וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבמאים נגד לימור לבנת: "מגוחך ששרת התרבות תקפה אותנו כשביקשנו הפסקת אש"

15.7.2014 / 11:41

לאחר שהשרה לימור לבנת כינתה את קריאת הבמאים להפסקת אש "בושה", הבמאית קרן ידעיה מגיבה: "מגוחך שהשרה לבנת תקפה אותנו כשביקשנו הפסקת אש ולמחרת ביבי מסכים להפסקת אש"

יח"צ - חד פעמי

"יש משהו מגוחך בכך שהשרה לימור לבנת תקפה אותנו כשביקשנו הפסקת אש, כשיום למחרת ביבי בעצמו עומד לחתום על הפסקת אש. מה בסך הכל ביקשנו? שקט לכולם", אומרת הבוקר (שלישי) לוואלה! תרבות הבמאית קרן ידעיה.

"אנו קוראים לממשלת ישראל להפסיק את האש, לא לשלוח את חיילינו להיהרג שוב במבצע צבאי אכזרי וחסר תוחלת ולדאוג לקיים שיח משמעותי עם העם הפלסטיני ומנהיגיו למען שלום האזרחים משני הצדדים". כך הצהירו אתמול הבמאים נדב לפיד ("הגננת"), אפרת כורם ("בן זקן"), שלומי אלקבץ ("גט"), טלי שלום עזר ("פרינסס"), שירה גפן ("בורג") וקרן ידעיה ("הרחק מהיעדרו").

"בושה", כתבה השרה לימור לבנת בעמוד הפייסבוק שלה בתגובה, "קראתי על קבוצה קטנה של במאים ובמאיות קולנוע הקוראים דווקא לממשלת ישראל להפסיק את האש. כנראה שהם התבלבלו, ולא שמו לב שמיליונים מאזרחי ישראל הם אלו שנתונים לירי טילים כבר למעלה משבוע על ידי החמאס".

הבמאית קרן ידעיה אמרה הבוקר בתגובה לדברי השרה לבנת: "גם אני אחת ממיליוני האזרחים שמותקפים. ובכל זאת, בזמן שאני מותקפת ובזמן שאני עם התינוק שלי על הידיים בחדר המדרגות, באותו זמן אני זוכרת שלילדי עזה אין אזעקות, אין כפת ברזל שמגינה עליהם ואין ממ"דים. לא התבלבלתי".

ידעיה, שסרטה "הרחק מהיעדרו" יוצג הערב בבכורה במסגרת פסטיבל הקולנוע של ירושלים, אומרת כי השימוש של לבנת במילה "בושה" גרמה לה "לחייך ולבכות בו זמנית. הבושה היא שיש פוליטיקאים ומנחי חדשות וטלוויזיה, כמו אושרת קוטלר שאני צופה בה ביומיים אחרונים בזעזוע, שלא מפסיקים לחייך ולצחקק כשיש מסביב ילדים הרוגים ופצועים ולא משנה מה העם שלהם ומה הסיבה. לכל בן ובת אנוש צריך שיהיה לב שכואב כשאיזשהו דם של ילדים נשפך. יש עכשיו מאות ילדים פצועים בעזה. זה לא קשור לעמדה פוליטית. כשאני מסתכלת בטלוויזיה ורואה את החיוכים ושביעות הרצון העצמי בא לי להקיא. זאת בושה".

"אני לא מרגישה שאני קיצונית, ואני לא מרגישה בושה", מוסיפה ידעיה, "כל מה שביקשתי זה הפסקת אש, ולא להתעלם מהסבל של האוכלוסייה האזרחית בצד השני. אנחנו חיים פה ביחד, ולא משנה כמה לבנת תדבר - היא עדיין תחיה לצידם. הלוואי שבאמת תהיה הפסקת אש".

טרם התקבלה תגובת השרה לבנת לדברי ידעיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully