וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק ההגנה על זכויות המוזיקאים בישראל אושר בוועדת השרים לחקיקה

הצעת החוק המגנה על זכויות מוזיקאים בישראל אושרה היום בוועדת השרים לענייני חקיקה. "מתרגשים ומודים לכל שרי הממשלה על התמיכה הגורפת במוזיקאים בישראל", נמסר מארגון "קונטרה"

איה כורם. ניר פקין
פותחת את השמפניה. איה כורם, ממקדמות הצעת החוק./ניר פקין

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) את הצעת החוק המגנה על זכויות מוזיקאים בישראל. ההצעה הוגשה על ידי חברי הכנסת דב חנין (חד"ש) ועמרם מצנע (התנועה) ונתמכה בידי עשרות חברי כנסת מכל קצוות הקשת הפוליטית וכן על-ידי עשרות מוזיקאים מקומיים, ביניהם שלומי ברכה, יהלי סובול, איתמר ציגלר, דני סנדרסון, תומר יוסף ועוד.
על פי הצעת החוק, חוזי האמנים מול המפיקים וחברות התקליטים יוגבלו לתקופה של 7 שנים, שבסיומה יוכל האמן לעזוב את המפיק או החברה מבלי לשלם קנסות כבדים, וזאת בניגוד לנהוג כיום.

"כבילת המוזיקאים למפיקים בחוזים ארוכי שנים שלא ניתן להשתחרר מהם היא נורמה פסולה", נמסר מלשכת חנין. "היא פוגעת בזכויות האדם הבסיסיות של המוזיקאים, אבל גם ביכולת ליצור בישראל מוזיקה ותרבות. אי אפשר להשלים עם המשך המצב הקיים. ולכן נדרש שינוי בחקיקה שתיצור גבולות ותמנע שיעבוד חסר מעצורים של יוצרים בתחום המוזיקה. מאז שהתחלנו בקידום הצעת החוק אנחנו מקבלים תגובות רבות ששבות ומלמדות אותנו עד כמה השינוי הזה הוא חיוני ודחוף".

דב חנין אולפן וואלה יום הבחירות, ינואר 2013. מגד גוזני
יכול להיות מרוצה, בנתיים. חנין/מגד גוזני

"אני שמח שחוק זכויות האמנים במוזיקה עבר היום בוועדת שרים, זהו צעד ראשון בדרך לשינוי המציאות הבלתי סבירה עמה נאלצים אמנים צעירים להתמודד היום", נמסר מלשכתו של מצנע. "אני מאמין שהצעת החוק שיזמתי לצד ח"כ דב חנין, תביא להפסקת נוהלי העבודה המעוותים אשר אפשרו החתמה של אמן או אמנית צעירים ל-18 שנה ותאפשר חוזה העסקה של עד 7 שנים שבסופו יוכלו האמנים להחליט עצמאית על המשך דרכם המקצועית".

מארגון "קונטרה", המוביל את מאבק המוזיקאים, נמסר בתגובה: "אנו מתרגשים ומודים לכל שרי הממשלה ובראשם – לשרת התרבות לימור לבנת ושרת המשפטים ציפי לבני, על התמיכה הגורפת במוזיקאים בישראל. עם אישור החוק עולם התרבות הישראלי כולו ייהנה מחדוות היצירה המחודשת של אמנים שכבר לא יהיו כבולים בחוזי-צמיתות, ותעשיית המוזיקה הישראלית תצא לדרך חדשה - הוגנת ומוסרית הרבה יותר".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
יהלי סובול. נמרוד סונדרס
"נורא שמח". סובול./נמרוד סונדרס

"אני פשוט נורא שמח ואני רוצה להגיד כל הכבוד לאיה על העבודה שהיא עשתה, כי היא בעיקר מי שעבדה על זה", אמר יהלי סובול לוואלה! תרבות וכיוון בדבריו למוזיקאית איה כורם, שקידמה את הצעת החוק ויזמה את הקמת ארגון "קונטרה". האם בעיותיהם של המוזיקאים בישראל נפתרו לחלוטין? סובול מציע לחכות עם השמפניות אבל עדיין מעריך את ההתקדמות בתחום. "החוק הזה נוגע באספקט אחד", הוא אומר. "הוא לא פותר לגמרי את בעיות המוזיקאים בישראל. החוק מטפל באספקט אחד שאותו הוא פותר בצורה טובה לדעתי. ואני מקווה שמדובר בשורה של צעדים שתשפר את מצב המוזיקאים בארץ".

בעד או נגד הצעת החוק? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully