וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת ABC חושפת: השלל הטלוויזיוני של 2014

18.5.2014 / 0:17

רשתות הטלוויזיה הגדולות חושפות את לוחות השידורים שלהן לשנה הבאה. אילו סדרות שרדו? מה יהיה הלהיט הטלוויזיוני הבא? פרויקט מיוחד של וואלה! תרבות

לא משהו, לא משהו מצבה של ABC. למרות ששבע תכניות תמימות שלה מאכלסות את 20 הגדולות בארה"ב, היא בכל זאת מסיימת את העונה במקום הרביעי והאחרון מקרב כלל הרשתות זו השנה השלישית ברציפות. בעונה החולפת היו לה כמה סדרות חדשות שהצליחו לא רע - הדרמות "סוכני שילד", "תחיית המתים" והקומדיה המאוד -חמודה "הגולדברגים". שלושתן נתנו עבודה טובה מבחינת הרייטינג, אם כי שתי הראשונות התחילו בגדול והידרדרו ככל שהעונה התקדמה, מה שלא מבשר טובות לגבי העונה הבאה שלהן.
.
יתר הסדרות החדשות שרכשה ABC בעונה הקודמת כשלו בזו אחר זו, ובענק, במה שנראה כמו שרשרת עגומה של מזל אומלל ושיבוצים אידיוטיים. בראש ובראשונה - הניסיונות למנף את ההצלחה הגדולה של "משפחה מודרנית" לטובת הסיטקום שאחריה כשל נחרצות פעם נוספת. עד לפני שנה היתה שם "הכל לטובה", סדרה קומית כיפית על שישיית חברים שפשוט לא התאימה ברוחה ל"משפחה מודרנית" וכשלה ברייטינג. ABC ביטלה אותה למרות אהבת הקהל שבכל זאת צפה בה, ואז מה שיבצה במקומה בעונה הנוכחית? סיטקום-חברים-צעירים חדש ובינוני שלא מתאים לתוכנית שלפניו, "Super Fun Night" בכיכובה של הקומיקאית האוסטרלית רבל ווילסון, וכאשר זה כשל החליפה אותו ב-"Mixology", עוד סיטקום חברים-צעירים שהמבקרים שנאו. כל אותה העת ישבה לה בימי רביעי "אישה לראווה", קומדיה סתמית בפני עצמה אבל כזו שמציגה אף היא סוג של משפחה מודרנית (צעירה יפה המתחתנת עם גבר גרוש פעמיים, עם גיחות תכופות של הנשים לשעבר והילדים מהנישואים הקודמים). אין שום ערובה לכך ששיבוצה אחרי "משפחה מודרנית" היה גורם לה לעבוד, אבל לעולם לא נדע כי היא בוטלה.

משפחה מודרנית. GettyImages
ואולי הבעיה אצלם? "משפחה מודרנית" לוקחת אמי/GettyImages

מבט על הלוח החדש של ABC מראה שהפעם היא למדה סוף סוף מהטעויות. "הגולדברגים" תעבור אל ימי רביעי ב-20:30 אחרי "מקום טוב באמצע", והסיטקום המשפחתי החדש "Black-ish" בכיכובו של אנתוני אנדרסון, יקבל באותו ערב את המשבצת של 21:30 אחרי "משפחה מודרנית". בכך סוף סוף נוצר ערב שכולו משפחתי ומתקשר זה עם זה, ומעניין יהיה לראות אם המהלכים האלה יניבו פרי.

כבר עכשיו יש כמה דברים שעובדים ב-ABC, בראשם הסדרות של שונדה ריימס - "האנטומיה של גריי" ו"סקנדל". שתיהן, ובעיקר האחרונה שהולכת וגדלה, מספקות לרשת המון קורת רוח. שלא במפתיע, אם כן, בשבוע שעבר חידשה ABC את החוזה שלה עם שונדה לארבע שנים נוספות, ובמקביל הזמינה ממנה סדרה חדשה, שלישית במספר - "How to Get Away With Murder". הבשורה הגדולה בנוגע לדרמה החדשה של שונדה ריימס: היא תתפוס את מקומה לצד שאר הסדרות בערב שכולו שונדה. "האנטומיה של גריי" ב-20:00, אחריה "סקנדל" ולבסוף הסדרה החדשה. זוהי הפעם הראשונה מזה שלושים שנה שבה ערב שידורים שלם מוקדש ליצירותיו של מפיק אחד, מאז שאהרון ספלינג השתלט עם "טי ג'יי הוקר", "ספינת האהבה" ו-"Fantasy Island" בין השנים 1982-1984, גם כן ב-ABC.


"How to Get Away With Murder" ו-"Blackish", מצטרפות אל "סקנדל" בכך שהן מובלות על ידי שחקנים שחורים. מלבדן ישנם עוד כמה פרצופים שאינם לבנים במסגרת הלוח החדש של ABC - הסיטקומים "Fresh Off The Boat" ו-"Cristela" מציגים במרכזם אמריקנים ממוצא סיני ומקסיקני, בהתאמה. כל אלה הופכות את ABC לרשת שמציגה הכי הרבה גיוון גזעי בסדרות שלה. מלבד האתניות הזו מצטיינות כמה מהסדרות של ABC ברעיונות מעניינים למדי, כמו סיטקום-אגדה-מחזמרי או גרסה ל"גבירתי הנאווה" על רקע התרבות הוויראלית והרשתות החברתיות, וכעת צריך לראות אם הביצוע שלהן יישר קו. בולטת בהיעדרה היא הגרסה האמריקנית ל"בלתי הפיך" הישראלית של סיגל אבין ובכיכובו של דיוויד שווימר. ABC עדיין לא ויתרה עליה כליל, אבל נכון לעכשיו לא הזמינה אותה כסדרה. בהמשך ניתן לקרוא את פירוט כל הסדרות ולצפות בטריילרים שהרשת שיחררה. אבל לפני כן, אלה הן הסדרות שחודשו ובוטלו ב-ABC:

ממשיכות הלאה:
"גבר מי שנשאר אחרון".
"האנטומיה של גריי".
"הגולדברגים".
"הרווק".
"לרקוד עם כוכבים".
"מקום טוב באמצע".
"משפחה מודרנית".
"נאשוויל".
"נקמה".
"סוכני שילד".
"סקנדל",
"עד עצם היום הזה".
"קאסל".
"תחיית המתים".

אינן עמנו עוד:
"אישה לראווה"
"ארץ הפלאות".
"הבוגדת" ("Betrayal").
"פרברי הגיהנום".
"Back In The Game".
"Killer Women".
"Lucky 7".
"Mind Games".
"Mixology".
"Super Fun Night".
"The Neighbors ".

אלה הסדרות החדשות של ABC, חלקן יגיעו בעונת הסתיו וחלקן בתחילת 2015:

הדרמות

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

"American Crime"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נראה טוב/מערכת וואלה!, צילום מסך

ג'ון רידלי, שזכה ממש לאחרונה באוסקר על התסריט שלו ל-"12 שנים של עבדות", מגיע לטלוויזיה עם יצירה חדשה ומסקרנת שגם מתהדרת בקאסט מצוין. במסגרת הגישה הרב-תרבותית של ABC, העלילה חגה סביב אירועי הירצחו של חייל לבן שלחם במלחמה, ועל פי עדות ראייה החשוד העיקרי במעשה הוא צעיר היספני. הסדרה מתארת את המשפט שאחרי הרצח, את תהליכיו ואת השפעתו על המעורבים ועל הקהילה, כשכל אותו הזמן רוחש המתח הבין-גזעי. את הורי הנרצח מגלמים פליסיטי הופמן ("עקרות בית נואשות") וטימותי האטון ("אנשים פשוטים", "בחורות יפות"), את אבי החשוד מגלם בניטו מרטינז ("המגן") וגם וו. ארל בראון ("דדווד") ופנלופי מילר ("דרכו של קרליטו") נמצאים כאן. הטריילר נראה מבטיח.

"Forever"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רואה פיילוטים מתים/מערכת וואלה!, צילום מסך

דרמה על טבעית מטופשת למראה בכיכובו של יואן גריפית ("ארבעת המופלאים", "Glee"), המגלם פתולוג מוצלח במיוחד במשטרת ניו יורק, אבל אף אחד לא יודע שהסיבה העיקרית לעניין שלו במתים היא העובדה שהוא עצמו בן אלמוות. אף אחד מלבד חברו הטוב (ג'אד הירש, "מספ7ים"). את הכוח הזה הוא רותם לעזרת בלשית ומקרי הפשע שהיא חוקרת, הגם שהיא לא יודעת איך הוא עושה את זה.

"How to Get Away With Murder"

אחרי מתמחים ורופאים בבית חולים ואחרי מנהלי משברים בוושינגטון הבירה, שונדה ריימס מגיעה אל העולם הסקסי של האקדמיה. ויולה דיוויס ("העזרה") מגלמת מרצה מבריקה ומסתורית בחוג למשפט פלילי, שיחד עם כמה סטודנטים שאפתניים מהכיתה שלה נקלעת לחקירת רצח שעתידה לזעזע את האוניברסיטה כולה ולשנות את חייהם.

"Marvel's Agent Carter"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הו!/מערכת וואלה!, צילום מסך

ספין אוף נוסף ליקום של מארוול אחרי ההצלחה היחסית של "סוכני שילד". הפעם מדובר בפגי קרטר מ"קפטן אמריקה", שבשנת 1946 מוצאת את עצמה כאישה הנדחקת שוב אל השוליים אחרי שהגברים חוזרים מהמלחמה. כעת היא משלבת בין עבודה אדמיניסטרטיבית בארגון החשאי SSR לבין פעולות ביון בשירותו של האוורד סטארק, אביו של טוני, בזמן שהיא חיה את חייה כרווקה בארה"ב של שנות הארבעים אחרי שאיבדה את אהבת חייה - סטיב רוג'רס (כלומר קפטן אמריקה).

"Secrets and Lies"

לא ייאמן שבשנת 2014 בכירים בטלוויזיה עדיין חושבים שזה לגיטימי לקרוא לסדרה "סודות ושקרים". דרמת מתח בת עשרה פרקים המבוססת על סדרה אוסטרלית באותו שם, שהחלה שם ממש בחודש מרץ האחרון, כאן בכיכובו של ראיין פיליפה המגלם איש משפחה שמגלה גופת ילד קטן והופך במהירות לחשוד העיקרי. ג'ולייט לואיס מגלמת את הבלשית שמנסה למצוא את הרוצח, כך שיחד עם "Wayward Pines" ברשת פוקס זו המיני-סדרה השנייה שלה בעונה החדשה.

"The Whispers"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זהירות - חייזר/מערכת וואלה!, צילום מסך

מותחן מד"ב המתאר ניסיון השתלטות של… ובכן, משהו, על האנושות, שלשם כך תובע חזקה על גופם ורצונותיהם של ילדים קטנים ומביא אותם לעשות מעשי זוועה. יצרה את הסדרה סו יו ("בתוך הבועה"), בתפקיד הבלשית מככבת לילי רייב ("אימה אמריקאית"), ומלבדה בקאסט גם מילו ונטימיליה ("גיבורים") ובארי סלואן ("נקמה"). על פי הטריילר זה נראה עשוי היטב, והילדה בתפקיד הראשי מעולה ומתוקה.

הקומדיות

"Blackish"

לפני כמעט עשור כיכב אנתוני אנדרסון ב"ברני מאק", הסיטקום המשפחתי המצוין שיצר לארי ווילמור בכיכובו של מאק ז"ל, וכעת הוא מככב בסיטקום משל עצמו בהפקת ווילמור. הוא מגלם את אנדרה ג'ונסון, גבר שחי עם אשתו וארבעת ילדיהם בפרברים. לו עצמו חשובה מאוד המורשת התרבותית שלהם, אבל הילדים שלו עושים הכל כדי להיטמע בסביבה הלבנה וכעת עליו להרביץ בהם תורה. את אביו של אנדרה מגלם לורנס פישבורן ("המטריקס"). ווילמור עצמו אמור היה לנהל את העסק מאחורי הקלעים, אבל זה ירד מהפרק מאחר שהחל מינואר 2015 הוא הולך להחליף את סטיבן קולבר עם תוכנית חדשה בקומדי סנטרל.

"Cristela"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נעדרים מהפריים: אנשים לבנים/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד אחת מהגיוון התרבותי, אבל מכאיבה למראה על פי הטריילר. הקומיקאית כריסטלה אלונזו מככבת כסטודנטית למשפטים שמסיימת את לימודיה ומתחילה התמחות. בזמן שהיא מרוששת היא מתעלקת על אחותה והמשפחה שלה, ובו זמנית מנסה לאזן בין המסורת המשפחתית לבין התקדמות בעולם או שיט מהסוג הזה.

"Fresh Off the Boat"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם כאן אין לבנים/מערכת וואלה!, צילום מסך

סיטקום המבוסס על האוטוביוגרפיה של השף אדי הואנג, שהיה בן 11 כאשר משפחתו, בראשות שני הוריו המהגרים, עקרה אל פרברי אורלנדו מצ'יינהטאון שבוושינגטון הבירה. שם, כילד חובב היפ-הופ, הוא ומשפחתו חווים סוג של הלם תרבות בזמן שהם מנסים להגשים את החלום האמריקני. את האב מגלם רנדל פארק המעולה ("Veep"), את האם מגלמת קונסטנס וו, שעד כה הסתפקה בתפקידי משנה קטנים וכעת נראה שהיא תגנוב את ההצגה, לפחות על פי הטריילר החמוד שלה.

"Galavant"

קומדיה אגדתית מוזיקלית מהחברים שהביאו לכם בין היתר את "פלונטר", על אודות גבר בשם גאלבנט שאיבד את אהובתו מדלנה למלך ריצ'רד המרושע, וכעת מנסה למצוא אותה שוב ולנקום במי שעולל לו רע. הבעיה היא שמדלנה עצמה לא בדיוק רוצה לחזור אליו. אחרי הכל היא תפסה לה מלך. זה נראה חמוד ומקורי בטריילר, אבל מעניין לאורך כמה זמן יוכלו למשוך את זה.

"Manhattan Love Story"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תנו לאהבה למות/מערכת וואלה!, צילום מסך

אוי, זה נראה מתיש. סיטקום רומנטי העוקב אחר בחור ובחורה בניו יורק, כלומר ממש עוקב אחרי כל אחד מהם, עם המחשבות והכל, מהשלב שבו הם עדיין אינם מכירים, דרך הפגישה הראשונה המביכה וכך הלאה. הכניסה לראש של כל אחד מהם אמורה לחדד את ההבדלים בין גברים ונשים, אבל על סמך הטריילר נראה שהיא בעיקר מחדדת את הקלישאות השחוקות ביותר.

"Selfie"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שיט שאבא שלי אומר היתה כאן קודם/מערכת וואלה!, צילום מסך

היי, כל הצעירים מדברים על הסלפי הזה - למה שלא ניצור סדרה באותו שם? זו מחשבה שללא ספק חלפה בראשן של החליפות המגניבות כאשר החליטו להזמין את הדבר הזה, סיטקום בכיכובם של קארן גילן ("דוקטור הו") וג'ון צ'ו ("הרולד וקומאר"). במקביל לכך שביטלה לאמילי קאפנק את "פרברי הגיהנום" שיצרה, הזמינה ממנה ABC את "סלפי", סיטקום המבוסס בחופשיות על "גבירתי הנאווה". אלייזה דולי (כן כן) היא אושיית רשת אבל אין לה חברים אמיתיים במציאות, ועל כן היא שוכרת את שירותיו של גורו שיווק שילמד אותה את הלכות ההתחבבות בעולם האמיתי. אין טריילר אבל יש סצנה מתוך הפיילוט.

  • עוד באותו נושא:
  • abc

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully