וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלב נשבר: המוזיקאי יגאל בשן הלך לעולמו בגיל 68

9.12.2018 / 17:40

המוזיקאי הישראלי נמצא מת בביתו בתל אביב, והוא בן 68. בשן התפרסם בזכות קריירת הסולו העשירה שלו, שכללה להיטים נצחיים כמו "יש לי ציפור קטנה בלב" ו"סיוון", ובשל היותו חלק מן ההרכב הופה היי. לפני שנתיים זכה בפרס אקו"ם למפעל חיים

צילום מסך
הזמר יגאל בשן. ראובן קסטרו, מערכת וואלה! NEWS
יגאל בשן ז"ל/מערכת וואלה! NEWS, ראובן קסטרו

הלב נשבר: המוזיקאי יגאל בשן הלך היום לעולמו, והוא בן 68. הזמר נמצא מת בביתו שבתל אביב בשעות אחר הצהריים. הוא הותיר אחריו אישה ושני ילדים. משפחתו מסרה: "בצער רב ובכאב גדול אנו מודיעים על לכתו של אהובנו יגאל בשן. איש משפחה חם ואוהב. אמן ויוצר". פרטי ההלוויה יימסרו בהמשך.

לאחר פרסום הידיעה על מותו, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני מביע צער עמוק על לכתו של יגאל בשן ז"ל. הוא היה חלק בלתי נפרד מפסקול הזמר הישראלי. קולו ושיריו ימשיכו ללוות אותנו עוד שנים רבות". שרת התרבות והספורט מירי רגב הוסיפה: "הצטערתי לשמוע על מותו בטרם עת של יגאל בשן, אחד היוצרים המוכשרים שלנו, מי שעשה לכולנו יותר מ'ציפור קטנה בלב'. נתגעגע לזמירותיו, זמירות חיינו".

יגאל בשן נולד בספטמבר 1950 בראשון לציון כיגאל בשארי. כבר בגיל 15 הופיע עם שלומית אהרון, חברתו לכיתה, בצמד "יגאל ושלומית". השניים אף ביצעו מספר שירים שהושמעו ברדיו אך לא הוציאו אלבום. בגיל 17 שיחק בשן במחזמר "איי לייק מייק" לצד שולה חן וחברו הטוב מוטי גלעדי, שבהשראתו שינה את שם משפחתו לבשן. בשנת 1968 הוציא תחת שם זה את תקליטון הבכורה שלו, ושנה לאחר מכן זכה בפרס "כינור דוד".

עקב פרסומו לפני גיוסו, פנו לבשן כל ראשי הלהקות הצבאיות כדי שיבוא לשרת בלהקה שלהם. הוא בחר לשרת בפיקוד הצפון. במסגרת שירותו הצבאי, ביצע בשן את השיר "מתוק מתוק", אשר זכה בתואר שיר השנה במצעד הפזמונים השנתי של קול ישראל.

במקביל לשירותו הצבאי, המשיך בשן בקריירת סולו והוציא את האלבומים "לצפון באהבה" ו"יגאל בשן". עם שחרורו מהצבא בשנת 1972, הוציא בשן את האלבום "להשתחרר". באותה השנה נשא בשן לאישה את מיקה מרידור, יוצאת להקת פיקוד מרכז, בתו של השר וחבר הכנסת יעקב מרידור, אז צלמת וכיום מעצבת אופנה. לזוג נולדו שני ילדים.

בשנת 1974 כיכב בשן בסרטו של ג'ורג' עובדיה "שרית". באותה השנה הוציא את האלבום "קפה אצל ברטה" ושיר הנושא הפך ללהיט וחודש על ידי "הנשמות הטהורות". בשנת 1975 הוציא בשן את האלבום "יגאל בשן וחברים טובים". השיר המפורסם ביותר באלבום היה "יש לי ציפור קטנה בלב", אשר הלחין בשן למילים שכתב יחד עם יוסי בנאי, ונחשב לאחד משיריו הידועים ביותר עד היום.

בשנת 1976 הוציא בשן את אלבומו "צבעים". שנה לאחר מכן, חתם בשן על חוזה בינלאומי להקלטת ארבעה אלבומים באנגלית. האלבומים שהקליט יצאו בין השנים 1977 ו-1980 אך לא זכו להצלחה גדולה, ובשן ויתר על הקלטת האלבום הרביעי בחוזה והעדיף לחזור לארץ.

במקביל, הוציא בשן אלבומים חדשים גם בארץ. בשנת 1978 יצא האלבום "מכת שמש" שאותו כתב עם דורי בן זאב. באותה שנה בשן שר את שיר הנושא של הסרט "דיזנגוף 99". בשנת 1979 הוציא את האלבום "איתך הלילה" בו נכלל השיר "ריקדו את השלום", אשר נכתב לכבוד הסכם השלום בין ישראל למצרים.

בשנת 1981 הוציא בשן את אלבומו הראשון אחרי חזרתו הסופית לארץ, "סיון", אשר הוקלט עם להקת "ברוש". אחרי הצלחת האלבום "סיון", המשיך בשן בשיתוף הפעולה עם "ברוש", והוציא בשנת 1982 את האלבום "לא לבד". בשנת 1983 הוציא את האלבום "נולדתי במזל בתולה", בו כתב והלחין לראשונה את כל השירים. באותה השנה כתב בשן לגידי גוב את השיר "הופה היי" שזכה במקום השני בפסטיבל שירי הילדים.

לקראת תחרות הקדם אירוויזיון של שנת 1985 הקים בשן יחד עם עוזי חיטמן ויונתן מילר את השלישייה "כמו צועני", אשר ביצעה את השיר "כמו צועני" בתחרות. השיר זכה במקום השני, בהפרש של נקודה אחת בלבד מ"עולה עולה" של יזהר כהן. בעקבות ההפסד בתחרות כתבו בשן וחיטמן את השיר "אנחנו נשארים בארץ", אשר זכה להצלחה מפתיעה ונבחר כשיר השנה של רשת ג'.

בעקבות ההצלחה יצאה השלישייה לסיבוב הופעות ושחררה את האלבום "אנחנו נשארים בארץ" אשר כלל את שירי ההופעה והצליח אף הוא. באותה שנה השתתפה הלהקה בפסטיגל, בו זכתה במקום השני עם השיר "ארץ הצבר". בשנת 1986 הופיעה השלישייה בתוכנית, "הופה היי", שזכתה להצלחה גדולה, הן בחנויות עם שני אלבומים מצליחים, והן על הבמה, עם מעל שש מאות הופעות בשנתיים. לאחר האלבום "הפסקת חשמל" ב-1988 התפרקה השלישייה.

באותה השנה חזר בשן להתמקד בקריירת הסולו שלו והוציא אלבום שכתבו לו רוני סומק ומיקי גבריאלוב, "יגאל בשן - נטו". האלבום זכה לביקורות טובות, אולם נכשל מסחרית. שנה לאחר מכן החליט בשן לחזור עם "הופה היי" לעונה חדשה כאשר את חיטמן ומילר החליפו אבי דור ואהרון פררה. גם הפעם ההרכב זכה להצלחה גדולה בטלוויזיה, בחנויות ועל הבמה. ההרכב החדש פעל עד סוף שנות ה-90.

במהלך שנות ה-90, על אף ההצלחה עם "הופה היי", לא ויתר בשן גם על קהל המבוגרים. בשנת 1992 הוציא בשן אלבום אוסף ראשון, "אוספים אותי 92-70", ובו שלושה שירים חדשים בעיבודו של ברי סחרוף. בשנת 1994 הוציא בשן את האלבום "כאן באמצע החיים", מתוכו התפרסם השיר "איתך". בשנת 1999 הוציא בשן את האלבום "תלוי רק בך". באותה השנה החל בשן להגיש את תוכנית הרדיו "בין שישי לבשן" ברשת ב', בה דיבר על השבוע החולף והשמיע שירים.

בשנת 2000 הפיק רדיו נטקינג פרודיה על השיר "Stan" של אמינם. בגרסה העברית בביצועם של אסי וגורי הפך סטן ל"חן", והשיר עסק במעריץ מטורף של בשן. בשנת 2001 הוציא בשן את "ציפור קטנה בלב", אלבום אוסף כפול ובו 40 מלהיטיו הגדולים. בשנת 2003 הוציא בשן את האלבום "שמים תחייכו". בפברואר 2008 החל בשן להגיש תוכנית אישית חדשה בערוץ הראשון בשם "60 אישי". בתוכנית נפגש בשן עם אמנים, יוצרים ואנשי ציבור.

בדצמבר 2009 יצא לחנויות האלבום "פרידה לאין קץ" שכלל חידושים לשירים: "הימים הארוכים העצובים", "תלבשי לבן", "פרח הלילך", "עין גדי" ו"דבר אלי בפרחים" (דואט עם הזמרת שירלי צפרי). באוגוסט 2013 יצא לחנויות אלבום המופע "יגאל בשן בהופעה חיה בזאפה", וב-2014 הוציא הזמר את הסינגל המקורי האחרון שלו, "לחיי השגרה".

ב-2014 וב-2015 אושפז בשן בשל פצעי דקירה, אך הוא חזר לבמות והמשיך להופיע. בשנת 2016 אף זכה בפרס אקו"ם למפעל חיים. במעמד הזכייה, הוא הצהיר בנאומו: "כשאתה כותב שיר אתה לא יודע לאן הוא ייקח אותך. אני רוצה להודות לכל השירים שהפגישו אותי עם כל האנשים השונים בחיי, ואני הכי רוצה להודות לשיר הכי יפה וחשוב שכתבתי עד היום - המשפחה היקרה שלי".

הזמר יגאל בשן. ראובן קסטרו, מערכת וואלה! NEWS
יגאל בשן/מערכת וואלה! NEWS, ראובן קסטרו
  • עוד באותו נושא:
  • יגאל בשן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully