וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמוס עוז בריאיון לתחנת רדיו בגרמניה: "ישראל מפסידה כך או אחרת"

1.8.2014 / 17:13

"איני תומך במתקפה ישראלית על עזה, אלא תומך רק בתגובה צבאית מוגבלת", אמר הסופר עמוס עוז בריאיון לגוף התקשורת הגרמני "דויטשה ולה"

מהדורה- אייטם ראשון. מערכת וואלה!
"הפיתרון הוא שתי מדינות ודו קיום בין ישראל לגדה המערבית". עמוס עוז/מערכת וואלה!

"המתקפה הקרקעית של ישראל כנגד עזה מופרזת", אמר שלשום (רביעי) הסופר עמוס עוז בריאיון לגוף התקשורת הגרמני "דויטשה ולה", שפועל בין השאר ברדיו וברשת. עם זאת, עוז העביר ביקורת גם כנגד החמאס.

עמוס עוז ביקש לפתוח את הריאיון בשתי שאלות לקוראים ולמאזינים. המראיין ניאות לכך.

עמוס עוז: "שאלה ראשונה, מה היית עושה לו השכן מעבר לרחוב שלך, היה יושב על המרפסת, מניח את בנו הקטן על ברכיו ומתחיל לירות אש מקלעים לעבר חדר הילדים שלך?"

"שאלה שנייה, מה היית עושה לו השכן שלך מעבר לרחוב היה חופר מנהרה מחדר הילדים שלו לחדר הילדים שלך במטרה לפוצץ את הבית שלך או במטרה לחטוף את המשפחה שלך?"

האם אתה תומך במתקפה הישראלית הנוכחית על רצועת עזה, שאל המראיין את עוז. "לא", השיב עוז, "אני תומך רק בתגובה צבאית מוגבלת ולא בתגובה צבאית לא מוגבלת".

איפה אתה מציב את הגבול, נשאל עוז. "להרוס את המנהרות ולנסות להכות בקפדנות את מטרות החמאס, ולא לסמן מטרות אחרות (...) אני חושש שאין דרך בעולם להימנע מפגיעה באזרחים פלסטינים כל עוד השכן מניח את ילדו על הברכיים בזמן שהוא יורה אל חדר הילדים שלך".

המראיין הגרמני שאל: האם האנלוגיה של הילד על הברכיים ראויה? עזה מאוכלסת בצפיפות ועמדות החמאס נמצאות באופן נמנע באזורים אזרחיים.

"כן", השיב עוז, "זו האסטרטגיה של החמאס. זאת הסיבה שישראל מפסידה כך או אחרת. ככל שיהיו יותר אזרחים ישראליים פגועים, זה יהיה יותר טוב לחמאס. ככל שיהיו יותר אזרחים פלסטינים פגועים, זה יהיה יותר טוב לחמאס.

האם אתה סבור כי המתקפה הקרקעית הנוכחית ראויה להיות מוגבלת או לא מוגבלת?

"אני חושב שבנקודות מסוימות זה מוגזם. אין לי מידע מפורט של מה שבאמת קורה בשטח, אבל אם לשפוט מכמה מההתקפות של הצבא הישראלי בעזה, אני חושב שלפחות בנקודות מסוימות הפעולה הצבאית היא מוגזמת – מוצדקת, אבל מוגזמת".

אז מה אתה מציע, שאל המראיין את הסופר. "ההצעה שלי היא לפנות לאבו מאזן ולקבל את התנאים – אותם כל העולם יודע – לפתרון שתי מדינות ודו קיום בין ישראל לגדה המערבית: שתי בירות בירושלים, פשרה טריטוריאליות מוסכמת, ופינוי רוב ההתנחלויות היהודיות מהגדה המערבית".

המשורר נתן זך לוואלה! תרבות: "ישראל השתגעה. גם החמאס משוגע, אבל במידה פחותה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully