וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: עכשיו זה רשמי - "שומרי הגלקסיה" הוא הסרט המצליח של השנה

31.8.2014 / 10:16

עם הכנסות של 274 מיליון דולר, "שומרי הגלקסיה" הפך לסרט המצליח של השנה בארצות הברית אבל מעבר לים יש לו עוד עבודה לתת. דורון פישלר סופר מזומנים

יח"צ - חד פעמי

השבוע האחרון של אוגוסט ושל הקיץ לא גרם לשינויים גדולים ברשימת שוברי הקופות בארצות הברית: גם הפעם, חבורה אומללה למדי של סרטים חדשים נדחקה למקומות הנמוכים בטבלה, בעוד שני שליטי אוגוסט הבלתי מעורערים, "שומרי הגלקסיה" ו"צבי הנינג'ה" נשארו במקומות הראשונים. אבל בתחום זה, דווקא יש סיבה למסיבה. "שומרי הגלקסיה" (בשבוע החמישי שלו בקולנוע!) שהה גם השבוע במקום הראשון, והכניס עוד 16 מיליון דולר; הכנסותיו הכוללות הגיעו לכ-274 מיליון דולר. בכך הוא עקף את "סרט לגו" (257 מיליון) ו"קפטן אמריקה: חייל החורף" (259 מיליון) והפך לסרט המצליח ביותר של השנה עד כה בארצות הברית.

איש לא ציפה שסרט המבוסס על חבורת גיבורים כמעט אלמונים יהפוך ללהיט כשהוא גובר על הרובוטריקים, האקס-מן, הקופים ועוד הרבה סרטים המבוססים על מותגים מוכרים. ההישג של "שומרי הגלקסיה" הוא גם ניצחון אדיר לאולפני מארוול, שעכשיו מחזיקים גם במס' 1 וגם במס' 2 בטבלה השנתית. מכיוון ש"השומרים" עדיין בקולנוע ועדיין מכניס כסף, הוא ככל הנראה יחצה בשבועות הקרובים גם את קו ה-300 מיליון דולר. הסייג היחיד להצלחה הזאת: מדובר, בכל זאת, בהישג מקומי אמריקאי. במבט גלובלי, "שומרי הגלקסיה" מצליח בלי ספק, אבל עם הכנסות של כחצי מיליארד דולר בכל העולם, הוא מדורג נמוך יחסית ברשימת הסרטים המצליחים של השנה (במקום הראשון: "רובוטריקים 4", עם הכנסות של מעל מיליארד דולר).

"צבי הנינג'ה" עדיין במקום השני, עם כ-11 מיליון דולר בסוף השבוע וכ-162 מיליון דולר בהכנסות כוללות. "אם אשאר" נשאר במקום השלישי, עם כ-9 מיליון דולר. כל זה גורם לסרטים החדשים להתמקם באמצע הטבלה עם סכומים כמעט זניחים. "עמוק למעלה", סרט אימה המתרחש בקטקומבות מתחת לפריז, הגיע למקום הרביעי עם כ-9 מיליון דולר; "איש נובמבר", סרט האקשן החדש של ג'יימס בונד לשעבר, פירס ברוסנן, הגיע למקום השישי בלבד עם כ-7.5 מיליון דולר.

ואם כבר מדברים על כשלונות: "עיר החטאים: עלמה להרוג" נעלם מהעשירייה הפותחת לחלוטין, אחרי שבוע אחד בלבד. הסרט הידרדר למקום ה-14 השבוע; בוודאי תוקם ועדת חקירה כדי לקבוע איך קרה שסרט ההמשך לאחד הסרטים המדוברים ביותר בעשור הקודם הפך לקטסטרופה קופתית כל כך גדולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully