וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייבת לזוז 16: אליפנט השוודית ומו הדנית נפגשות על הגשר

3.10.2014 / 0:04

אליפנט קוראת למו להצטרף ויחד הן מציגות שגרה סקנדינבית: מזמוזים, תחנונים ובדידות. נדיה השוודית-איראנית נלחמת בימין הקיצוני וילדי הגטו יוצאים לאור. חייבת לזוז בסיקור האינדי והפופ

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אליפנט ומו מציגות שגרה סקנדינבית/מערכת וואלה!, צילום מסך

Elliphant ft. MØ - "One More"

סקנדינביה המאוחדת היא חלומו הרטוב של המזרח התיכון. בזמן שאנחנו שקועים בבוץ המלחמות והדמים, חסרי אונים באשר לאסטרטגיית היחלצות, בצפון אירופה מתגוררים תושבי דנמרק, נורבגיה, שוודיה ועוד, שיכולים לצטט יחד ולחוד את השורה "אנחנו עם אחד, אנחנו הם הסקנדינבים!". כאן לעומת זאת אי אפשר לדמיין שורת מחץ כמו "אנחנו עם אחד, אנחנו הים-תיכוניים!", ועל פי המערכה האחרונה נראה שכל אפשרות כזו התפוגגה לאלף עזאזל. כשממלכת האוטופיה משחררת לעולם קליפים כמו "One More" של אליפנט השוודית ומו הדנית, זה כבר באמת מתחיל לכאוב. למי יש חשק להישרדות ולקרבות, כשבכלל באותו הזמן אפשר לרוץ מצד לצד ועד שיימאס בגשר שמפגיש בין דנמרק לשוודיה?

בעוד שעות חלק מכם יתחיל את מסע התנקות הנפש בצום שעל פי כל השמועות אמור להביא לסוג של גאולה. ניסיון עבר מלמד שהדרך הזו, נחמת רבים ככל שתהיה, לא תוציא אותנו מהבוץ בזמן הקרוב. מהסיבה הזו הדרך הריאלית ביותר לחוות אחדות דו-לאומית תיעשה אך ורק במבט חטוף על הדשא של השכנים הרחוקים. עד כמה מאוחד זה יכול להיות? מאוחד עד התמזמזות אינטימית וללא ענייני מגדר, מאוחד עד נשיכות, הטלת שתן לא טריטוריאלית, נעילת כפכפי אורות זהים וביצוע לשיר שחף מסכסוכים גדולים בין מדינות ומתעסק בבעיות יום-יומיות כמו הצורך בחברה בלילה בודד אחד.

אלפינט (אלינור אולפסדוטר) ומו (קארן מארי אורסטד), שיצאו ממדינות ליברליות כמו שמעולם לא זכינו להכיר, לובשות אימוניות אדידס ומזיעות אך ורק את מאמצי הלב, לגרום לבר-מזל אחד "להישאר" וגם "לא להתפוגג". כל מה שמעבר לכך נמצא בחייהן הנורמליים לחלוטין, בהם הן מסתובבות ברחבי ארצות הברית, כל אחת בדרכה, ומפיצות את בשורת קיומן. לקנא, אולי לצום, ואז לנשום עמוק לתוך תשע"ה.

בונוס לחובבים: אליפנט לא התאפקה במהלך הצילומים, ותועדה מטילה את מימיה על כפכפי האורות. הצילום הקצר לא ירד בעריכה ותאלצו לאתר אותו בעצמכם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

Nadya - "Refugee"

עוד מתאבן מאירופה הקרה: נדיה, שוודית ממוצא איראני, תיארה את "Refugee" כשיר שנאלצה לכתוב למרות שלא רצתה. בלחיצת פליי תשמעו אותה מתארת את מאבק גלות איראן בשוודיה כנגד עליית הימין הקיצוני באירופה. היכן האוטופיה במקרה הזה? בהפקה המדויקת שמעבירה את הזעם של היוצרת דרך היפ הופ עצבני, בס חזק ואווירה ים תיכונית שהתערבבה עם רוח הפאנק. בימים אלו נדיה הצעירה עובדת על הפקת אלבום מלא, ולמרבה המזל הוא לא יהיה נטול מחאה.

Enyce - "Life Good (Soda Pop)"

אמנם המערכות שלנו השתבשו מאז שיצא "החיים טובים (סודה פופ)" של Enyce ביולי האחרון, אבל הרשיתי לעצמי להציף את הקליפ דווקא בזמן הזה. תמצאו בו הנאות פשוטות שמועברות בטון מלנכולי בקליפ חמוד מהשכונה, שמספק הצצה לחיי הילדים, שלעיתים קרובות מדי זוכים לתגובות מזלזלות. לא עוד, לא אחרי זה.

Cherry Glazerr – "Had Ten Dollaz"

טריו הגראז' Cherry Glazerr מקליפורניה משחרר את השיר "Had Ten Dollaz" שגם הוזמן להתנגן בתצוגת האופנה של סן לורן בפריז. הלהקה הצעירה, שעדיין מעבירה את מרבית זמנה בקפיטרייה של התיכון, צועקת משפטים כמו "אני יודעת שאתה מבחין בדרכים שלי/ אני מרגישה את המבט שלך", בזמן ניפוץ התופים וקריעת מיתרי הבס. סיבה טובה להבין שלא מדובר בלהקת מסלולים שגרתית (או בכלל), אלא בשלושה טינאייג'רים דחוסי הורמונים שרק רוצים לצאת החוצה מהלוקר.

ויש גם וידאו:

Flying Lotus - "Never Catch Me" (feat. Kendrick Lamar)

פליינג לוטוס וקנדריק לאמר מוציאים קליפ ל"Never Catch Me". הווידאו עוקב אחר שני ילדים שקופצים מארונות קבורה בזמן לוויה, רצים בעליזות ובריקוד לחצר בית הספר ואילו המבוגרים יושבים תשושים, עצובים ומחוסרי רוח חיים. זה וידאו מעורר מחשבה לטראק מאוד אינטנסיבי ויפה.

DEERS - "Castigadas en el granero"

להקת הבנות ממדריד מביאה לנו את "Castigadas en el granero" המדבק, שנוצר כפי הנראה במוסך מצופה צמר גפן מתוק, מבלי שהפקה חיצונית התערבה והחריבה אותו. ניכר שהשיר נוצר בחוסר מאמץ ולכן קשה מאוד לא לחבב אותו.

ועוד כמה להניח עליהם את האוזן:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully