וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מני פאר נפטר בגיל 68

3.9.2014 / 12:00

איש התקשורת מני פאר הלך לעולמו בגיל 68 בעקבות מאבק במחלת הסרטן. "קיבלתי סרטן, ומאז, אני כוכב" אמר פאר בריאיון שהעניק בחודש שעבר. הלוויתו תיערך ביום ו' בבית העלמין הירקון

יח"צ - חד פעמי

איש התקשורת מני פאר נפטר הבוקר (רביעי) לאחר מאבק במחלת הסרטן. בנו עופר פאר אמר לוואלה! תרבות: "אבא נלחם כמו גיבור עד הרגע האחרון. לפחות הוא לא סובל עכשיו". המשפחה מסרה בתגובה: "עם נשימתו האחרונה מני שלנו יצא במסע אל הלא נודע ומשאיר לכולנו זיכרון נצחי של דרך ארץ, חוכמה, הומור וטוב לב. העשייה שלו במהלך העשורים האחרונים משאירה לנו עולם ומלואו ועל כך אנו מוקירי תודה לו כבעל, כאבא, כסבא וכמני פאר של כולנו".

פאר היה שחקן תיאטרון וקולנוע, איש תקשורת וותיק ומגיש תכניות בטלוויזיה וברדיו. באפריל 2014 גילה פאר בעמוד הפייסבוק שלו כי חלה במחלת הסרטן.

פאר נולד ב-6 ספטמבר 1946 בקיבוץ תל יצחק, בשם מנחם באואר. הוא סיים תואר ראשון בתולדות האמנות והפילוסופיה באוניברסיטת תל אביב, ובוגר בית הספר למשחק ניסן נתיב. פאר שיחק בעשרה סרטי קולנוע ובהם "חסמבה ונערי ההפקר", "סלומוניקו", "דמיונות" ו"שרית"; התארח בסדרות שונות, בהן "השיר שלנו", "דני הוליווד" ו"סברי מרנן"; עלה על במות בתיאטראות האהל, באר שבע, בית לסין ועוד; בשנת 2013 שיחק במחזמר "אלדורדו" שהפיק וביים מנחם גולן, לפי מחזה של יגאל מוסינזון.

פאר הגיש תכניות רדיו בקול ישראל, בהן "ממני מני". בשנת 1969 הגיש בערוץ 1 את תוכנית הילדים "ההפסקה הגדולה" ומאז הגיש תכניות אירוח רבות בהן "עלי כותרת", "שעה טובה", "סיבה למסיבה", "ממני" ו"בין הכיסאות", וכן הגיש תוכנית אירוח יומית בערוץ 10. אחד מהריאיונות הזכורים ביותר שקיים הוא הריאיון עם זוהר ארגוב, אבל בתכניות האירוח שלו (אותם כינה "הקומזיץ האלקטרוני שלנו") ראיין עוד אישים ישראליים רבים מאוד, בהם נתן זך, יהודה עמיחי, פרופסור אסא כשר, עזר ויצמן, אבא אבן, אדם ברוך, אסי דיין, וגם כוכבים בינלאומיים, בהם וולטר מתאו, ג'ק למון, גולדי הון ופרנסואה טריפו. קשה לשכוח גם את הקטע המצחיק שבו רקד את "אגם הברבורים" עם טוביה צפיר, דובי גל ומתי כספי.

מני פאר כיכב לא רק באולפני הטלוויזיה והרדיו, אלא זרח גם מול קהל בארועים כמו תחרות מלכת היופי ופסטיבל שירי הילדים. הוא הנחה כנסים, ערבי בידור, מכירות פומסיות ומופעי זמר שונים. את המופע "לי כל שיר נושא סיפור" המשיך להעלות גם לאחר שחלה בסרטן. "מחיאות כפיים זה הקורטיזון של האגו", אמר בריאיון עיתונאי. "אני גיליתי בגיל מאוד צעיר שלא נוח לי עם החברים, קשה לי עם המשפחה, הכי טוב לי עם אנשים שאני לא מכיר".

בנוסף, פאר הרצה בבית הספר לתקשורת של אוניברסיטת אריאל, וקיים הרצאות בין השאר בנושאי זיופים בתולדות האמנות. וכתב בין השאר בשבועון "להיטון" את הטור "ממני אליכם" ובמעריב.

אחד מתחביביו הגדולים והידועים הוא יין. הוא הרצה בנושא תרבות היין, העלה את המופע "נכנס יין, יצאה תרבות", כתב בנושא בעיתונים שונים והחל משנת 2010 ערך את המגזין "יין, גורמה & אלכוהול".

באפריל 2014 גילה מני פאר בעמוד הפייסבוק שלו כי חלה במחלת הסרטן. לצד צילום עדכני שלו כתב: "זה מהבוקר, אחרי הכימותרפי השלישי. קרני, המלאך שלי שאני לא יודע איפה היא החביאה את הכנפיים שלה, אומרת שחבל שככה הגעתי לתספורת שהכי מתאימה לי. ממשיכים הכל כרגיל רק עם לוק חדש... הסרטן המר עשה לי ראש מתוק". באוגוסט 2014 בריאיון לתוכנית "כך היה" בהגשת יגאל רביד בערוץ 1 אמר פאר: "תשמע, עשיתי המון תוכניות, טוק שואו ותוכניות בידור ומכירות פומביות ותוכניות רדיו ורקדתי ושרתי ושיחקתי וכתבתי על יין והרציתי על תקשורת וקיבלתי סרטן, ומאז, אני כוכב".

פאר נשוי לקרני מאז ספטמבר 1972, ולהם שלושה בנים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מני פאר/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך "שעה טובה עם מני פאר"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מני פאר ואשתו קרני/מערכת וואלה!, צילום מסך

מני פאר מראיין את זוהר ארגוב בתוכנית "ממני" בערוץ 1

הלווייתו של מני פאר תיערך ביום ו' ב-10:00, בבית עלמין הירקון בחלקת האמנים

"אבא נלחם כמו גיבור": בני משפחה וחברים נפרדים ממני פאר
צפו: הריאיון האחרון של מני פאר

  • עוד באותו נושא:
  • מני פאר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully