וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זומבים, חולים סופניים ושחורים מהפרברים: המדריך לעונת הסתיו בארה"ב

התשובה הגרועה של SyFy ל"המתים המהלכים", סיטקום רומנטי על חברת שידוכים, הריאליטי שגורם ל"הישרדות" להיראות כמו קייטנה וקומדיית השחורים שתפיל אתכם מצחוק. סקירת השלל החדש מארה"ב

"Z Nation"

מה: התשובה של ערוץ Syfy ל"המתים המהלכים" המופתית. שלוש שנים לאחר שאפוקליפסת זומבים החריבה את ארצות הברית, יוצאת קבוצת שורדים למשימה מיוחדת: ליווי אדם החסין למגפה למעבדה מיוחדת בלוס אנג'לס.

למה כן: אם "המתים המהלכים" איטית ואיכותית מדי עבורכם, "Z Nation" היא התרופה עבורכם. "Z" עושה לז'אנר הזומבים את מה ש"ספרטקוס" עשתה לז'אנר הגלדיאטורים - גורמת לדם להתעופף לעבר המסך בתלת ממד זול ומרדדת את העלילה. הכל מהיר יותר וקצבי יותר.

למה לא: חוץ מהפרקים שמסרבים להסתיים. "Z" היתה אמורה להתחרות ב"המתים המהלכים" אבל מרוב מודעות עצמית, היא איבדה את עצמה בדרך והפכה לפארודיה על הז'אנר. תסריט מלא בחורים, משחק מוגזם ובעיקר - אפקטים מחרידים, הופכים את "Z Nation" לאחד הפספוסים הגדולים של השנה. וחבל.

"A to Z"

מה: האמא מ"איך פגשתי את אמא" ומייקל גינזברג מ"מד מן" בסיטקום רומנטי על רקע חברה שידוכים אונליין. אנדרו (A מאמין גדול ברומנטיקה ואילו זלדה (Z) ממש לא בעניין, אבל היא כמובן תיכנע לקסמיו. הטוויסט: כבר ברגע הראשון של הפרק אנחנו מתבשרים מקולה המקריין של קייטי סגל שהזמן שלהם ביחד קצוב.

למה כן: אם יש סדרה חדשה שהשחקנים שלה עושים אותה, "A to Z" היא זו. כריסטין מיליוטי ובן פלדמן עתירי חן כל אחד בנפרד, כך שהשידוך שלהם ביחד מתבקש ומקסים. על פי הפיילוט נדמה ש-"A to Z" אפילו לא מנסה יותר מדי להצחיק ושברור לה שכוחה טמון בכוכביה. זה נכון, הפרק קולח וחמוד בזכותם.

למה לא: אין כאן שום דבר חדש או מצחיק במיוחד בהתחשב בעובדה שזו קומדיה, ונכון לפרק הבכורה הצחוקים אמורים להישען בעיקר על דמויות המשנה, אלא שהן לגמרי קרטוניות ותבניתיות - החבר הטוב שלו הוא גס רוח חסר טאקט והחברה שלה היא בריטית שאישיותיה משתנה בהתאם לבן זוג הנוכחי שלה. כאמור, טוב שמיליוטי ופלדמן כאן.

"Utopia"

מה: ג'ון דה מול, האבא של "האח הגדול", "אפקט הפחד", "דה וויס" ועוד כמה להיטים חובקי עולם, משגר פורמט חדש ומצליח-בטירוף בהולנד, שלוקח 15 אנשים ומבודד אותם בחלקת אדמה כלשהי למשך שנה. לרשות הקהילה יעמדו כלים בסיסיים ליצור לעצמם את מה שהם צריכים והמתמודדים ינסו ליצור לעצמם חברה מושלמת.

למה כן: תמיד תהיתם מה היה קורה אם אף אחד לא היה מודח מ"הישרדות"? התבאסתם ש"האח הגדול" הסתיימה אחרי שלושה חודשים? "אוטופיה" היא התוכנית עבורכם.

למה לא: תמיד תהיתם מה היה קורה אם אף אחד לא היה מודח מ"הישרדות"? התבאסתם ש"האח הגדול" הסתיימה רק אחרי שלושה חודשים? "אוטופיה" היא התוכנית עבורכם. הבעיה הגדולה של "אוטופיה", מעבר לנתוני רייטינג מחרידים, היא שהיא פשוט משעממת. אה, ושאין פרס גדול. רוצים לומר, בסוף הסדרה נגמרת וזהו. אז למה זה טוב?

"The Mysteries of Laura"

מה: דברה מסינג מגלמת בלשית במחלק רצח שמתמודדת בהצלחה עם תפקידה הקשה, אבל לא עם בעלה לשעבר ושני התאומים הפרחחים שלה. הסדרה מבוססת על להיט ספרדי בשם "Los Misterios De Laura".

למה כן: כי הפסדתם באתגר הקרח.

למה לא: "התעלומות של לורה" (תרגום חופשי מיינד יו) היא אחד הדברים הנוראיים שעונת הסתיו הנוכחית מציעה. התסריט מזעזע, הדמויות מעצבנות, המשחק מוגזם ודברה מסינג היא כמו רובוטריק מפלצתי שמכיל את כל התכונות הרעות. רק אלוהים יודע איך ולמה עשרה מיליון אמריקאים צפו בפרק הבכורה. מתברר שעשרה מיליון אמריקאים כן טועים.

"Black-ish"

מה: סיטקום העוקב אחרי אנדרה ג'ונסון (אנתוני אנדרסון), גבר שחור שחי עם אשתו וארבעת ילדיהם בפרברים. לו עצמו חשובה מאוד המורשת התרבותית שלהם, אבל הילדים שלו עושים הכל כדי להיטמע בסביבה הלבנה וכעת עליו להרביץ בהם תורה. את אביו של אנדרה מגלם לורנס פישבורן ("המטריקס").

למה כן: הסדרה הקודמת שיצר לארי ווילמור היתה "ברני מאק" המצוינת, ש-"Black-ish" אכן מזכירה אותה מאוד בנימה שלה. יש משהו מרענן בעיסוק התרבותי של הסדרה, והמתח שבין המורשת השחורה לבין ההצלחה של ההיטמעות יוצר משהו שלא נתקלים בו הרבה בטלוויזיה.

למה לא: יש סיכוי סביר כי המגרעות הן בעיקר כי מדובר בפרק הפיילוט, שמטבעו אמור להיות מקיף ולהציג סיפור שלם עם התחלה אמצע וסוף ב-22 דקות מעטות, אבל האופן שבו התקדמה עלילת הפרק הייתה מאוד חפוזה, על סף הבלתי-סבירה. כמו כן, יש לקוות שההמשך יהיה מצחיק יותר.

"Red Band Society"

מה: דרמת התבגרות המבוססת על סדרה ספרדית באותו שם, ועוקבת אחרי מספר נערים חולים הדרים באגף רפואת הילדים בבית החולים. אוקטביה ספנסר ("העזרה") היא המבוגרת האחראית, ופוקס מקווה שזה יהפוך ללהיט הנעורים הבא שלה אחרי "גלי" (מה שלא סביר על פי רייטינג פרק הבכורה).

למה כן: הנושא מקורי ומעניין, מה שהיה נכון גם לפני הצפייה בפיילוט. כלומר, יש פוטנציאל מאוד גדול לדרמה אנושית בסיסית בכך שהנערים המאושפזים הללו מגיעים מקצוות שונים של הספרטקום הלוקרי - המעודדת השנואה, השחור המגניב, החנונית הגאונה - ואין להם בהכרח דבר במשותף מעבר לעובדה שכולם מאושפזים באותו מקום.

למה לא: קיטש קיטש קיטש. אפשר היה לקוות לטיפול קצת יותר מעודן בנושא רגיש שכזה, אבל הפיילוט כולל בו כמה קטעים מביכים למדי, בראשם העובדה שכולם מתקשרים עם הילד בתרדמת כאשר הם עצמם תחת הרדמה. הכי גרוע: דמותה של אוקטביה ספנסר היא אם כל הקלישאות של האישה השחורה החזקה שעושה "אממהמממ" ומכונה "כלבה מפחידה" על ידי המוכר בסטארבקס אבל בעצם יש לה לב זהב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully