וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע "צוק איתן": משדרי החדשות בבוקר ודילמת הרקדנית הצעירה

9.7.2014 / 12:28

חברות החדשות שידרו הבוקר (רביעי) משדרים מיוחדים לרגל המצב אבל במקום לדווח חדשות, התמקדו בסוגיות איזוטריות כמו דילמה אתית הקשורה לרסיטל של ילדה בת תשע. האם בכלל מדובר בחדשות?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משמרת המוות של חברות החדשות/מערכת וואלה!, צילום מסך

מואב ורדי לא מרוצה. "צריך לומר את זה" אומר ורדי שוב ושוב. הוא אומר את זה כבר מאתמול בערב על כל מיני דברים שאת כולם, כך מתברר, צריך לומר. אי אפשר לטעות בזעם המתפרץ של ורדי. הכתב המדיני של חדשות 10 הוא אולי האדם הכי זועם במזרח התיכון ביממה האחרונה. אמש זה כבר הוביל לתקרית מעט אלימה בשידור חי. ורדי היישיר מבט לעבר המצלמה ופלט במרירות "צריך לומר את זה" על משהו שנאמר, מן הסתם. לעורך בקונטרול לא היתה ברירה אחרת, הוא התמקד בפניה של קוטלר וחתך את ורדי מהפריים. הבוקר, ורדי כבר הפנה את המרירות שלו לכיוון אחר. אולי כי פרט לניר דבורי, ורדי היה הכתב היחיד שנקלע למשמרת הבוקר המתסכלת של שידורי החדשות לאחר שעבד עד השעות הקטנות של הלילה. אדם נוסף שיכול להזדהות עם ורדי הוא עדנאן אבו חסנה. במשדר חדשות בבוקר תכירו אותו כ"עיתונאי, עזה", בזה של הערב כ"דובר אונר"א, עזה". אתם תבחרו איזה עדנאן אתם מעדיפים. עדנאן זמין תמיד. לכל מי שרק ירצה.

"תתנו להם מכה חזקה בראש", מצטט דני דנון, סגן שר הביטחון. דנון, באופן אירוני ודי הולם, הוא חלק מהאורחים שהוזמנו למלא את משמרת המוות של משדרי החדשות. אורחים שאין להם באמת מה לומר ושתפקידם היחיד בהצגה הזו הוא לסייע לסיון רהב מאיר ודב גילהר לשרוד את הבוקר. סגן שר הביטחון, פסיכולוגים ואפילו מומחה לטכנולוגיה צבאית. בערוץ 1, אגב, ויתרו על המערכה הזו מראש ושידרו תכניות תרבות בשידור חוזר. אפילו זכויות השידור על נילס הולגרסון התפוגגו לאוויר.

האם בכלל מדובר בשידורי חדשות? זאת אומרת, חברות החדשות אחראיות למשדרים אבל בכלל לא בטוח שמדובר בחדשות. בערוץ 10 סיפרו שרקטה שיורטה מעל אשדוד יועדה לאשדוד ולא, נניח, ללונדון. לאנשי החדשות אין ממש מה לחדש, הם צריכים למלא את השעות שאחרי האורגזמה הלאומית. כפי שדורון הרמן דיווח: תושבי הדרום מסופקים. גם בתל אביב יודעים כיצד הם מרגישים. כולנו צבע אדום אחד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
וכעת, קוסם/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהיעדר חדשות, מוזמנים פסיכולוגים. "קבלי ח"ח", מרגיע בערוץ 10 פסיכולוג בזמן שבערוץ 2 מארחים את עמוס רולידר. רולידר, מנצל עד תום את יכולותיו המקצועיות ומייעץ לאחד מחברי הפאנל בשידור חי. כאמור, כולנו חברי פאנל. הסוגיה? נכדתו בת התשע של חבר הפאנל רקדה אתמול במסגרת טקס כלשהו כשלפתע הופתעה ע"י אזעקה. בסופו של דבר, תאמינו או לא, הוחלט להמשיך את הטקס. האם ההחלטה נכונה או לא וכיצד ההחלטה לרקוד עד שהמוזיקה תסתיים תשפיע על הנכדה חובבת הבלט שאל חבר הפאנל. קשה להאמין שבערוץ 2 לא יצאו לפרסומות לפני שרולידר השיב.

קשה עוד יותר להאמין שדיון כזה בכלל מתנהל. ונעזוב את הרקדנית בת התשע בצד. מתברר שהכל היה חלום. 66 שנות עצמאות שמלוות במלחמות שונות לא היו אמיתיות. הכל היה פיקציה. קלישאת "תושבי המרכז לא מתורגלים" הופרחה בשידור חי פעמים רבות ומחקה שנות טראומה לאומית. האם יש הבדל בין סקאד לקסאם? האם ישנו הורה אחד בישראל שלא חווה מלחמה זו או אחרת בשלב כלשהו של חייו? למה בכלל הם צריכים להתייעץ עם עמוס רולידר. מה כבר רולידר יכול לומר להם שלא נאמר להם ע"י הוריהם כשהם היו ילדים. ואולי מדובר בחלקו השני של מרד הנעורים והפניית הגב לעבר החינוך שספגו מהוריהם שלהם.

אין לטעות, כשבשמיים מתעופפים טילים לכל עבר, חברות החדשות צריכות לשדר. מה הן צריכות לשדר זו כבר שאלה אחרת לגמרי וכמו שמואב ורדי אומר, צריך לומר את זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully