וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באטמן הצעיר, שובה של שונדה ריימס וסדרת הבת של "החץ": המדריך לעונת הסתיו בארה"ב

ויולה דיוויס מככבת בלהיט החדש מבית היוצר של שונדה ריימס, המותחן שחוזר לנעוריו של ברוס ויין, קורותיו של גיבור העל המהיר בעולם והצצה לחייה של שרת החוץ האמריקאית. סקירת השלל החדש מארה"ב

"How to Get Away with Murder"

מה: הלהיט החדש של שונדה ריימס. ויולה דיוויס ("העזרה") מגלמת מרצה מבריקה ומסתורית בחוג למשפט פלילי, שיחד עם כמה סטודנטים שאפתניים מהכיתה שלה נקלעת לחקירת רצח שעתידה לזעזע את האוניברסיטה כולה ולשנות את חייהם. למעלה מ-14 מיליון צופים צפו בפרק הבכורה.

למה כן: שונדה ריימס יודעת לעבוד. "רצח" (וסלחו לנו על הקיצור) היא פשוט דרמת מתח אפקטיבית. פרט לדמות הגברית הראשית (הסטודנט העני שמצליח להתקבל לאוניברסיטה וכו' וכו') המעט מעיקה וצפויה, "רצח" יורה בכל התותחים הגדולים כבר בפרק הבכורה. התסריט מעניין, הדמויות מפתיעות והתעלומה, ובכן, שווה.

למה לא: קשה לחשוב על סיבות שימנעו מחובב טלוויזיה ממוצע להתחבר ל"רצח". נלך על הדמות הגברית הראשית המעיקה.

"Gotham"

מה: מותחן המתאר את העיר גות'הם בימים שבהם ברוס וויין, שלימים יהפוך להיות באטמן, היה רק ילד. הסדרה עוסקת במפקח גורדון, אז עדיין בלש צעיר (בנג'מין מקנזי, "האו.סי", "סאות'לנד"), החובר כשותף לבלש הארווי בולוק (דונל לוג המעולה, "ילדי האנרכיה", "הוויקינגים"), והשניים מתמודדים עם הפשע הגואה בעיר גות'הם. במסגרת תפקידם נאלצים השניים להתרועע עם הטיפוסים שיהפכו להיות הדמויות המוכרות מהקומיקס ומהסרטים – הג'וקר, קאטוומן, הפינגווין ואחרים.

למה כן: כי העיצוב נהדר.

למה לא: על פי הפיילוט לא נראה שמ"גות'הם" תצמח הישועה. פרק הבכורה עצמו קצת השתפר ככל שהתקדם, אבל גם כך ממש לא היה מעניין ולא הצליח ליצור עניין כלפי שום דמות, שלא לומר שורת הקרטונים, שמאכלסת אותו. הכתיבה בוטה ולקויה עד שגם שחקן כל כך מעולה כמו לוג יוצא ממנה עצי (פאן אינטנדד), היא מאכילה בכפית גם את חובבי הקומיקס וגם את ההדיוטות, ואף חסרת היגיון לעתים. אכזבת השנה עד כה.

"The Flash"

מה: סדרת בת של "החץ" המוצלחת בפני עצמה. בארי אלן איבד את אמו בתקרית מוזרה כשהיה בן 11. תאונה שבעטייה הואשם אביו ונשלח לכלא. בבגרותו הוא נקלע לתאונה משונה שמכניסה אותו לתרדמת, וכאשר הוא מתעורר אחרי חודשים הוא מגלה שיש לו כוחות לנוע במהירות הבזק. אבל גם אחרים נפגעו בתאונה הזו, ולא כולם משתמשים בכוחותיהם לטוב, ולכן בארי משתמש ביכולות שלו כדי למגר אותם, ובמקביל להבין מה קרה לאמו ולנסות לטהר את שמו של אביו.

למה כן: רשת ה-CW יודעת כיצד לטפל במותגי קומיקס והטיפול שלה ב-"The Flash" לא שונה מהטיפול הנהדר שלה "בהחץ". חובבי "החץ" יתחברו בן רגע למותג החדש וצופים חדשים לא צפויים להיתקל במהמורות גדולות מדי. ככלות הכל, מדובר באחת הקלישאות הכי נוסחתיות בעולם: טוב נגד רע.

למה לא: בגלל שמדובר באחת הקלישאות הכי נוסחתיות בעולם ובגלל ש"החץ" רצה בהצלחה כבר שנתיים, "The Flash" נראית, בערך, מעט צפויה. גרנט גסטין משכנע כבארי אלן אבל הקאסט התומך חלש למדי. מחפשים מותג קומיקס מוצלח? הישארו עם "החץ".

"Scorpion"

מה: מעשה (המבוסס על מקרה אמיתי) בגאון מחשבים שמקבץ לו חבורת גאונים נוספים על הספקטרום האוטיסטי כדי להתמודד עם איומים האקריים, והם נשכרים על ידי סוכנות ממשלתית כדי לעזור בקנה מידה גדול יותר. בקאסט ניתן לאתר את רוברט פטריק ("שליחות קטלנית 2"), אדי קיי תומאס ("אמריקן פאי") וקתרין מקפי היפהפיה ("סמאש", "אמריקן איידול").

למה כן: אחד מהפיילוטים המרשימים של השנה. אקשן שאמנם ראינו כמותו בעבר, אבל מאוד סוחף ומאוד יעיל ומאוד אוהב את הגישה הספילברגית של בואו נמתח את העצבים עד הרגע האחרון. מה שיפה זה שהאקשן לא בא על חשבון הדמויות, ויש משהו מאוד נוגע ללב באסופת הגאונים הפגומים האלה שלא יודעים לתקשר עם יתר האנושות.

למה לא: יש קלישאות, יש שטחיות מסוימת, אבל זה מסוג הדברים שניתן לצפות להם בפיילוט שאמור לספק תצוגת תכלית רחבה ככל הניתן. יש לקוות שהתפתחות הדמויות תהיה אמינה וכנה מעט יותר. כמו כן, זו סדרה פרוצדורלית שמדי פרק צפויה להתמקד בקייס השבועי, מה שעלול להשטיח אותה ולשעמם די מהר.

"Forever"

מה: דרמה על-טבעית בכיכובו של יואן גריפית ("ארבעת המופלאים", "Ringer","Glee"), המגלם פתולוג מוצלח במיוחד במשטרת ניו יורק, אבל אף אחד לא יודע שהסיבה העיקרית לעניין שלו במתים היא העובדה שהוא עצמו בן אלמוות. אף אחד מלבד חברו הטוב (ג'אד הירש, "מספ7ים"). את הכוח הזה הוא רותם לעזרת בלשית ומקרי הפשע שהיא חוקרת, הגם שהיא לא יודעת איך הוא עושה את זה.

למה כן: אחת המועמדות הטבעיות והמפתיעות לתואר "הסדרה החמודה החדשה של השנה". באמת, "Forever" פשוט חמודה. לא רק שהיא לא לוקחת את עצמה ברצינות, כל פריים בה נראה כאילו נוצר עבור מטרה אחת: חיבוק. זה רק נשמע קיטשי, בפועל זה כיף גדול.

למה לא: שוב פתירת פשעים בעזרת כוח על-טבעי? ובכלל, כמה פשעים כבר יש בעולם? כלום לא עדיף להסתפק באחת הגרסאות של CSI?

"Madam Secretary"

מה: דרמה בכיכובה של טיאה ליאוני ("סוף הוליוודי", "האמת העירומה") המגלמת, כמשתמע מהשם, את שרת החוץ האמריקאית אחרי שקודמה בתפקיד מת בנסיבות מיסתוריות. עליה לגשר בין אופיה הסולד מפוליטיקה לבין כללי המשחק של וושינגטון, ובמקביל לבדוק מה קרה לשר החוץ הקודם.

למה כן: פרק הפתיחה שלה אמנם מאוד צפוי אבל גם חביב, ומרענן לראות את הבית הלבן מזווית ראייה נשית (גם היוצרת היא אישה, ברברה הול) באופן שאינו קאמפי א-לה "סקנדל". בנוסף, הקאסט הנהדר כולל מלבד ליאוני את ביבי ניווירת' (לילית' מ"חופשי על הבר"), קית קאראדין ("דדווד", "דקסטר"), זלקו איבאנק ("נזקים") וטים דיילי ("כנפיים").

למה לא: קשה לעשות משהו חדש בבית הלבן אחרי הסדרה האייקונית של ארון סורקין. "Madam Secretary" צועדת ומדברת באותם מסדרונות שכבר נצעדו ודוברו, ולמעשה מתפקדת כגרסה חיוורת של "הבית הלבן". כלומר כמו "הבית הלבן" אחרי שסורקין עזב אותה בסוף העונה הרביעית, רק בלי הדמויות שכבר למדנו לאהוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully