייד כושל כי הרגליים שלו פשוט חלושות מדי. ריאליטי נטול ריאליטי, שעשועון נטול שעשוע.

אברי גלעד יכול לבוז לתרבות הריאליטי כמה שהוא רק רוצה, וגם להיות צודק רוב הזמן. אבל אי אפשר לאכול את העוגה ואז להעמיד פנים שאלו פירורים של זן שמכסים לך את הפרצוף. "המיזם" אולי לא משתמשת בכלים הנחותים של ריאליטי, אבל זה כיוון שהיא לא משתמשת באף כלים טלוויזיוניים, היא מתקיימת באיזו מובלעת מתחכמת שמעמידה פנים שהיא טובה מהיתר אבל פשוט רוקדת לבדה, מחובקת עם עצמה. זה אולי מקורי, ואצילי יותר בכוונותיו מהרבה סחי טלוויזיוני אחר, אבל זה מגוחך כמו קפה נטול קפאין – או שתספקו את הרעל הממכר, או שתמציאו פטנט אחר.

מה אתם חשבתם על "המיזם"? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully