וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יואב אליאסי (הצל): "אני לא אלים, זה לא יפה מה שעושים לי"

בעקבות העימותים האלימים שהתרחשו אמש בכיכר הבימה, הראפר יואב אליאסי (הצל) שארגן את פעילי הימין תוקף: "אתבע את מי שיטען שהרמתי עליו יד"

צילום: יותם רונן, עריכה: ליאור נאור

"היתה הפגנה של כמה מאות אנשים נגד המבצע הצבאי, נגד כל פגיעה באזרחים באשר היא ובעד פתרון של שלום", אומר לוואלה! תרבות חגי מטר, עורך באתר "שיחה מקומית", שנכח אמש בכיכר הבימה שהפכה למוקד אלימות בין פעילי ימין ושמאל. "למקום הגיעו כמה עשרות מפגיני ימין קיצוני, שמראש הודיעו בפייסבוק שהם מתכוונים לתקוף באלימות ולהכות את מפגיני השמאל, בהובלת יואב אליאסי ואחרים. המשטרה לא נערכה בצורה נכונה לדבר הזה, היו מעט מאוד שוטרים, לא יצרו חיץ ביו שתי ההפגנות, שכמובן שתיהן יכולות להתקיים אבל לא טוב שהן צמודות. ואכן, בשלב מסויים מפגיני הימין הקיצוני תקפו את מפגיני השמאל, בהתחלה עם ביצים, בקללות, באיומים באונס. אחר כך גם ממש במכות, הטיחו אנשים על הרצפה, אגרופים, תקפו אנשים שמצאו הגנה בבתי קפה, בנאדם אחד נזקק לאישפוז אחרי שירסקו עליו כיסא. וכל זה כשהמשטרה בקושי מתערבת, ולמיטב ידיעתי לא עצרה אף אחד".

"ידענו שמתארגנת איזושהי הפגנת ימין נגדית, אלו דברים שקורים לפעמים ובטח במצבים כאלה", מספרת מעין דק, רכזת בקואליציית נשים לשלום ואחת ממארגני ההפגנה אמש. היא מבהירה כי "בכל הסערות הללו של האלימות שהיתה אתמול, טוב שמדברים על זה אבל חשוב לנו שלא ייעלם המסר המקורי של הפגנה, והוא די לטבח בעזה".

"עוד לפני תחילת ההפגנה הודענו למשטרה על הצהרות אלימות מפורשות שראינו בפייסבוק. ביקשנו מהם שישימו לב", מוסיפה דק. "ההפגנה החלה ובשלב מסוים כמה מהם (מפעילי הימין - נ.ה) רצו אלינו, אל עבר השרשרת האנושית שאנחנו יצרנו בכדי להגן על עצמנו ולא המשטרה. כשראינו שמתחיל להיות בלאגן, ניגשנו לכוחות שהיו שם ואמרנו להם, תשמעו, אומרים שבשעה תשע תהיה אזעקה, תהיה התקפה על תל אביב. שאלנו את השוטרים איך הם רוצים שנתפנה במקרה כזה, כיוון שאנו מפחדים לרוץ עם החבר'ה מהימין לחניון (המרחב המוגן, נ.ה), כי שם לא יהססו להכות בנו. השוטרים אמרו לנו לרדת לחניון. אמרתי לשוטר שאני חוששת ומעדיפה להשתטח על הרצפה בכדי שהם יגנו עלינו מפני אלימות. השוטר אמר לי לא ושכולם רצים לחניון".

בשלב זה, החלה אזעקה ולדבריה של דק "חלק גדול מהאנשים רצו לחניון, הרבה פשוט נצמדו לקירות כי הם פחדו לרדת בגלל האיום של פעילי הימין. אני ועוד כמה פעילות מובילות ומנוסות לא ירדנו לחניון כי אני לא יכולה לקרוא לאנשים להפגנה ולא לנסות להגן עליהם. רוב פעילי הימין לא ירדו למרחב המוגן ופשוט ניצלו את ההזדמנות לתקוף אותנו, בדחיפות ויריקות.
מהרגע שהתחיל הבלאגן הראשון ועד הרגע שליוו אותנו לאוטו, עברו שעתיים וחצי, למרות שלנו זה הרגיש כמו נצח. ביקשנו מהמשטרה שיקיפו אותנו וייתנו לנו להתפזר לבתים בשלום". אבל נראה כי השוטרים שהיו במקום העדיפו להעלים עין מהאלימות הגואה ומי שהגיע לפגנה נאלץ להגן על עצמו. יואב אליאסי בעצמו כתב בפייסבוק כי השוטרים אמרו שהם היו בעדם.

"היו פשוט מרדפים ברחובות", מספרת דק. "באנו לשוטרים ואמרנו 'חבר'ה בבקשה תאגפו אותם ותנו לנו להתפזר. אנחנו עמדנו במילה שלנו, להוליך את האנשים שלנו לכיוון קינג ג'ורג', והמשטרה פשוט לא ליוותה אותנו. לא היה אף שוטר שווידא החבר'ה (מהימין, נ.ה) לא ירוצו ויתנפלו עלינו. ניסינו לתפוס מחסה בבתי קפה אבל זה לא באמת עזר. הם נכנסו וניסו לשבור דברים. רצו מכל הכיוונים, היו בוקסים, הפלות לרצפה, לא היו להם גבולות, מישהו היכה אישה בת 80. כשהגענו לרחוב קינג ג'ורג' התקשרנו למוקד 100 ואמרנו 'אתם חייבים לבוא, תגנו עלינו!'. זה לקח הרבה יותר מידי עד שהם הגיעו. בסוף הגיעו שוטרים שממש התגייסו לזה, וליוו אנשים, ביניהם גם אותי, לביתנו בכדי לוודא שלא נותקף. אבל ברוב ההפגנה הרגשנו שלא עושים כלום כדי להגן עלינו ומאפשרים לפעילי הימין פשוט לתקוף אותנו".

"חשוב לי להגיד שהייתי בהרבה הפגנות בתל אביב, במשך הרבה מאוד שנים. אבל לא ראיתי בתל אביב דברים כאלה. ראיתי דברים דומים במבצע 'עופרת יצוקה', אבל אתמול זה היה הרבה יותר חמור. בסך הכל אני חושבת שיצאנו מזה בשלום ושזה היה יכול להיגמר הרבה יותר גרוע".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
יואב אליאסי הצל. אביב חופי
יואב אליאסי/אביב חופי

מנגד, מארגן ההפגנה, הזמר יואב אליאסי, אומר: "כל הדבר הזה התחיל מהתארגנות בפייסבוק שלי מול קבוצה של שמאל רדיקלי אנרכיסטי. הם חושבים שתל אביב זה המ?כה שלהם, שאי אפשר לגעת בהם ושאי אפשר לענות להם באזור הזה. אני תל אביבי מלידתי, אני גם גר מול הבימה, ומבחינתי הדבר הזה לא עובר. ההפגנות האלה נגד צה"ל, שלא עונים להם, זה לא עובר מבחינתי. אני ארגנתי את ההפגנה הנגדית המצומצמת, למרות הניסיונות שלהם לבלבל אותנו שזה בוטל, עדיין הצלחנו להתארגן".

- פעילי ימין נהגו באלימות, קיללו, דחפו ואיימו.

"לא באנו במטרה אלימה. אם יש אדם אחד שטוען שהרמתי עליו ידיים אני אקח אותו לבית משפט על זה שהוא משקר. היה שם מלא שוטרים שגם חצצו בין הצדדים, ואם היה דבר כזה, מעניין שלא היו עצורים. אומרים שאושפז בנאדם? זה שקר. היה התגרות משני הצדדים, וברגע שבנאדם מחזיק שלט שכתוב עליו 'צה"ל טרוריסטים' היה אדם שניסה להוציא לו את השלט מהידיים, אבל אני לא ראיתי ביצים, ולא אלימות אמיתית. שברו על מישהו כיסא? זה שקר אחד גדול. מאיפה היה שם כיסא?".

- בהפגנה השתתפו גם כהניסטים.

"היה שם את כל הפלגים. היה שם הכל. אני לא מזוהה פוליטית".

- אומרים שהסתת לאלימות.

"מה שנקרא 'האריות של הצל' לא נמצאים באידיאולוגיה של אחרים. אנחנו לא בעד לשרוף אנשים חיים. אנחנו לא ימין קיצון. ובוא נדבר על הסתה. אלה אנשים שיודעים לצעוק הסתה הסתה, אבל הם יוצרים את ההסתה הכי גדולה בעצמם. היום התעוררתי להמון הודעות שמשווים אותי להיטלר, וקוראים לי נאצי ופאשיסט. אני הבעתי התנגדות לאלימות של הילד ששרפו אותו, כתבתי שיהודים לא עושים כאלה פשעים... אני לא אלים, זה לא יפה מה שעושים לי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully