וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יי לנו: "ריטה היא ההוכחה שיש אלוהים"

23.5.2014 / 9:00

כתב וואלה! תרבות נפגש בטקס "בראשית" עם ג'יי לנו ושאל אותו מה ישראלי בעיניו? האם יש בדיחה שלא יספר בעיר הקודש כדי לא להרגיז את אלוהים? ולמה הוא לא שם פתק בכותל?

כתב: שגיא בן נון, צילום: דייב שחר, עומר מירון, לע"מ; עריכה: טל רזניק

שר האוצר הישראלי היה בעבר מנחה טוק שואו, אמרתי אמש לג'יי לנו כשנפגשתי איתו בתיאטרון ירושלים, אליו הגיע כדי להנחות את טקס הענקת פרסי "בראשית" הראשון. אני רוצה, אמרתי לו, לשאול אותך את השאלה החביבה על שר האוצר: מה ישראלי בעיניך?

"מה ישראלי בעיני? אני לא מבין את השאלה", ענה ג'יי לנו.

טוב, ג'יי לנו הוא לא הראשון שלא מבין מה רוצה יאיר לפיד, אליו נחזור בהמשך. ניסיתי שוב לשאול, במלים אחרות: האם הצלחת לזהות מהי התנהגות ישראלית טיפוסית?

"אני רואה אנשים נחושים מאוד, אנשים מאוד שמחים ומשפחתיים", אמר לנו. "בכל מקום שבו הייתי במדינה הזאת אני מרגיש שאני בחתונה יהודית. כולם נראים מאוד שמחים, הם באים ומצטלמים. כמו משפחה אחת גדולה. כולם חולקים כאן את אותו די אן איי. יש תחושה שכולם אחים ואחיות. אבל בדרך טובה, בדרך טובה אחים ואחיות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ג'יי לנו הביט על ריטה ואמר: "תראה, אלוהים יצר את זה! רואה אותה? יש אלוהים!"/מערכת וואלה!, צילום מסך

עכשיו אתה בירושלים, העיר הקדושה בעולם, ואתה הכי קרוב לאלוהים, אמרתי ללנו. האם יש בדיחה שתמנע ממנה כדי לא להרגיז את אלוהים?

"אההה, אף פעם לא נשאלתי על זה. אף פעם לא חשבתי על זה. אין לי בדיחות שאלוהים יכול להיעלב מהן. אז אני חושב שאני בסדר".

לנו סיפר כי הוא ביקר אתמול בירושלים במנהרות, בכנסיות ובכותל, אבל לא שם פתק בכותל.

- לא ביקשת שום דבר מאלוהים?

"לא, לא רציתי ללחוץ. אתה יודע, אחרי עניין הבדיחות לא רציתי לבקש שום דבר, אני חושש שאולי אני על חבל דק..."

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ריטה: ג'יי לנו היה מגיש יותר טוב מיאיר לפיד/מערכת וואלה!, צילום מסך

על השטיח האדום בתיאטרון ירושלים פגשנו לא רק את ג'יי לנו, אלא גם את ריטה. "למה אתה שואל אותו על אלוהים?", גערה בי ריטה, "שאל אותו שאלות שהוא יכול לענות עליהם".

ג'יי לנו הביט על ריטה ואמר: "תראה, אלוהים יצר את זה! רואה אותה? יש אלוהים!"

ריטה, שאלתי, מי לדעתך היה מגיש טלוויזיה טוב יותר - ג'יי לנו או יאיר לפיד (שכתב לה את "שיר אהובת הספן")?

ריטה: "ג'יי לנו. אני מצטערת, אני מצטערת".

באירוע עלתה גם השאלה הבלתי נמנעת מצד עיתונאית: האם יש פתרון לשלום במזרח התיכון? "תמיד יש פתרון לשלום במזרח התיכון. תמיד יהיה פתרון. כמו שתמיד תהיה ישראל. אני חושב.. זאת שאלה קשה? כן. האם יש לי תשובה? לא. אני קומיקאי, מה אני יודע..."

סלבס - ג'יי לנו בארץ הקודש: "ריטה היא ההוכחה לקיומו של אלוהים". דייב שחר
לא שם בכותל פתק עם בקשה לאלוהים כי הוא לא רצה "ללחוץ" עליו. ג'יי לנו וריטה/דייב שחר

פרס בראשית הראשון הוענק למייקל בלומברג, ראש עיריית ניו יורק לשעבר, על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו. באירוע התארחו מכובדים רבים, בהם זוכי פרס נובל ואנשי עסקים בין-לאומיים. בין השאר הופיעו בו ריטה, איילת זורר והפסנתרן זוכה הגראמי, יבגני קיסין, שקיבל בשנה שעברה אזרחות ישראלית.

הפרס מוגדר ככזה שמעלה על נס אנשים יוצאים מגדר הרגיל שהערכים על פיהם הם פועלים, וההישגים שלהם, מעניקים השראה לבני הדור הבא של העם היהודי. הפרס שואף להכיר ביחידים אשר השיגו מצוינות ושם עולמי בפעילותם ואשר הישגיהם מגלמים את אופי העם היהודי באמצעות מחויבות לערכים יהודים, הקהילה היהודית ומדינת ישראל. התהליך מנוהל על ידי גוף שיתופי ייחודי הכולל את משרד ראש הממשלה, קבוצת הפילנתרופיה ג'נסיס ומשרד יו"ר הסוכנות היהודית לישראל. קרן ג'נסיס הקימה קרן בסך של 100 מיליון דולר להשקת פרס בראשית, למימון הפרס ופעילויות רלוונטיות לצעירים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"איזה חלק ב'לא' אתם לא מבינים?" השיב מייקל בלומברג בתשובה לשאלת וואלה! תרבות האם ישקיע בתקשורת הישראלית./מערכת וואלה!, צילום מסך

פרס בראשית הוענק לבלומברג היהודי אמריקאי על הישגיו יוצאי הדופן במסגרת השירות הציבורי, הפילנתרופיה והעסקים ועל מחויבותו לשיפור העולם. לאיש העסקים הוענק מיליון דולר אותם החליט לתרום. במסיבת עיתונאים בירושלים הודיע בלומברג כי כספי הזכייה בפרס בראשית ישמשו ליצירת תחרות בין-לאומית שתעודד מעורבות חברתית. שמה יהיה "Genesis Generation Challenge", ובמסגרת התחרות יתמודדו קבוצות של צעירים מרחבי העולם על מימון של 100 אלף דולרים לפרויקטים לרווחת האנושות.

במסיבת העתונאים אתמול שאלתי את בלומברג האם יש סיכוי שיתרום או ישקיע כסף בתקשורת הישראלית, כפי שעושה איש עסקים יהודי אמריקאי אחר, שלדון אדלסון. האפשרות הזאת נפסלה על ידיו על הסף. "איזה חלק ב'לא' אתם לא מבינים?" השיב לי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully