וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הסערה: אורנה בנאי חוזרת לבמה וסוגרת חשבון עם אייל גולן

26.7.2014 / 0:18

בהופעה ראשונה שקיימה אורנה בנאי לאחר הלינץ' המקוון שעברה, פנתה בנאי לצעיר בקהל ואמרה לו: ?אתה באמת בן 18? יש לך תעודת זהות? חבל שאייל גולן לא שואל את השאלה הזאת?

אורנה בנאי. ראובן שניידר
חזרה לבמה. בנאי/ראובן שניידר

השחקנית והקומיקאית אורנה בנאי קיימה אמש (שישי) במועדון צוותא בתל אביב הופעת סטנד-אפ ראשונה מאז שפרצה הסערה במרכזה עמדה השבוע. תחילת הפרשה בריאיון שהעניקה לאחרונה למקומון תל אביבי וכותרתו היתה "בושה שזה העם שלי", בריאיון מתחה בנאי ביקורת על התלהמות הציבור וההסתה לאלימות. התלהמות שהגיעה לאחר שאנשים לא הבינו נכון בדיחה שסיפרה בנאי. בנאי סיפרה בבדיחות הדעת כי היא "שמאלנית הזויה שאוהבת ערבים". הגולשים לא הבינו כי היה מדובר בבדיחה ומיהרו להגיב באלימות מילולית. חברת "מנו ספנות" פיטרה את בנאי בתגובה. במקביל, ספגה בנאי אמירות שנויות במחלוקת מצד אייל גולן, שאמר כי אורנה בנאי אינה ישראלית ואינה יהודייה וכי עליה להחזיר את תעודת הזהות שלה ואת דרכונה. כעבור מספר ימים התנצלה בנאי וטענה כי לא הובנה כראוי.

בהופעה, בנאי סגרה חשבון עם אייל גולן. בשלב מוקדם בהופעה, בנאי פנתה לצעיר בקהל, שאלה אותו לגילו, והוא השיב '18'. בנאי אמרה לו מעל הבמה ?אתה באמת בן 18? יש לך תעודת זהות? חבל שאייל גולן לא שואל את השאלה הזאת?. התייחסות נוספת לאייל גולן הגיעה גם לקראת סוף ההופעה, לאחר שאורנה בנאי נכנסה לדמותה של לימור, עימה פרצה לתודעה. דמותה של לימור סיפרה כי חזרה לארץ לאחר שנים בחו?ל, ואמרה: ?מה שמעתי, שאייל גולן הטריד קיטניות, זה נכון?? (טעות הלשון, קיטניות במקום קטינות, במקור, כחלק מלשונה של לימור).

למרות הסערה, אולם צוותא היה מלא, חלק מכך בזכות חברים וחברות של בנאי שהוזמנו, בתרומתן של קבוצה גדולה של חברות טובות שבאה לחזק ולתמוך בבנאי, בהן אשת התקשורת לימור דאהן והשחקנית אסי לוי. בנאי סיפקה הופעה מקסימה, משעשעת וחדה, ועם זאת נקלעה לכמה וכמה בלאק אאוטים במינון לא שגרתי. גם בנאי בעצמה נראתה מופתעת על הבמה וייתכן מאוד והדבר נבע מהעומס הרגשי בו היתה נתונה בימים האחרונים.

בנאי התייחסה לפרשה בתחילת ההופעה ואמרה "ערב טעון לכולם. תשמעו, זו תקופה מאוד לא פשוטה. לכולנו היה שבוע לא קל, שבוע פסיכי. עד כדי כך שפנינו לצל כדי שיאבטח אותי, אבל הוא בדיוק היה בשיעור עברית". בנאי הבהירה כי דבריה הוצאו מהקשרם וכי היא אינה מתביישת בעם ישראל אלא באנשים גזענים, אלימים ומתלהמים. בסוף ההופעה פנתה בנאי לקהל האוהד ?בוא נצא ביחד, אני קצת פוחדת? ונפרדה מהקהל במילים: "תודה לכולכם שבאתם, אתם קהל מקסים ואמיץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully