וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת CBS חושפת את הלהיטים לשנת 2014

19.5.2014 / 0:00

רשתות הטלוויזיה הגדולות חושפות את לוחות השידורים שלהן לשנה הבאה. אילו סדרות שרדו? מה יהיה הלהיט הטלוויזיוני הבא? פרויקט מיוחד של וואלה! תרבות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כן, אתם רואים נכון. מת'יו פרי חוזר למסך הקטן. "The Odd Couple"/מערכת וואלה!, צילום מסך

CBS היא באופן מסורתי הרשת הכי מצליחה והכי משעממת, כזו שהולכת בעיקר על בטוח. מהצד האחד דרמות פשע פרוצדורליות כמו "מחשבות פליליות" ו"זירת הפשע", ומהעבר השני סיטקומי מולטי-קאמרה עם קהל (או פסקול צחוקים מוקלט במקרה הגרוע) כמו "שני גברים וחצי" ו"מרוששות". השילוב הזה מניב לה כבר שנים רבות את הקהל הגדול ביותר ביחס ליתר הרשתות. השנה CBS סוף סוף התחילה להיות קצת מעניינת, כי משהו בטיטאניות שלה נסדק. היא עדיין הרשת הכי נצפית, אבל פתאום הרייטינג שלה ירד, ובגילאי 18-49 הוא צנח יותר מאשר בכל רשת אחרת, עד כדי כך שנשרה מהמקום הראשון לשלישי.

הסיבה לכך, היא ש-CBS פשוט חווה לראשונה עכשיו את מה שיתר הרשתות מתמודדות איתו כבר שנים. שום סדרה חדשה שלה שעלתה בעונה הקודמת לא הפכה ללהיט, למעשה, מלבד שתיים CBS ביטלה את כולן. גם סדרות מעט ותיקות יותר שהיה נדמה שעשויות למגנט אליהן את הצופים, כמו "מרוששות" ו"מייק מולי" בימי שני, הולכות וגוועות. הקומדיה המצליחה היחידה מקרב סיטקומי יום שני ב-CBS - הכוללים גם את "Mom" של צ'אק לורי ("המפץ הגדול", "שני גברים וחצי") - היא "איך פגשתי את אמא", וזו היתה העונה האחרונה שלה. לא בכדי פיתחה CBS יחד עם יוצרי הסדרה ספין אוף חדש שיתפוס את מקומה בשנה הבאה, "איך פגשתי את אבא", אבל ההפתעה הכי גדולה של ה-Upfronts היא העובדה שבסופו של דבר סדרת הבת הזו לא תזכה לחיים, לפחות לא ב-CBS. חילוקי דעות אמנותיים הובילו לכך - CBS סברה שהפיילוט לא עובד מסיבות שונות, ואילו יוצרי הסדרה סירבו לצלם את הפיילוט מחדש.

אבל עדיין לא צריך להספיד את CBS, ממש לא. מקרב שלושים הסדרות הנצפות ביותר בארה"ב, יותר משליש משודרות אצלה, וזה כולל את הדרמה ("NCIS") והקומדיה ("המפץ הגדול") הכי נצפות. אמריקה עדיין אוהבת את מה ש-CBS עושה. עוד לזכותה: "האישה הטובה", אולי הדרמה הכי משובחת ומהוללת בקרב כל רשתות הברודקאסט, משודרת אצלה וממשיכה גם לעונה שישית למרות רייטינג זעום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רציתם לדעת איך פגשתי את אבא? תשכחו מזה."איך פגשתי את אמא"/מערכת וואלה!, צילום מסך

באשר לסדרות החדשות, גם הפעם הלוח החדש שלה משקף כמעט לחלוטין את הגישה הבטוחה של עוד-מאותו-דבר, כולל סדרות בת גם ל-"NCIS" וגם ל"זירת הפשע". באופן כללי הדגש הפעם הוא משמעותית על הדרמות לעומת הקומדיות, ומתחילה להסתמן כאן מגמה גורפת - מלבד ABC שהזמינה כמות זהה ומאוזנת בין הז'אנרים, CBS מצטרפת אל פוקס ו-NBC ומזמינה יותר דרמות מאשר קומדיות. במקרה שלה, משמעותית יותר: שש לעומת שתיים. שלל הסיטקומים שלה דל גם בלי להשוות לכמות הדרמות, עניין שמדגיש ביתר שאת את אובדנה של "איך פגשתי את אבא".

באשר ליום שני, מאחר שגם ככה ימי חמישי של הרשת מופקעים לטובת משחקי פוטבול עד סוף אוקטובר, "המפץ הגדול" זמינה לשינוע ליום אחר. זה אכן מה ש-CBS עושה כדי לשפר את מצבו הבעייתי של היום: עד סוף אוקטובר תפתח "המפץ" את ערב השידורים ותנסה לשפוך עוד קצת צופים על "Mom". מעבר לכך הערב הזה שונה בתכלית. במקום רצף של קומדיות, השעה 21:00 מפנה את מקומה ל-"Scorpion", הדרמה שהפיילוט שלה זכה לציון הגבוה ביותר במסגרת קבוצות המיקוד שערכה CBS. בהמשך תמצאו פירוט של הסדרות החדשות וטריילרים להתרשמות ראשונית, אבל לפני כן הסדרות שנשארות באוויר ואלה שסיימו את דרכן.

ממשיכות הלאה:

"אלמנטרי"
"האישה הטובה"
"הוואי חמש-0"
"הישרדות"
"המירוץ למיליון"
"המנטליסט"
"המפץ הגדול"
"זירת הפשע"
"מבוקש"
"מחשבות פליליות"
"מייק ומולי"
"מרוששות"
"שוטרים בדם"
"שני גברים וחצי"
"Mom"
"NCIS"
"NCIS: LA"
"The Millers"

אינן עמנו עוד:

"איך פגשתי את אמא"
"אינטליג'נס"
"בני ערובה" (החידוש לסדרה הישראלית)
"המטורפים"
"Bad Teacher"
"Friends with Better Lives"
"We Are Men"

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עוד לא נמאס לכם מסדרות מז"פ? נהדר, קבלו את "CSI: Cyber"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלה הסדרות החדשות של CBS, רובן מגיעות כבר בסתיו, היתר בתחילת 2015.

הדרמות

"Battle Creek"

אחת הדרמות היותר מסקרנות מהשלל החדש של הרשת (שתגיע רק במידסיזן) היא סדרה ש-CBS דחתה לפני 12 שנה וכעת חוזרת בה. הסיבה לכך היא שמאז 2002 ועד היום וינס גיליגן, שהציע לה בשעתו את הסדרה, יצר סדרה קטנה בשם "שובר שורות", ועכשיו CBS פתאום חושבת שכדאי לה לעבוד איתו. אם גיליגן אינו מספיק, הרי שמדובר בשיתוף פעולה שלו עם דיוויד שור, יוצר "האוס", שלמעשה ינהל את הסדרה בפועל. כמיטב המסורת של CBS, גם הפעם מדובר בסדרה על אוכפי חוק, במקרה הזה בכיכובם של דין ווינטרס ("אוז", "רוק 30") וג'וש דוהמל ("הרובוטריקים"). האחד הוא ראס, בלש מחוספס של משטרת באטל קריק הענייה במישיגן, והשני הוא מילטון, סוכן FBI שוחר טוב ותמים הפותח במקום שלוחה קטנה מאובזר להפליאוחובר אל ראס. שתי הגישות השונות בתכלית של השניים אמורות לייצר הן את הדרמה והן את הקומדיה.

"CSI: Cyber"

עוד אחת למידסיזן, ספין אוף בכיכובה של פטרישה ארקט ("מדיום", "אימפריית הטיילת") לסדרה העדיין פופולארית "זירת הפשע", שכמשתמע משמה תעסוק בחקירות של מקרים קיברנטיים. מה הקשר בין מז"פ לבין חקירות אינטרנט, אתם שואלים? ובכן, על פי תיאור הסדרה שפירסמה CBS אין שום קשר, הסדרה הזו בכלל מתרחשת במסגרת היחידה לפשעי מחשב במטה ה-FBI.

"Madam Secretary"

דרמה בכיכובה של טיאה ליאוני ("סוף הוליוודי", "האמת העירומה") המגלמת, כמשתמע מהשם, את מזכירת המדינה האמריקנית אחרי שקודמה בתפקיד מת בנסיבות מיסתוריות. התפקיד שלה כולל את הדיפלומטיה, הפוליטיקה והמשברים, ומנגד גם את חיי המשפחה שלה. הקאסט נהדר - מלבדה ניתן למצוא כאן את ביבי ניווירת' הנפלאה (לילית' מ"חופשי על הבר") כראשת הסגל שלה, קית קאראדין ("דדווד", "דקסטר") כנשיא ארה"ב, זלקו איבאנק ("נזקים") כראש הסגל שלו, טים דיילי ("כנפיים", "הסופרנוס") כבעלה, וגם ג'פרי ארנד כאן, לא שחקן מאוד מוכר אבל הצליח להשיג את כריסטינה הנדריקס המהממת מ"מד מן", אז אולי יש בו משהו. בלוח השידורים של CBS הסדרה מצוותת כמתבקש בימי ראשון עם "האישה הטובה".

"NCIS: New Orleans"

כבר בשנה שעברה ניסתה CBS ליצור ספין-אוף נוסף לדרמה המצליחה ביותר שלה (כבר קיים אחד, "NCIS: LA"), והפיילוט שלו אפילו שודר במסגרת העונה הקודמת של סדרת הבת, אבל לבסוף הוא לא זכה לחיים משל עצמו. הפעם זה קורה עם רעיון אחר במיקום אחר, שהושק במסגרת שני פרקים של סדרת האם במהלך העונה שאך זה הסתיימה וכעת זוכה למשבצת השידור שאחריה. קאליברים כסקוט באקולה ו-CCH פאונדר מככבים, וגם כאן הם חוקרים פשעים הקשורים לצבא ולאנשיו. בהיעדרה של "טרמיי" שהסתיימה השנה זו כרגע הסדרה היחידה שמצולמת בניו אורלינס, ללא ספק הקשר היחיד בין שתי הסדרות הללו.

"Scorpion"

אפשר להבין על פי הטריילר מדוע זהו הפיילוט שזכה לציון הכי גבוה במדגמים של CBS. למרות שהוא מסתמך שוב על הנוסחתיות הבטוחה של הרשת ומסתמך על המוני - המוני! - קלישאות, הוא מצליח בכל זאת לסחוף אפילו מהכמה דקות המקובצות כאן. המעשה, שלכאורה מתבסס על סיפור אמיתי, הוא בגאון מחשבים שמקבץ לו חבורת גאונים נוספים על הספקטרום האוטיסטי כדי להתמודד עם איומים האקריים, והם נשכרים על ידי סוכנות ממשלתית כלשהי (לא באמת משנה איזו) כדי לעזור בקנה מידה גדול יותר. בקאסט ניתן לאתר את רוברט פטריק ("שליחות קטלנית 2"), אדי קיי תומאס ("אמריקן פאי") וקתרין מקפי היפהפיה ("סמאש", "אמריקן איידול").

"Stalker"

אחרי "The Following" ברשת פוקס ו"יומני הערפד" ב-CW, מגיע קווין וויליאמסון גם אל CBS עם סדרה חדשה. הפעם מדובר בדרמת פשע בכיכובם של מגי קיו ("ניקיטה") ודילן מקדורמט ("הפרקליטים"), המתמקדת בבלשים שתפקידם לטפל במקרים של סטוקרים (אולי הגיע הזמן למצוא לזה מילה הולמת בעברית) במסגרת היחידה להערכת איומים במשטרת לוס אנג'לס. התוצאה, על פי הטריילר, נראית כמו שאר דרמות הפשע הפרוצדורליות בארה"ב בכלל וב-CBS בפרט. מדהים שלא נמאס להם.

הקומדיות

"The McCarthys"

סיטקום שבמקור צולם כסינגל קאמרה במהלך עונת הפיילוטים של 2013. CBS ויתרה עליו אבל עדיין רצתה אותו, רק אחרת. יותר CBSי. הפיילוט צולם מחדש כמולטי קאמרה מול קהל ו-Voila, הנה סיטקום מן המניין. הסדרה עוסקת ברוני מקארת'י, בחור גיי שחי בבוסטון בסמוך לבני משפחתו האירית הקולנית וחובבת הספורט, אבל לא בדיוק חולק איתם את תחביביהם. כאשר נקרית בדרכו הזדמנות לעבור לעיר אחרת שאמורה להיות יותר לרוחו, הוא שוקל אותה למורת רוחה של משפחתו. העלילה מבוססת בחופשיות על חיי היוצר שלה, בראיין גאליבן.

"The Odd Couple"

אחרי הכישלון של הדרמה "סטודיו 60" ואחרי המפלה של שני הסיטקומים "מיסטר סאנשיין" ו"תתקדם" (למרות שהאחרונה היתה ממש חמודה), מנסה מתיו פרי פעם נוספת, אבל הפעם כמה שיותר בטוח. מולטי קאמרה כמו שההמונים אוהבים, ברשת הכי נצפית בארה"ב, על פי מחזה אהוב של ניל סיימון. אכן, זוהי גרסה חדשה של "הזוג המוזר", על אודות שני הפכים מושלמים שנאלצים לחיות ביחד כשותפים בעקבות הגירושין של כל אחד מהם. פרי מגלם את אוסקר הבלגניסט, והפליקס כנגדו הוא תומאס לנון המעולה ("רינו 911"), על תקן הטיפוס הנוירוטי והלחוץ. עוד בקאסט: וונדל פירס הגדול ("הסמויה", "טרמיי") ולינדזי סלואן ("סברינה המכשפה הצעירה").

  • עוד באותו נושא:
  • cbs

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully