וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: הכישלון של סטאלון

17.8.2014 / 9:23

סילבסטר סטאלון ומל גיבסון היו אמורים להעיף את צבי הנינג'ה מהמקום הראשון ברשימת שוברי הקופות אבל כשלו במשימה וסיימו רק במקום הרביעי. דורון פישלר סופר מזומנים

יח"צ - חד פעמי

צבי הנינג'ה ושומרי הגלקסיה עדיין שולטים בקופות. גם השבוע שני הסרטים ניצבים במקומות הראשון והשני בטבלת שוברי הקופות בארצות הברית: "צבי הנינג'ה", למרות נפילה חדה מהשבוע הראשון, נשאר במקום הראשון עם כ-27 מיליון דולר הכנסות השבוע, ו-116 מיליון דולר הכנסות כוללות. ההצלחה של סוף השבוע הראשון שלו היתה מספיק טובה כדי להכריז רשמית על סרט ההמשך שייצא ב-2016; כל מה שבא אחר כך הוא בגדר בונוס. "שומרי הגלקסיה" מוסיף עוד כ-24 מיליון דולר לקופה, ומגיע להכנסות כוללות של 221 מיליון דולר – בלי ספק אחד הלהיטים הגדולים (והמפתיעים) של השנה.

שלושה סרטים חדשים שיצאו השבוע לא הצליחו להביס את הצבים והשומרים, והגיעו למקומות השלישי, הרביעי והחמישי. וגם ביניהם, הסדר מעט מפתיע. הסרט הגדול של השבוע היה אמור להיות "בלתי נשכחים 3". הרעיון של קיבוץ כוכבי האקשן הגדולים של שנות השמונים והתשעים לסרט אחד הספיק כדי להביא את "בלתי ‏נשכחים" הראשון לפתיחה של 34 מיליון דולר, והתוספת של קצת יותר שוורצנגר וברוס ויליס הספיקה כדי לתת לסרט ההמשך פתיחה של 28 מיליון דולר. אילו הסרט השלישי בסדרה היה שומר על אותם סטנדרטים, הוא היה במקום הראשון השבוע. אבל זה לא קרה. מתברר שבפעם השלישית אין גלידה: אחרי שני סרטים נראה שהקהל גילה שהרעיון כבר מיצה את עצמו והתוספת של מל גיבסון והאריסון פורד לא הספיקה. "בלתי נשכחים 3" הכניס בסוף השבוע כ-16 מיליון דולר בלבד, ודורג במקום הרביעי.

מפתיע עוד יותר שרשימת הכוכבים האינסופית של "בלתי נשכחים" הובסה על ידי זוג כמעט אלמונים בהשוואה, ג'ייק ג'ונסון ודיימון ווייאנס. "נראה אותך שוטר", קומדיית האקשן, למרות ביקורות איומות, הגיעה למקום השלישי עם כ-17 מיליון דולר – קצת מעל סטאלון וחבורתו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא מצליח להתבלט. "המעניק"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אל המקום החמישי בלבד הגיע "המעניק". הסרט, המבוסס על ספר מדע בדיוני פופולרי, מתהדר בשמות גדולים כמו מריל סטריפ וג'ף ברידג'ס, אבל זה לא הספיק לו כדי להתבלט בין סרטי העתידנות-לנוער האחרים שיצאו לאחרונה, כמו "משחקי הרעב", "גוף מארח" ו"מפוצלים". אילו היה מגיע ראשון לבתי הקולנוע, הסיפור אולי היה שונה – אבל כיום הוא נראה כמו מיחזור חומרים, והוא השיג רק 13 מיליון דולר בסוף השבוע. עם זאת, "המעניק" היה הפקה קטנה יחסית (מדווח על תקציב של כ-25 מיליון דולר בלבד – מעט מאוד ביחס לסרטים אחרים בז'אנר), אז מי יודע, אולי עם הצלחה גדולה מחוץ לארה"ב יש עוד סיכוי כלשהו לראות סרטי המשך גם לפרנצ'ייז הזה.

אורח מפתיע בעשיריה הוא "התבגרות" ("Boyhood") של ריצ'רד לינקלייטר, סרט יוצא דופן שצולם במשך 12 שנים, עם אותם שחקנים, ביניהם שחקן ראשי שהתחיל את הצילומים בגיל 6 וסיים אותם בגיל 18. המבקרים יצאו מגדרם בשבחים לפרויקט הענק הזה, אבל הוא לא נראה כמו סרט שמיועד לקהל הרחב. ובכל זאת, עם הפצה מצומצמת יחסית, הסרט הכניס השבוע כ-2 מיליון דולר והשתחל למקום העשירי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully