וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתן זך: "נתניהו מחריב את מדינת ישראל"

30.9.2014 / 12:54

המשורר נתן זך פרסם מודעה בתשלום: "טיעוני מחמוד עבאס - אמת, טענות נתניהו - עלילות דברים". בשיחה עם וואלה! תרבות מוסיף: "נתניהו פוליטיקאי עלוב. הוא ינצל כל הזדמנות"

מתוך הסרט שיחות עם נתן זך. יח"צ,
נתן זך אומר לוואלה! תרבות: "ההתנהגות של ישראל מקדמת את הקנאות המטורפת של דעאש"./יח"צ

המשורר נתן זך פרסם הבוקר (שלישי) מודעה בתשלום מכיסו הפרטי בעיתון הארץ, ובה כתב: "טיעוני מחמוד עבאס - אמת, טענות נתניהו - עלילות דברים". זו אינה הפעם הראשונה שנתן זך מתבטא בחריפות פוליטית, המשורר הוותיק, הנושק לגיל 84, כבר השמיע אמירה בוטה אף יותר בפני וואלה! תרבות בזמן מבצע "צוק איתן": "המדינה השתגעה, יחד עם החמאס שגם הוא משוגע אבל במידה פחותה", אמר זך לפני חודשיים, ובדברים עוררו סערה ואלפים רבים של תגובות זועמות ברשתות החברתיות וברשת.

הבוקר אומר זך לוואלה! תרבות: "נתניהו השמיע באו"ם את הדברים שציפיתי שישמיע, ובא עם ציור שציפיתי שהוא יבוא. אבל הוא לא בא עם ציור של קדישמן. מכיוון שהוא בא עם צילומים מבישים אני לא התלהבתי. היה הרבה יותר מוצא חן בעיני אם נתניהו היה בא לאו"ם עם ציור כבשה של קדישמן, זה היה מראה שפניו לשלום. אבל אולי רעייתו לא הסכימה שיביא ציור של קדישמן. אני בטוח שהיא לא היתה מסכימה לכך. מה פתאום כבשה? בעת מלחמה ומצוקה לא מראים כבשה! כבשה שוחטים!".

- מדוע לא שומעים אותך מבקר גם את הצד הפלסטיני? אבו מאזן האשים את ישראל ב"רצח עם" בעזה, ולא שמענו אותך מגנה את דבריו.

"מחמוד עבאס עשה טעות טיפשית. בגלל שאנחנו כל הזמן מדברים על רצח עם, רצח עם, רצח עם, אז גם הוא דיבר על רצח עם. זו היתה טיפשות מצדו, ונדמה לי שהוא הצטער על כך. אבל זה לא פוסל את הסברה שלו, שגם אני מאמין בה, שישראל לעולם לא תיתן לפלסטינים אפילו טיפה של עצמאות כמדינה נפרדת מאיתנו, וגם לא תסכים למדינה דו לאומית. אז מה נשאר להם? לתלות את עצמם על העץ! איך אמר ישעיהו: 'מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו'. רק אנשים כמו נתניהו יכולים באמת להחריב את מדינת ישראל, בעוד מלחמות ועוד מלחמות ועוד כנופיות ג'יאהד, ועכשיו יש לנו דעאש. המזרח התיכון מתקדם. מתקדם לאחור. ההתנהגות שלנו מקדמת את הקנאות המטורפת של דעאש".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המודעה שפרסם הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

- לפני חודשיים, בזמן מבצע "צוק איתן", אמרת לוואלה! תרבות: "ישראל השתגעה. גם החמאס משוגע, אבל במידה פחותה", וזה עורר סערה ותגובות זועמות רבות כנגדך.

"החמאס יותר חלש מישראל, אז הוא משוגע במידה פחותה. אם הוא היה בכוח של ישראל, אז הוא היה משוגע כמו ישראל. אבל כשאתה עוטף את הקיצוניים האלה בשורה של קיבוצים והתנחלויות, סוגר עליהם מכל הצדדים כאילו שבנגב אין מקום אחר, סוגר אותם ונותן להם הרגשה שהם בגטו ורשה. סגרו עליהם כדי להגיד להם: אנחנו נחנוק אתכם בסופו של דבר. זה עודד את הכי קיצוניים. עזה זה גטו, אבל זה מדינה. כלאו אותם בגטו, לא נותנים להם להיכנס ולא נותנים להם לצאת. הם חנוקים שם. תחנוק בנאדם והוא ייתן לך אגרוף. לנו יש מדינה, מה יש לחמאס? יש לו כלא. זו קבוצה מנוולת. אנחנו גידלנו אותה. אבו מאזן הוא לא חמאס".

- בניגוד להנחות שאתה עושה לחמאס, נתניהו אמר באו"ם: "חמאס זה דעאש - ודעאש זה חמאס".

"בסופו של דבר נתניהו הוא פוליטיקאי עלוב. הוא ינצל כל הזדמנות. כיון שדאעש מאוס על כל העולם, שנוא על כל העולם, זה באמת ארגון של מרצחים קנאים שקמו בנסיבות שנוצרו במזרח התיכון. דאעש הם באמת נאצים חדשים. אבל חמאס זה נאצים? אבי התאבד בגלל הנאצים, אני יודע מה זה נאצים. חמאס זה צד קיצוני, כמו שאצלנו יש קיצונים. אבו מאזן זה נאצי? רק איתו נוכל להגיע להידברות עם הערבים. ומה עשה נתניהו? משך את המשא ומתן עד הסוף, ולא הגיע אפילו לנקודה אחת של הסכמה עם אבו מאזן. אם אתה לא מסכים עם אבו מאזן, מה נשאר לך? נשאר לך להפציץ את החמאס, ולהרוג ילדים בים ובבית ספר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully