וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ששון גבאי: "הסרט 'וילה תומא' היה צריך להיות מוצג כישראלי"

3.9.2014 / 0:00

ששון גבאי כועס על הבמאית סוהא עראף, מיכאל מושונוב היה זורם עם יונה וולך ושלמה בראבא מדגים משל על חיינו בעזרת פלאפל. כוכבי הקולנוע השיקו את “יום הקולנוע הישראלי"

כתב: שגיא בן נון, צילום: דייב שחר, עריכה: רן צימט

מדוע כעסו ליאור אשכנזי ומיכאל מושונוב על דחיית הסרט "ערבים רוקדים" בעת המבצע הצבאי "צוק איתן"? מה עמדתו של זאב רווח בסוגיית המתות החסד, שבה עוסק הסרט בו הוא מככב, "מיתה טובה"? כמה רחוק הלכה השחקנית העולה נעמי לבוב בגילום דמותה הפרובוקטיבית של יונה וולך, בסרט "יונה"? מה יש לששון גבאי נגד "וילה תומא"? איזה סרט ישראלי עורר באושרי כהן את הרצון להיות כוכב קולנוע? איך קשור פלאפל למשל על חיינו שסיפר שלמה בראבא? והשאלה החשובה מכל: למה כתב וואלה! תרבות הצחיק כל כך את מלי לוי והאם הם זרמו וכיבו את האור? כל התשובות – בכתבת הוידאו.

עשרות כוכבי קולנוע ישראלי התכנסו בסינמה סיטי כדי להשיק את "יום הקולנוע הישראלי" שמתקיים היום (רביעי, 3 בספטמבר) בכל רשתות בתי קולנוע ברחבי הארץ, שיזמו משרד התרבות והספורט והתאחדות ענף הקולנוע. במהלך כל היום יוקרנו סרטים ישראליים, חלקם בבכורה חד פעמית, במחיר של 10 שקלים בלבד לכרטיס. במסגרת "יום הקולנוע הישראלי" ניתן יהיה לצפות בחמשת הסרטים המועמדים לפרס "הסרט הטוב ביותר" בטקס פרסי "אופיר" 2014: "את לי לילה" של אסף קורמן, "מיתה טובה" של טל גרניט ושרון מימון, "אפס ביחסי אנוש" של טליה לביא, "יונה" של ניר ברגמן ו"גט: המשפט של ויויאן אמסלם" של רונית ושלומי אלקבץ. בנוסף, יוקרנו סרטים רבים בבכורה ארצית חד-פעמית, עד אשר יצאו רשמית לאקרנים, בהם "פרינסס", "הקפות", "כיפה אדומה", "פנסיון פרכט", "בורג" ו"ערבים רוקדים". לצד הקרנות הבכורה, יוקרנו סרטים שיצאו רק לאחרונה לאקרנים ובהם "שושנה חלוץ מרכזי", "זינוק בעלייה", "הרחק מהיעדרו", ו"גאליס המסע לאסטרה". "יום הקולנוע הישראלי" יעמוד בסימן הוקרה לבמאי ומפיק הקולנוע מנחם גולן, שנפטר בחודש שעבר.

יום הקולנוע הישראלי. עודד קרני,
צילום קבוצתי של כוכבי הקולנוע הישראלי, לרגל השקת "יום הקולנוע הישראלי"/עודד קרני

"יום הקולנוע הישראלי זה חגיגה של קולנוע כחול לבן", אומרת לוואלה! תרבות שרת התרבות לימור לבנת, "יום שבו כל עם ישראל מוזמן לחגוג, לראות 21 סרטים ישראליים, 5 מתוכם ממש חדשים, במחיר של 10 שקלים בלבד ב-54 יישובים ו-310 מסכים, מהבוקר עד הלילה. להנות מקולנוע ישראלי. זו יזמה חדשה ופותחת מסורת שלנו במשרד התרבות בשיתוף עם התאחדות בתי הקולנוע. אנחנו חוגגים!".

עם ראשיתו של "יום הקולנוע הישראלי", ייערך הבוקר (רביעי) בסינמה סיטי גלילות טקס שבו יוכרז כי אולם קולנוע מספר 1 ייקרא מעתה אולם "הגשש החיוור". הטקס ייערך במעמד שרת התרבות לימור לבנת, שייקה לוי ומשה אדרי. בתום הטקס תחל באולם הקרנת הבכורה של עותק דיגיטלי של הסרט "גבעת חלפון אינה עונה". הסרט המקורי הוקרן בפילם, ובאחרונה עבר תהליך שחזור מיוחד והמרה לעותק דיגיטלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully