וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית התקליט עם אלק אמפייר

19.5.2014 / 0:01

לקראת הופעתו של אלק אמפייר בפסטיבל מוסררה מיקס 14, בחר המוזיקאי הגרמני את האלבומים שהכי השפיעו על חייו ויצירתו. האזינו לבחירות המיוחדות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אלק אמפייר/מערכת וואלה!, צילום מסך

Silver Apples - "Love Fingers"

"אני אוהב את הטראק הזה כבר עידנים, זו דוגמה מעולה לניסיונות מוקדמים לשילוב של רוק ומוזיקה אלקטרונית. הלהקה הזו עוררה השראה אצל הרבה אמנים מאז היציאה של השיר, במיוחד בימינו כשנדמה שכל דבר "אנושי" צריך להיות מתוקן על ידי תכנה במוזיקה. אני ממש מעריך את התופים בהקלטה הזו. הסיקוונס של הסינטיסיזר נשמע כמו טכנו, זה היה בשנות ה-60 המאוחרות אבל התופים ממש מעוררים לחיים את המוזיקה הזו".

Goblin - "Markos"

"עוד קאלסיקה בעיני. הלהקה הזו עושה טור ממש בימים אלה, אני חושב שזה מאוד מעורר השפעה ויכול להשפיע על עוד הרבה דברים שיגיעו בעתיד. אני באמת מאמין שהרבה מוזיקה תכתב ותוקלט בצורה הפוכה בדיוק. בעידן האינטרנט התרגלנו לקלוט ולהבין הרבה יותר מידע. בזמן שמוזיקה פופולארית נשמעת כמו סוג של רינגטון דחוס של העבר שלה, אני צופה הרבה יותר ניסיונות של מוזיקאים אוונגרדים. זה רק שאלה של זמן עד שהמתודות של המאה שעברה יישארו מאחור. למרות שיש מוזיקה של העבר שגורמות לנו לצעוד קדימה ולקחת סיכונים. זו דוגמא טובה לכך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

Steven Price - "Fire"

"זו דוגמה מצוינת למה שאפשר לעשות הקולנוע של היום, לפני 30 שנה הרבה אמני אינדסטריאל ונויז עשו ניסיונות באנדרגראונד שהיום אפשר לשמוע בסרטים הוליוודים. זו תקופה מרגשת".

Atari Teenage Riot - "Hetzjagd auf Nazis"!

"אני חבר בקבוצה שנקראת Atari Teenage Riot ואנחנו מתכנתים מוזיקה על מחשב Atari 1040ST. הטראק הזה יצא ב 1992. ראינו את העלייה של אירגוני הניאו נאצים והחלטנו לתכנת מוזיקה אלקטרונית כדי להילחם באידיאולוגיה של הארגונים האלה. כאשר אנונימוס האקרס הפילו אתרי ניאו נאצים במזרח אירופה ב-2012, הם הרבו להשמיע את השיר הזה יחד עם מסר תוך שהחריבו את האתרים המקוריים".

Pierre Schaeffer - "Etude aux chemins de fer 1948"

"שמעתי את המוזיקה שלו כשהייתי בן 13 וזה העיף לי את הראש, מיד הבנתי שאפשר לעשות מה שרוצים כשיוצרים מוסיקה ולא צריך תמיד ללכת בדרך הרגילה. אתה יכול לכבד את החוקים אבל אתה לא חייב אם אתה צריך לבטא משהו אחר שהגיוני בקוטנקסט שלך. הגישה של מלחינים כמוהו היא מאד מודרנית, כשברור שבקרוב תכנות יכלו לעשות את כל הדברים הסטנדרטים שעושה מלחין או מוזיקאי ממוצע. אני מאמין שתמיד צריך להיות חכם יותר מהטכנולוגיה כאשר היא מכריחה אותנו ליצור מוזיקה צפויה ומוכרת".

אלק אמפייר יופיע בפסטיבל מוסררה מיקס 14 ב-22 במאי. מוסררה מיקס הוא פסטיבל אמנות רב-תחומי ובינלאומי המתקיים מידי שנה בשכונת מוסררה בירושלים, ביוזמתו של בית הספר מוסררה ע"ש נגר. השנה הפסטיבל יבחן את נושא ה"אנאלוג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully