וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמי 2014: טקס לדינוזאורים בלבד

26.8.2014 / 15:58

הפרסים שחולקו בטקס האמי השנה הם עדות נוספת למאובנות של האקדמיה ולאהבתה הרבה לחמים והמוכר, כלומר לישן והמיושן. פרשנות

ההחלטה המוקדמת של HBO להציב את "בלש אמיתי" בקטגוריית הדרמה הטובה ביותר במקום בקטגוריית המיני-סדרה, חזרה לנקום בה הלילה (שלישי) בטקס פרסי האמי. בעיניים כלות נאלצה ענקית הכבלים לצפות שוב ושוב ב"שובר שורות" גורפת את הפרסים, ובצדק, על העונה האחרונה שלה. קשה היה לעמוד מול רצף פרקים מסחרר כפי שהציגה "שובר שורות" בסיומה. מלבד הפרס על הבימוי, "שובר שורות" זכתה בכל הקטגוריות שבהן הייתה מועמדת: הדרמה הטובה ביותר, הכתיבה, בראיין קרנסטון בפרס השחקן (בפעם הרביעית על תפקידו), ארון פול בפרס שחקן המשנה (בפעם השלישית) ואנה גאן בפרס שחקנית המשנה (בפעם השנייה). סיומת מכובדת לסדרה שעד השנה שעברה זכתה בעיקר להתעלמות באמי.

לו היתה "בלש אמיתי" מועמדת לפרס המיני-סדרה, "פארגו" היתה מספקת לה תחרות אבל בוודאי לא כמו דרמת הפשע המהוללת של AMC. למעשה, "פארגו" שזכתה בפרס המיני-סדרה היא בין הפרצופים הרעננים היחידים, בטקס שברובו חילק פרסים לסדרות ואנשים שכבר זכו בהם בעבר. רוב הסדרות החדשות המועמדות לפרס לא קיבלו הרבה אהבה למרות דיבור מתמיד עליהן - בנוסף ל"בלש אמיתי" גם "כתום זה השחור החדש" נתקלה ביחס קר מצד האקדמיה. "כתום" קיבלה שני פרסים בטקס האמי המקדים בשבוע שעבר (פרס הליהוק בקומדיה ופרס השחקנית האורחת לאוזו אדובה, קרייזי אייז), ואילו "בלש" זכתה בשלושה פרסים בטקס המקדים (הליהוק בדרמה, האיפור והפתיח) ובפרס נוסף הלילה - על הבימוי. בניגוד לרוב המקרים האחרים, העונה הראשונה של "בלש אמיתי" התהדרה לכל אורכה בבמאי אחד בלבד, קארי פוקונגה, והוא הגיש לשיקולם של חברי האקדמיה את הפרק הרביעי. בסופו נכללה סצנה מותחת ומדוברת שצולמה בשוט אחד מטורף, ומן הסתם תרמה לזכייה המוצדקת שלו.

ביתר החזיתות, ההפתעה הגדולה ביותר, שלא לומר היחידה, היא האופן שבו "שרלוק" כבשה את הפרסים אחרי ששתי העונות הקודמות שלה נאלצו לחזור בידיים ריקות. למעשה, "שרלוק" גרפה את כמות הפרסים הגדולה ביותר השנה - שבעה, בהם גם פרס התסריט לסטיבן מופאט, וכן לשחקנים בנדיקט קמברבאץ' ומרטין פרימן, שנעדרו שניהם מהטקס.

יתר הטקס היה ברובו רחוק מלהפתיע. ג'וליאנה מרגוליס קיבלה פרס ייצוגי על עונה מצוינת של "האישה הטובה", שכלל לא היתה מועמדת לפרס מרכזי במה שנחשב לאחת ההתעלמויות הבולטות של הטקס הנוכחי. לעומתה ג'וש צ'ארלס, עמיתה לסדרה שהיה אחראי לאחד הרגעים המשמעותיים בעונת הטלוויזיה האחרונה, הפסיד את פרס שחקן המשנה לארון פול. זה היה ההפסד השני שלו באמי, כלום לעומת הפסדים רצופים כמו של איימי פוהלר על "מחלקת גנים ונוף" או ג'ון האם, שהפסיד שוב ושוב לא רק על "מד מן" אלא גם על "רוק 30".

גם לפוהלר וגם להאם יש סיכוי אחד אחרון לזכות על הסדרות שלהם כי שתיהן מגיעות אל סיומן ב-2015, אבל כשם שהאקדמיה דבקה בזוכים כך היא דבקה במפסידים, לכן לא כדאי להם לבנות על זה. תעיד על כך "הסמויה" שלאורך כל חייה לא היתה מועמדת וזכתה לכבוד רק בעונתה האחרונה - מועמדות לפרס התסריט, כמעין זריקת עצם לסיום, והפסידה אותו. יעיד גם סטיב קארל שהיה מופלא בתפקידו כמייקל סקוט ב"המשרד", וקיבל מועמדויות פעם אחר פעם רק כדי להפסיד בקביעות לשחקנים כמו ג'ים פרסונס ("המפץ הגדול"), ג'ון קרייר ("שני גברים וחצי") וטוני שלהוב ("מונק").

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

אחד ההפסדים הבולטים ביותר השנה שייך ל"כתום זה השחור החדש", שהבאזז הגדול עליה לא הצליח להיתרגם לפרסים מרובים, בוודאי שלא בקטגוריות המרכזיות. זוהי מכה לא קטנה לנטפליקס שמשדרת אותה - מתוך 31 המועמדויות שהיו לרשת בסדרות שלה, בהן "כתום" ו"בית הקלפים", היא זכתה רק בשבעה. עבור פלטפורמת סטרימינג שמתפרנסת ממנויים, פרסים נחשקים הם נדבך חשוב באסטרטגיה, וכאלה לא הגיעו אליה הפעם. אין לדבר משמעות מיוחדת מעבר לצריבת העלבון הנוכחית, ובכל זאת מדובר בעלייה משלושת הפרסים של העונה הקודמת - בשנה שעברה נטפליקס עשתה היסטוריה כאשר היתה לשירות הסטרימינג הראשון שזוכה בפרסי אמי, כולל לדיוויד פינצ'ר על בימוי הפיילוט של "בית הקלפים". השנה היא עלתה לשבעה פרסים ומן הסתם נכונים לה עוד בהמשך חייה.

מתוך הטקס הלילה, ריקי ג'רבייס ממחיש עד כמה קשה להפסיד, אחרי שלא קיבל את הפרס על "דרק", אף היא מטעם נטפליקס:

בסופו של דבר זה היה ערב של פנים מוכרות. אליסון ג'ני זכתה בפרס שחקנית המשנה הטובה ביותר על "ממי", שבוע ויומיים אחרי שזכתה בפרס השחקנית האורחת בסדרת דרמה על "הסקס של מאסטרס". הלילה היתה הזכייה השישית של ג'ני בתולדות האמי, אחרי שבעבר אספה לחיקה את הפסלון ארבע פעמים על תפקידה כסי ג'יי קרייג ב"הבית הלבן". הפעם האחרונה שאותה שחקנית (או אותו שחקן) זכה בשני פרסי אמי באותה שנה היתה ב-2002 כאשר עמיתתה ל"הבית הלבן", סטוקרד צ'אנינג (שגילמה את אשת הנשיא), זכתה הן על תפקידה שם והן על תפקידה בסרט הטלוויזיה "הסיפור של מתיו שפרד".

עוד בגזרת הסיטקומים, "משפחה מודרנית" זכתה בפעם החמישית ברציפות בפרס הקומדיה הטובה ביותר, והוכיחה שלמרות האשליה שכוחה קמל, היא עדיין כוח שיש להתחשב בו. יתר על כן, אחרי שהשנה שעברה היתה הפעם הראשונה שבה לא זכה אף שחקן של "משפחה מודרנית" בפרס שחקן המשנה, השנה טיי בורל קיבל אותו שוב והמחיש את חוזקה ביתר שאת. עם הזכייה החמישית של הסיטקום הוא משווה את השיא של "פרייז'ר", שסטיבן לוויתן וכריסטופר לויד, יוצרי "משפחה מודרנית", נמנו על מפיקיה.

זוהי עדות נוספת למאובנו?ת של האקדמיה ולאהבתה הרבה לחמים והמוכר, כלומר לישן והמיושן. גם אם מעת לעת הם יחרגו לטובת הדבר הנוצץ שיקנה להם מראית עין של חדשנות, וגם אם הבחירות שלהם קולעות לפעמים למי שבאמת הכי ראוי לזכות, עדיין מדובר בדינוזאורים. כנראה שאין עדות סמלית יותר מאשר העובדה שבמהלך הטקס שידרה NBC פרסומת לחיתולי מבוגרים, ללמדנו עד כמה חשובים הקשישים לאמי הן בהצבעות של חבריה והן בקרב הצופים.

הטקס הערוך והמתורגם ישודר הערב בשעה 20:30 ב-yesOh ויהיה זמין לצפייה בימים הקרובים ב-yesVOD.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully