וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתה אשת התיאטרון רחל שור

4.8.2014 / 16:42

אשת התיאטרון, המשוררת והמורה המיתולוגית רחל שור נפטרה. "אמא היתה מגניבה, מצחיקה ומרתקת", אומר בנה אילן גנני, "היא העמידה הרבה תלמידים, אבל אני היחידי שהייתי גם תלמיד וגם בן שלה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דן תורן: "לרחל שור היתה ראיה מאוד מיוחדת של נפש האדם, והגישה שלה למשחק ולתלמידים היתה אישית ובלתי אמצעית. אהבתי אותה ואני כבר מתגעגע". רחל שור/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבמאית, המחזאית, המשוררת והמורה המיתולוגית רחל שור נפטרה הבוקר בבית חולים איכילוב בתל אביב בעקבות מחלה קשה. בת 69 היתה במותה, והיא הותירה אחריה שני ילדים. הלווייתה תתקיים מחר (שלישי) בבית העלמין קרית שאול.

יותר מכל נודעה שור כמורה למשחק – מאז שנת 1969 שימשה כמורה ובמאית בסטודיו למשחק ניסן נתיב, ולימדה גם בשיעורים פרטיים ובסדנאות. עברו דרכה מאות שחקנים ואנשי תאטרון בולטים.

רחל שור נולדה בתל אביב ב-18 באפריל 1945 ומילדותה שיחקה בתאטרון, בקולנוע ובטלוויזיה. היא בוגרת המחזור הראשון בסטודיו למשחק של ניסן נתיב, למדה גם כוריאוגרפיה באקדמיה למחול ולמוזיקה ע"ש רובין בירושלים, והשתלמה והתמחתה במקצועות הבמה והוראת הדרמה בלונדון.

היא שימשה כשדרנית ועורכת תכניות בגלי צה"ל; היתה שחקנית אורחת בתכנית "ניקוי ראש"; שיחקה בסרטי קולנוע וטלוויזיה של דני וולמן ("רומן זעיר"), עמוס גוטמן ("בר 51"), רם לוי, רות אלמוג (בדרמה "הצטמצמות") ודינה צבי-ריקליס, שיחקה בלונדון בפאן אפריקן ת'יאטר, ובארץ שיחקה במרבית הבמות - בתאטרון הקאמרי, הבימה, בתיאטרון חיפה ("טרטיף"), בתיאטרון בימות, בצוותא, בבמת השחקנים בתל אביב, בתיאטרון החאן, ובתיאטרון אורנה פורת.

שור פרסמה שירה ומחזות, בהם "חיים על העצים" בהוצאת עקד, "קיץ אינדיאני ועוד שירים" בהוצאת סימן קריאה, "עמק המצלבה" ברבעון פרוזה; פרסמה שירים גם בכתבי עת ומוספי ספרות; בנוסף, קיימה ערבי שירה ואירוח עם יונה וולך בבית הסופר, ירושלים.

בנוסף, עסקה בריפוי דינמי. משנת 1995 היתה מורה מוסמכת לשיטת אלכסנדר בארץ ובחו"ל.

אילן גנני, בנה של רחל שור, שחקן, תסריטאי וקומיקאי, אמר לוואלה! תרבות: "אמא שלי היתה אחת האנשים הכי מגניבים בעולם. אהבתי אותה לא רק בגלל שהיא היתה אמא שלי, אלא בעיקר בגלל שהיתה בנאדם חבל על הזמן, מצחיקה, מרתקת. היא העמידה הרבה תלמידים, אבל אני היחידי שהייתי גם תלמיד שלה וגם הבן שלה".

"רחל שור היתה מורה נפלאה", אומר לנו הזמר, השחקן והיוצר דן תורן, "לימים, אחרי שסיימתי ללמוד בסטודיו של ניסן נתיב היא הפכה לחברה. רחל נתנה לי את ההזדמנות הראשונה שלי כמורה. היתה לה ראיה מאוד מיוחדת של נפש האדם, והגישה שלה למשחק ולתלמידים היתה אישית ובלתי אמצעית. אהבתי אותה מאוד ואני כבר מתגעגע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully