וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא לציצי: פייסבוק שוב מצנזרת אמנות בעירום

1.10.2014 / 14:17

האמנית לורה דודסוורת' עובדת על פרויקט שבמסגרתו צילמה שדי נשים, אבל כאשר קישרה אליו מתוך פייסבוק הושעה חשבונה. "למה למחוק אותי? הרי אפשר להראות תמונת חזה גברי"

מציאות חשופה, לורה דודסוורת'. לורה דודסוורת', באדיבות המצולמים
בכל הגילאים, הצבעים, הגדלים והסוגים/באדיבות המצולמים, לורה דודסוורת'

ההיסטוריה של פייסבוק נגד תמונות עירום מתועדת היטב. לא משנה ההקשר, לא משנה הערך, ידם של שומרי הסף קלה מדי על כפתור ה-Delete, ולפעמים גם נלווית לכך חסימה ל-24 שעות. הסיבה הנצחית: "הפרה של תנאי השימוש". בעבר הסירו הקומיסרים החדשים צילומי הנקה שהעלו נשים, את תמונת חזה המקועקע של אישה שעברה כריתה, צילום אמנותי חשוף שדיים המופיע במוזיאון בפריז, ואפילו מקרים מגוחכים במיוחד כמו תמונת התינוק העירום בעטיפת "Nevermind" של נירוונה, או ציור קלאסי של אישה חשופת חזה המופיע באקדמיה לאמנויות בניו יורק. בחלק מהמקרים הללו פנו מעלי התמונות אל פייסבוק והיא התנצלה על הטעות והעלתה מחדש את התמונה, אבל במקרים אחרים, בעיקר בצילומים המראים במפורש שדיים, היא לא קיבלה את התלונה.

כעת שוב חשים האמנים הנחשפים את הנוקשות הפייסבוקית בכל הנוגע לקצת ציצים, ואפילו בלי להעלות תמונה אלא פשוט לקשר אליה. הצלמת הבריטית לורה דודסוורת' קצה בתרבות הפוטושופ שהופכים את גופיהן של נשים לבלתי סבירים, ולפיכך יצאה בפרויקט חדש בשם "מציאות חשופה", שבמסגרתו נפגשה עם מאה נשים מן המניין, צילמה את שדיהן ושוחחה עמן על יחסן כלפי החזה שלהן. השדיים שצילמה דודסוורת' באים בכל הגילאים, הצבעים, הגדלים והסוגים, חלקם גם עבר כריתה, והתמונות מובאות ללא שום ריטוש או עיבוד, וגם בלי לחשוף את פניהן של המצטלמות, בחירה שהביאה את הנשים לדבר בפתיחות עם דודסוורת' על תחושותיהן.

כדי לממן את הפרויקט נעזרה הצלמת באתר מימון ההמונים קיקסטארטר, אבל כאשר החלה להיעזר בפייסבוק כדי להעלות מודעות לקמפיין, גילתה שהצנזורה המחמירה של הרשת החברתית עומדת בדרכה. דודסוורת' אפילו לא העלתה תמונות אל פייסבוק אלא פשוט קישרה אל העמוד שלה בקיקסטארטר, מה שכמובן מייבא אל פייסבוק את התמונה המופיעה באתר. אלא שזה הספיק לצנזורי הרשת החברתית, שלא זאת בלבד שמחקו את הלינק, אלא השעו את חשבונה של דודסוורת' לתקופה מוגבלת. דודסוורת' אומרת שהיא אינה היחידה - אחרים שחלקו את הלינק לקיקסטארטר נמחקו אף הם.

אחרי הביקורת הציבורית הרבה כלפי פייסבוק על צנזורות חוזרות ונשנות של חזה שעבר כריתת שד או של נשים מיניקות, הרשת החברתית מאפשרת כיום להעלות תמונות כאלה, אבל לא מעבר לכך. "כאמנית זה ממש חשוב לחלוק ולפרסם את העבודה שלך", אומרת דודסוורת'. "פייסבוק אומרים שהם מאפשרים אמנות, אבל הם מחליטים היכן למתוח את הקו. זוהי אמנות ואני חושבת שצריכה להיות לי האפשרות לחלוק אותה… למה שלא יאפשרו לי להראות צילומי גוף? הרי אפשר להראות תמונת חזה גברי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully