וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוגה עילית 25: היום שאחרי "האח הגדול"

אביעד "צפניה" קדרון

5.9.2014 / 0:00

קשת רצתה להיות הזכיינית הטכנולוגית מכולן אבל בדרך איבדה את שיתוף הפעולה מהצופים: כך טל גלבוע ניצחה ב"האח הגדול". טור הטלוויזיה של צפניה

צילום מסך

היום שאחרי "האח הגדול" נראה טוב. אפילו טוב מאוד. בדרך כלל, היום שאחרי "האח הגדול" נראה עגום. לא השנה. "האח הגדול" הלכה לעולמה ומאפרה בוקעות וצומחות סדרות חדשות. האולפנים בנווה אילן מאופסנים עד לשנה הבאה ועונת סתיו חדשה מאיימת לכבוש את כל הזמן הפנוי שלכם.

בשנה שעברה, הפינאלה של "האח הגדול" היתה צמודה לראש השנה ומתרדמת הכלום עברנו ללוח שידורים נטול תוכן שהעלה בפעם המי יודע כמה את שאלת הביצה והתרנגולת המצולמת: האם לוח השידורים בחגים נראה כמו הצרות שלנו בגלל שאין צופים או שאין צופים בגלל שלוח השידורים בחגים נראה כמו הצרות שלנו. באופן דומה, לפני שנתיים, הפינאלה של "האח הגדול" היתה צמודה לפסח וגם שם עטפה את כולנו שממה.

השנה יש לנו כמה שבועות של תוכן טלוויזיוני טוב עד שהכל ייפסק. אנחנו יוצאים לחיים חדשים. לא ברור כמה טוב זה עושה לפורמט החבוט של קשת (שבקרוב גם לא יהיה שלה). יותר מהכל, העונה השישית של "האח הגדול" שהסתיימה רק לפני שישה ימים (ומרגישה כאילו הסתיימה לפני שישה חודשים), תהיה מזוהה עם מבצע "צוק איתן" ועם ההריסות שהביא אותו, הן לעזה והן ללוח השידורים. הצופה הלא ממוצע יזכור את "האח הגדול 6" כגרסת הריאליטי למלאך המוות.

גמר האח הגדול עונה 6 2014. נועם מושקוביץ
איך זה קרה?/נועם מושקוביץ

למעשה, הדבר היחיד שעומד לזכותה של "האח הגדול 6" הוא נצחונה המפתיע של טל גלבוע. נצחון שמשמש, באופן קלישאתי משהו, כגלגל הצלה. בזכות נצחונה של טל, יכולים קברניטי התוכנית לטעון שהפורמט לא עייף וששום דבר לא סגור עד הרגע האחרון. אני מניח שמיטב המוחות בקשת מנסים להבין איך טל לקחה את כל הקופה בזמן שאלדד, הסגן הגדול, הוביל בסקרים ובתודעה הציבורית לאורך כל העונה. לעזאזל, הוא אפילו זכה לרוח גבית מ"צוק איתן". כשלעצמי, אני סבור שטל ניצחה בגלל שיטת ההצבעה החדשה.

לאורך העונה קשת דחפה את שיטת ההצבעה דרך האפליקציה ויהיה מעניין לראות את המספרים מאחורי ההצבעות. גורמים בקשת הודו בחצי פה כי בשלבים מסוימים בעונה, מספר ההצבעות היה קטן מהרגיל. צופי התוכנית, וצריך לומר את זה, לא הסתדרו עם האפליקציה. קשת רצתה להוביל את השוק ולהיות הזכיינית הטכנולוגית מכולן אבל בדרך איבדה את שיתוף הפעולה מהצופים. צופה שהיה רגיל לסמס למתמודדיו האהובים גילה שעליו לעבור כמה וכמה מסכים בדרך להצבעה המיוחלת. רוצה לומר, תסריט אפשרי שיסביר את הנצחון המפתיע הוא שחברי קבוצת הטבעונים האדוקה של טל התאגדו והצביעו דרך האפליקציה כשהם מנצלים, מבלי לדעת, את חוסר ההטמעה של שיטת ההצבעה החדשה בקרב הציבור הרחב.

אף אחד בקשת לא צריך להיכנס ללחץ מהמהפך של טל גלבוע. לא רק בגלל שבקרוב פורמט "האח הגדול" יעזוב את הזכיינית אלא בגלל שקשה לראות, עם כל הקושי להודות בדבר, כיצד הסדק הנוכחי במערכת היחסים עם הצופים יפגע בזכיינית בטווח הארוך. בקשת הצליחו לגבור על קשיים גדולים הרבה יותר ונצחון מעורר מחלוקת אחד לא אמור להיות הקש ששובר את גב הגמל. מצד שני, אף אחד לא חשב שאקט אחד של גברילו פרינציפ יוביל למלחמת עולם.

  • עוד באותו נושא:
  • האח הגדול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully