וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנחם בן יוצא למלחמה

14.8.2014 / 16:00

מח"ט גבעתי צריך לשלם מכיסו על ההופעה היקרה של משה פרץ לחיילים – במקום ההופעה בהתנדבות של שרית חדד. וגם: למה רב המכר שהשפיע על נתניהו הוא אוסף של הבלות בנאליות?

קריקטורה של אבי תורת האבולוציה צ'רלס דרווין מ-1860. GettyImages
דרווין, אבי האבולוציה/GettyImages

קיצור תולדות הטיפשות

זה שנתיים מככב "קיצור תולדות האנושות" של יובל נח הררי בראש רשימת רבי המכר בישראל בתחום העיון, ורק עכשיו לקחתי אותו לידי ועיינתי בו. ואתחיל מהסוף: מדובר בספר אווילי מאין כמוהו, גרוע, משעמם, בנאלי. אוסף של הבלותות פסבדו מדעיות, המתחפשות לאמת ארכיאולוגית והיסטורית.

גם אין לי ספק שרוב רובם של אלה שקנו את הספר לא ממש קראו בו. רק הציצו פה ושם, כי הדברים מסופרים בדרך מייגעת, מסורבלת, ילדותית, גם אם הם מסדרים לכאורה את העולם ואת ההיסטוריה בדרך שבני אדם חובבניים וילדותיים יוכלו להאמין שאכן סידרו להם את העולם ואת ההיסטוריה. לא חשוב שרוב רובו של הספר הן תיאוריות מופרכות, שהמחבר עצמו מודה שיש להן תיאוריות אלטרנטיביות אחרות לגמרי, אבל הוא מספר אותן כאילו הן אמת מדעית מוכחת (ולצידן אמיתות מדעיות מוכחות אחרות ושונות לגמרי).

אגב, זה ספר שמוחמד והקוראן מופיעים בו, אבל לא התנ"ך ומשה. איך אפשר לכתוב על תולדות האנושות ולא להזכיר את ספר הספרים של העולם, ששינה את כל תולדות התרבות? רק מי שיצא מתוך החוג להיסטוריה של האוניברסיטה העברית יכול להפגין סוג כזה של בורות אנטי עברית.

הנה, בואו אעשה לכם קיצור של הקיצור. קיצור תולדות האנושות בכמה שורות, לפחות קיצור ההתחלה, הכל על פי יובל נח הררי, אדם שאיננו מאמין באלוהים ולא בתנ"ך, וזה מקור אווילותו העיקרי. כי לנסות לסדר את העולם בלי אלוהים, זה להאכיל את עצמך ואת הקוראים בתיאוריות הבל אינסופיות שאינן מסבירות דבר וחצי דבר.

חוצה ישראל – ד"ר יובל נח הררי ב'. חינוכית 23
מומחה גם לדתות? יובל נח הררי/חינוכית 23

אז הנה תחילת קיצור תולדות העולם על פי נח יובל הררי: אם לא ידעתם, העולם התחיל במפץ הגדול לפני 13 וחצי מיליארד שנה (פונקט), ולפני 4 וחצי מיליארד שנה נוצר כדור הארץ, ולפי 3.8 מיליארד שנה הופיעו האורגניזמים הראשונים (רגע, זה לא היה לפני 3.9 מיליארד שנים?) ולפני 6 מיליוני שנה נולדה "הסבתא המשותפת האחרונה של האדם והשימפנזה", כפי שהררי מכנה אותה בלי למצמץ.

רוצים עוד? הנה דעתו של הררי על האמונה באלוהים: "אלפיים שנה של שטיפת מוח מונותאיסטית גרמו לרוב תושבי העולם המערבי לראות את הפוליתיאיזם כעבודת אלילים חשוכה וילדותית. אבל זו דעה קדומה משוללת יסוד". אתם מבינים? יובל נח הררי הוא גם מומחה לאלוהים והוא יגיד לנו מה חשוך ומה לא חשוך. להאמין בריבוי אלים זה בעיניו נאור. להאמין באלוהים בעיניו זה חשוך. על זה נאמר בתהילים האלוהי שלנו (פרק צ"ב): "מה גדלו מעשיך ה' מאוד עמקו מחשבותיך איש בער לא יידע וכסיל לא יבין את זאת".


בקיצור, יובל נח הררי הוא עוד מוצר דארוויניסטי נחות, שלא מסוגל לראות את אלוהים (הנגלה מבעד לכל פרח, מבעד לכל ציפור, וגם מבעד לכל פסוק בסיפור בראשית ובשיאי התנ"ך). אין טעם להתווכח איתו, משום שמדובר כאן בסיאוב רוחני אקדמי עמוק, הזוכה למרבה הדיכאון בקונצנזוס אוניברסיטאי נרחב. רק אותם 600 המדענים שציטטתי כאן בשעתו, הרואים בתורת דרווין אווילות מוחלטת (ראה ההפניה בגוגל: "600 מדענים נגד דרווין"), יוכלו לאשר שיובל נח הררי הוא קורבן לשטיפת מוח בנאלית לגמרי וגם חייל במכונת שטיפת המוח הקרויה "דרוויניזם". העובדה שעם ישראל באלפיו החילוניים קנה את הספר רק מוכיחה עד כמה ירוד מעמדה של הספרות בכלל וספרות העיון בפרט בימינו ועד כמה נעלמו כמעט האינטלקטואלים האמיתיים מן התרבות הישראלית החילונית.

מה שמדאיג לא פחות הוא שנתניהו, ראש ממשלתנו היקר, צוטט בעיתונים כמי שלמד מספרו של הררי שיש "תודעה לבעלי החיים", ולכן הוא החליט לא לאכול בשר בימי שני. אז כן, יש איזה קטע בספרו של הררי שבו הוא מספר מה שכולם יודעים: שחיות מתקשרות ביניהן בקולות מסוימים. כאילו לא מדובר באמת בסיסית לגמרי. אז דווקא מספרו של הררי צריך ללמוד את זה? טל מהאח הגדול היא הרבה יותר אפקטיבית מיובל נח הררי בעניין זה, כשהיא מספרת לנו כמה הפרה אומללה כשלוקחים ממנה את העגל שלה. העובדה שנתניהו העיד על עצמו כי קרא את ספרו של הררי (כלומר, הציץ בו) ולמד ממנו הלכה רוחנית (גם אם חיובית במקרה זה) מעידה כי לא הבין כלל באיזה ספר ירוד מדובר. בושה לו ובושה לנו.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בכנסת, יוני 2014. נועם מושקוביץ
השפיע גם על ראש הממשלה. נתניהו | צילום: נועם מושקוביץ/נועם מושקוביץ

אגב, כדי להבין כמה תועמלני ושוטף מוח הוא ספרו של הררי, די אם נצטט משפט אופייני אחד מתוכו. שימו לב למשפט הבא, בשבחי הבישול: "בישול הקל מאוד גם את עיכולם של המזונות המסורתיים של האדם כגון פירות, אגוזים, חרקים ונבלות". נבלות?! חרקים?! אלה הם "המזונות המסורתיים של האדם"?! האם אנחנו סינים שאוכלים חרקים? האם נבלות נמנים עם "המזונות המסורתיים" של האדם, או שככה קורא הררי לכל בשר המונח על שולחן האדם, גם כזה שעבר שחיטה כשרה. אין פלא שנתניהו החליט להפסיק לאכול "נבלות" ביום שני. משמע, הוא קרא את עמ' 21 בספרו של הררי (המתחיל בעמ' 9).

ואם כולם יהיו טבעוניים?

ואפרופו טבעונות, הנה משהו שהטבעונים לא נוטים לדבר עליו: אם כולם יקבלו את הגישה הטבעונית (ואני מאוד בעד הגישה הטבעונית או לפחות הצמחונית) ויהפכו לטבעונים ברגע זה, אז מיליארדי חיות ועופות בעולם ימותו בייסורי רעב, כי לא יהיה מי שיאכיל אותם.

מי יאכיל את התרנגולות בלולים אם לא יהיה ביקוש לעופות ולביצים? מי יאכיל את הפרות והכבשים אם לא יהיה מי שיקנה את בשרם? משמע, טוב ונכון בוודאי שהעולם ייהפך בהדרגה לעולם טבעוני, אבל עד שהממשלות לא ייקחו על עצמן את הדאגה למיליארדי הבהמות והעופות שלא יהיה להן ביקוש, אסור שהעולם כולו ייהפך לטבעוני. הכל צריך לקרות בהדרגה מדורגת מאוד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עגל 269 | צילום: תמיר בן יהודה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ועוד משהו: התנ"ך אמנם מבטיח לנו כי באחרית הימים העולם ייהפך לטבעוני ("ואריה כבקר יאכל תבן"), אבל כל זה מותנה בשינוי תודעתי מוחלט, שעיקרו אמונה מוחלטת באלוהים ("ומלאה הארץ דיעה את ה' כמים לים מכסים"). טבעוניים בלי אלוהים עלולים להפוך לתופעות מפלצתיות למדי, כמו יורופסקי, נביא הטבעונות הקנאית, שענה כזכור תשובה מפלצתית לשאלה את מי יציל קודם מטביעה, אם יימצא על סירת הצלה – ילד או חיה? תשובת יורופסקי, כזכור: "את מי שיותר קרוב". ככה נראית מהפכת חמלה שהפכה לאכזריות מטומטמת. ככה נהפכו לאכזריות בלי גבול לאורך כל ההיסטוריה תנועות מהפכניות שהתחילו באחוות האדם, החל מהמהפכה הצרפתית, שקראה לחירות ולצדק וגמרה בהעלאת עשירים לגרדום, וכלה במהפכה הקומוניסטית, שהתחילה בשוויון האדם, וגמרה בקטילת עשרות מיליוני אזרחים מדוכאים. אם לא נפקח על משוגות התנועה הטבעונית, אנחנו עלולים עוד למצוא את עצמנו בכלא משום שחלבנו פרה, וגזלנו כביכול חלב שלא שייך לנו. אין גבול לטיפשות בלי אלוהים.

לקצץ משכרו של מח"ט גבעתי

הסיפור על הדרת שרית חדד מהופעה בפני כנס חטיבת גבעתי והעדפת משה פרץ על פניה, אם אכן כך היו הדברים, היא שערורייה בלתי נסבלת וכל הכבוד ליועץ המשפטי לממשלה שדרש הסברים. כזכור, שרית חדד הסכימה להופיע בהתנדבות בפני חטיבת גבעתי, אבל הופעתה נמנעה ברגע האחרון, בטענה שחיילים דתיים לא יוכלו לראות אותה, ובמקומה הוזמן משה פרץ הממוסחר והרדוד, שהופעתו כרוכה בתשלום של 15 אלף שקל.

מופע יום העצמאות. רפי דלויה
שנאת נשים? שרית חדד עם חיילי תותחנים | צילום: רפי דלויה/רפי דלויה

כמה מעליב. כמה אנטי תרבות. כמה אנטי נשים. כמה אנטי חופש. עם זאת, כמה ימים מאוחר יותר פורסם כי הזמרת רוני דלומי הופיעה בפני חיילי החטיבה. צריך להבין: ראשית, שרית חדד עולה בהרבה על משה פרץ. ואין לו שום שיר המתקרב בעוצמתו וביופיו ל"שמע ישראל" המופלא שלה. שנית, הנימוק שהופעתה לא צנועה מספיק, ועלולה לפגוע בחובשי הכיפות בין חיילי גבעתי (כולל במח"ט חובש הכיפה), הוא נימוק חונק, מדכא. מעליב. אין שום דבר בוטה בהופעתה של שרית חדד, ואם הופעתה פוגעת בחובשי כיפות מסוימים, יואילו ויקבלו אישור מהמפקד לצאת מהאולם.

אין שום מקום לדיכוי דתי בצה"ל. אז נכון שחובשי הכיפות היו מן המזהירים בלוחמים במלחמה הזאת, אבל אסור להשליט עליהם מנטליות דכאנית. ואם מפקד גבעתי עושה את זה, הוא צריך להיות מועבר מתפקידו. לא פחות. לחילופין, אפשר להסתפק בקנס בסך 15 אלף שקל – דמי הופעתו של משה פרץ - שינוכה אישית משכרו של המח"ט, שהעדיף זמר ממוסחר בשכר על זמרת נפלאה בהתנדבות.

הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ ומח"ט גבעתי אל"מ עופר וינטר. 2 באוגוסט 2014. דובר צה"ל
אל"מ וינטר | צילום: דובר צה"ל/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully