וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסרט "רפסודיה בולגרית", בו משחקים מוני מושונוב ואלכס אנסקי, ייצג את בולגריה באוסקר

7.9.2014 / 18:09

"זה משמח", אמר מושונוב לוואלה! תרבות, "הצילומים נערכו בבולגריה ואני מדבר בבולגרית. למדתי מחדש מלים שהגיתי לא נכון, והתחברתי לסיפורי ילדות של אמי על מלחמת העולם השניה"

נושא: הסרט "רפסודיה בולגרית" בכיכובם של מוני מושונוב ואלכס אנסקי. יונייטד קינג,
"הסרט מתחבר איכשהו לסיפורי ילדות שסיפרה לי אמי על תקופת מלחמת העולם השניה". מוני מושונוב מתוך הסרט "רפסודיה בולגרית"/יונייטד קינג

הסרט "רפסודיה בולגרית", שהופק כקופרודוקציה ישראלית-בולגרית ובו משחקים מוני מושונוב ואלכס אנסקי לצד שחקנים בולגרים, נבחר על ידי מועצת הקולנוע הבולגרית כסרט שייצג את בולגריה במועמדות לקטגוריית הסרט הזר הטוב ביותר בטקס האוסקר ה-87, שיתקיים בפברואר 2015.

"עדיין לא ראיתי את הסרט אבל זה אחלה וזה משמח במיוחד", אומר מוני מושונוב בתגובה לוואלה! תרבות, "הסרט הזה הוא חלום של מפיק ישראלי בשם ניסים לוי להפיק את הסיפור הזה. בנוסף לניסים לוי, הרוח המניע של כל זה, ובנוסף אליי, יש נציגות ישראלית של השחקן אלכס אנסקי ויש גם צלם ישראלי. זו קופרודוקציה ישראלית-בולגרית. הסרט מגולל את סיפורה של יהדות בולגריה בזמן מלחמת העולם השניה, מזווית של צעירים, סיפור אהבה של שני נערים ובחורה נערה. אני משחק את האבא של הנער. הצילומים נערכו בבולגריה, ואני מדבר בבולגרית. הייתי צריך לרענן את ההארד דיסק, כדי ללמוד מחדש מלים שהגיתי אותן לא נכון. כל זה מתחבר איכשהו לסיפורי ילדות שסיפרה לי אמי על תקופת מלחמת העולם השניה, על האירועים, על המתח, על הסכנות, מי הציל את יהדות בולגריה".

אלכס אנסקי מסר: "בולגריה, מולדת ראשונה, סוף סוף אני נותן לך משהו בחזרה. אני שמח על הבחירה בסרט". ואחד ממפיקי הסרט אמר: "זהו הסרט הראשון שהפקנו בקופרודוקציה עם בולגריה מאז נחתם ההסכם לשת"פ עמם. מרגש לדעת כי הסרט ייצג את בולגריה באוסקר אך מרגש לא פחות שהסיפור היהודי יקבל במה נכבדה מול קהל בינלאומי".

אלכס אנסקי. יוני טובלי
אלכס אנסקי: "בולגריה, מולדת ראשונה, סוף סוף אני נותן לך משהו בחזרה"./יוני טובלי

הסרט "רפסודיה בולגרית" בויים על ידי איבן ניצ'ב, הופק על ידי ניסים לוי, משה אדרי, לאון אדרי ושאול שרצר, ונתמך על ידי קרן רבינוביץ' ושידורי רשת. עלילתו מתרחשת באביב 1943, בתקופה שבה היהודים בבולגריה חייבים לציית לחוקי נירנברג של גרמניה הנאצית, בת בריתה של בולגריה. מוני וג'וג'ו, שני נערים וחברים בני 17 שהינם יהודי ובולגרי, פוגשים בשלי, נערה יהודיה בת גילם מקוואלה שבצפון יוון. מערכת היחסים בין השלושה וגבולות הידידות בין שני הנערים עומדים במבחן קשה כששניהם מתאהבים בנערה, בזמן שבחוץ מתקיימת המלחמה והבולגרים נענים לבקשות הטרנספר של יהודים ברכבות המשא, שעומדות בסופיה ומיועדות להישלח אל המחנות. לצד מושונוב ואנסקי, מככבים בסרט גם השחקנים הבולגריים טטיאנה לולובה, אנג'לה נדיאלקובה, דימיטר ראצ'קוב וכריסטיאן מקארוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully