וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרים שיעבירו לכם בקלות את יום כיפור

29.9.2014 / 0:06

מספר זימה שובב ועד ספר היסטורי מרהיב שאי אפשר להניח מהיד - מערכת וואלה! תרבות מרכזת את המלצות הספרים הכי כיפיים שיעבירו אתכם הכי בקלות דרך שעות הצום או השבתון

נעלמת / גיליאן פלין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כולם קוראים עכשיו את "נעלמת". אבל באמת כולם. הפואנטה? להספיק לקרוא את הספר לפני שהסרט בכיכוב בן אפלק יגיע לבתי הקולנוע. "נעלמת" עוסק באישה שתאמינו או לא – נעלמת. מי העלים אותה? לאן נעלמה? ואיך בעלה המריר קשור לזה? רומן המתח של גיליאן פלין משיב לכל השאלות ולמרות התחלה מעט מקרטעת שממש תכריח אתכם להתאמץ כדי להמשיך לקרוא, הוא גם מצליח לעשות עבודה נהדרת בפירוק הגרעין שעובד בבסיס כל מערכת יחסים. לא בטוח שאחרי שתקראו את "נעלמת", תרצו להמשיך לישון עם בן הזוג שלכם. בהצלחה עם זה.

רשימותיו האחרונות של תומס פ' למען הכלל / של אסקילדן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"רשימותיו האחרונות של תומס פ' למען הכלל" של הפנומן הנורבגי של אסקילדסן לא יעביר לכם את כל יום הכיפורים – מקסימום שעתיים מהצום, אולי אפילו פחות, אבל עדיין, חייבים לכלול אותו ברשימת הספרים של סוף השבוע הקרוב. קובץ מינימליסטי זה, שנכתב לפני יותר מ-30 שנה, מציג את העולם מנקודת מבטו של קשיש. בסגנון מינימליסטי ייחודי והומור גדוש בסרקאזם, אסקילדסן יצר פנינה ספרותית אמתית שלא תגבה מכם מחיר מנטאלי גבוה, אבל בהחלט תחדור ללבכם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

צביטה בלב / נורה אפרון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

איכשהו תמיד, הצליחה נורה אפרון להיות רומנטית בלי להיות מגוחכת, והצליחה להיות חשופה בלי להיות מביכה, והצליחה לעטוף את כל זה בכל כך הרבה הומור חסר מאמץ, שזה נראה קל להיות אישה. "צביטה בלב" היא ספר לנשים שמביניכן, לא שאנחנו בעד הפרדות או הגדרות, וכל אחד יעשה עם יום הכיפורים שלו מה שהוא מוצא לנכון, אבל "צביטה בלב" - שתורגם בעבר גם כ"צרבת", והוא משהו בין לבין – הוא ספר על אישה, על הבגידה שהיא חווה מהגבר שלה כשהיא בהריון מתקדם ממנו, ועל איך שהיא מתרוממת מהריסות חייה. וזה נוגע ללב, ומצחיק, ומקסים.

טרילוגיית המאה / קן פולט

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

קן פולט עשה את הבלתי ייאמן וסיכם מאה שלמה בשלושה ספרים עצומי ממדים. אירועי המאה ה-20 מתוארים מבעד לעיניהם של כמה משפחות שחייהן, באופן טבעי, משתלבים אלה באלה. ממלחמת העולם הראשונה, דרך עליית הקומוניזם בברית המועצות וכלה במלחמה הקרה – המאה ה-20 מעולם לא נקראה בצורה סוחפת יותר. כל הדמויות בספר מוצאות את עצמן מעורבות באירועים היסטוריים אמיתיים וכל אחת ואחת מהן משפיעה, בין אם באופן ישיר ובין אם באופן עקיף, על האירועים המדוברים.

הקסם בכתיבתו של פולט הוא המזור המבוקש לצום בן 24 שעות. את הספר הראשון בטרילוגיה לא תצליחו להניח מידיכם עד סוף הצום. שני הספרים הנותרים כבר יגרמו לכם לרצות לצום ימים נוספים.

ספלמן חקירות / ליסה לוץ

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אורכו של הספר "ספלמן חקירות" של ליסה לוץ מגיע ל-378 עמודים – לכאורה מפחיד ומאיים, אבל לא תמיד הגודל קובע. מדובר ברומן בלשי, לכאורה, מודע לעצמו וכיפי. משפחה של חוקרים אובססיביים שלא שמעו על המושג "פרטיות", עוקבים אחד אחרי השני ופותרים תעלומות, שהמרכזית שבה נחשפת בכלל באמצע. ספר קליל, שובבי עם דיאלוגים מבריקים שיעביר לכם את הזמן במהירות.

שלושה בסירה אחת / ג'רום ק. ג'רום

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כן, זה לא חדש על המדפים, וכן, מדובר בשם הקוד המבאס "קלאסיקה", אבל אם במקרה טעיתם לחשוב פעם שמדובר בספר ילדים, ופסחתם על היצירה המצחיקה והחכמה של ג'רום ק' ג'רום – אתם מוזמנים לעשות את ההשלמה של החור בהשכלה, מבלי להרגיש שמדובר במירוק חטאים, אלא בהנאה צרופה. הסרקזם הדק והלא מזיק, ההומור הבריטי המושחז, תרבות הרווקים ההוללים, והסנטימנטליות המסויימת – כל אלו הופכים את "שלושה בסירה אחת" לרומן מושלם, קצר ומבדר עד אין קץ לימים הנוראים.

פרש הברונזה/ פאולינה סיימונס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"פרש הברונזה" מככב כבר כמה שנים בחנויות הספרים בישראל ובצדק. ספרה של פאולינה סיימונס מתאר את סיפור האהבה הבלתי אפשרי של טטיאנה ואלכסנדר בזמן מלחמת העולם השנייה. למעשה, כריכת "פרש הברונזה" צריכה להופיע בויקיפדיה בעמוד הערך "רומן רומנטי". מדובר ברומן רומנטי קלאסי וממכר. קשה לכם לצום? אתם תצטמררו כשתקראו על לחם הקרטון שטטיאנה ומשפחתה נאלצו לאכול. אתם נורא רעבים אחרי עשר שעות צום? בני משפחתה של טטיאנה מתים מרעב. כאילו, ממש מתים.

ולמרות הכל, "פרש הברונזה" הוא באמת ספר טוב. ובסופו יש גם טוויסט שאותו, ותסלחו לנו, לא נגלה. רק נרמוז שסיפורם של טטיאנה ואלכסנדר מסתיים בדרך לא צפויה.

חמישים גוונים של אפור / א.ל. ג'יימס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אם אתם בעניין של להוסיף חטא על פשע, תמיד תוכלו לבחור להקדיש את היום הקדוש ביותר בלוח השנה היהודי כדי להתריס עם קצת פורנו ספרותי רך. "50 גוונים של אפור" הוא בהחלט ספר שיעביר לכם את יום כיפור במחשבות זימה נעימות, הוא אמנם ספר טיפשי מאוד, אבל הוא עושה את העבודה – וזו הזדמנות טובה להכין את גופכם לקראת חורף 2015, כאשר יגיע העיבוד הקולנועי לסנסציית עקרות הבית הגועשות הזו.

פופקורן, מישהו? מדריך הסרטים השלם ליום כיפור

גם לכם יש המלצות לספרים שיעבירו את יום כיפור בנעימים? ספרו לנו עליהם כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully