וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירה בערוץ 1 נגד ההחלטה לשלוח את זוכה "הכוכב הבא" לאירוויזיון: "משהו בתהליך השתבש"

5.10.2014 / 12:33

ביקורות כנגד ההחלטה המסתמנת לשלוח לאירוויזיון את זוכה הריאליטי "הכוכב הבא". בכירה בערוץ 1: "יצא שם רע לטיפול באירוויזיון בשנים האחרונות"

יח"צ - חד פעמי

כעס בעקבות ההחלטה המסתמנת בערוץ 1 לשלוח לאירוויזיון 2015 את הזמר או הזמרת שיזכו בתוכנית הריאליטי "הכוכב הבא" מבית קשת, ערוץ 2. ההבנות בנושא אליהן הגיע עורך רשות השידור בפועל יונה ויזנטל עם זכיינית ערוץ 2 קשת עוררו בין השאר את חמתה של בכירה בערוץ 1. "גם את השיטה הזו ניסו, כמו כל מיני שיטות שניסו, וכולן נכשלו כישלון חרוץ", אמרה הבכירה לוואלה! תרבות.

"מזה עשר שנים לא הגענו למקום שמצדיק את ההשתתפות באירוויזיון. כל הטענות על אפליה ועל פוליטיקה הם שטויות. להזכירך מדינות כמו בריטניה וצרפת מגיעות למקומות האחרונים כבר הרבה שנים, ואף אחד לא בא בטענות שזה פוליטיקה או אנטישמיות. צריך לבדוק מה קורה. משהו בתהליך השתבש. התהליך הוא אנשים, וזה אותם אנשים כל שנה. התהליך זה לא רק בחירת השיר והאמן, אלא גם הליווי שלו לאורך כל הדרך. יצא שם רע לטיפול באירוויזיון בשנים האחרונות, אמנים מסתייגים מההשתתפות באירוויזיון. אמנים כמו מירי מסיקה ומארינה מקסימיליאן, שפנו אליהן, כולל השנה, לא מעוניינים לעבור את החוויה הלא נעימה הזאת ברשות השידור. אמנים שמכבדים את עצמם, שאינם אלמונים, היום מפחדים להגיע כי הטיפול בהם לא מספיק טוב. האם זה יהיה אחרת עכשיו? אין בי אופטימיות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא הביא דוז פואה. הראל סקעת/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתגובה לדברי הבכירה בערוץ 1 אומר לנו יונה ויזנטל, עורך רשות השידור בפועל: "מי שמתראיין בעילום שם מטעם רשות השידור הוא לא בכיר".

בעשר השנים האחרונות לא נרשמו הצלחות גדולות בייצוג באירוויזיון של בוגרי תוכניות הריאליטי מבית קשת - "כוכב נולד" (הראל סקעת, בועז מעודה ומיי פיינגולד) ו"אייל גולן קורא לך" (מורן מזור), למעט מקרה שירי מיימון. גורם בכיר אחר בערוץ 1 אומר לנו: "לצערנו אין לנו רשימה ארוכה של אנשים. כמה זמן ישראל משתתפת באירוויזיון? ארבעים שנה בערך, משהו כזה? כמה מהארבעים האלה הצליחו? אפשר לספור אותם על כף יד אחת. גם כוורת ושלמה ארצי לא היו בין המקומות 1 עד 5. זה לא שאתה יכול לבוא ולהגיד עכשיו שריטה, שלמה ארצי וכוורת עשו הצלחות פנומנליות. כנראה שאין מתכון ואין מדע מדוייק לדברים האלה, כי מי שהיה מוצא את המתכון המדויק לזה היה עושה הרבה מאוד כסף".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מיי פיינגולד. ליאור נורדמן
בוגרת "כוכב נולד" שייצגה את ישראל באירוויזיון, מיי פיינגולד/ליאור נורדמן

ביקורת נוספת על החלטת ערוץ 1 נשמעת מצד אלי ניסמן, יוצר ומנהל אומנותי של פסטיבלים מוזיקליים המומחה גם בתחרות האירוויזיון, ובעבר ניהל מאבקים לייעול ההתנהלות בעניין. "יש בעיה בסיסית בהבנה של מהות תחרות השירים של האירוויזיון והדרך להצליח בה אצל הגורמים מקבלי ההחלטות בעניין", אומר ניסמן. "כתוצאה מכך ישנו כישלון חוזר ונשנה בשנים האחרונות. האירוויזיון הוא קודם כל תחרות של שירים יפים ומקצועיים שמייצגים את הרוח המוזיקלית של המדינות שהם מייצגים. ישראל צריכה לשלוח שירים שמייצגים את המוזיקה המסורתית הישראלית והיהודית בדיוק כמו בשנות הזוהר, כששלחנו שירים מו 'כאן', 'חי', 'הורה', 'הללויה' ועוד. כמובן בעיבודים עדכניים עם מבצעים ויוצרים מקצועיים ומנוסים המתמחים ביצירת להיטים לכל המשפחה. בשנים האחרונות, במקום להתייחס לעיקר – השירים, הפכו את העניין ל'מסחרה' של זמרים, משרדי אמרגנות ושיקולים זרים, ופשוט התנהלו באופן לא מקצועי. בחרו שירים ואמנים הזויים ולא מתאימים, והתוצאה היתה סדרת כישלונות".

"הדרך להצליח בתחרות היא פשוטה", מוסיף ניסמן, "לפנות על בסיס קריטריונים מקצועיים אחידים, ולבקש להגיש שירים מיוצרים שמתמחים בכתיבת פיזמונים להיטיים לכל המשפחה, שמתאימים למסגרת עם אלמנטים ייחודיים של המוזיקה הישראלית והיהודית, ולבחור מתוך מגוון את השיר הכי יפה עם מבצע או מבצעים מקצועיים ומנוסים בהופעה טלוויזיונית כובשת ונעימה לעין. זה כל הסוד. מסיבה לא ברורה ערוץ 1, במקום להוביל באופן עקבי ובפורמט קבוע ולמנף את עצמו באמצעות המותג, בוחרים בכל פעם בשיטות הזויות ושיתופי פעולה לא רלוונטיים, והתוצאה היא פגיעה בייצוג הישראלי הראוי והמוצלח. מצערת במיוחד העובדה שערוץ 1 נותן בהחלטה זאת לגיטימציה לריאליטי המאוס, כשהמטרה של השידור הציבורי היא ליצור אלטרנטיבה. ועוד יותר מצער שבמקום לתת במה ליוצרים ולאמנים המקצועיים, הוותיקים והמנוסים ולז'אנרים מוזיקליים כמו שירי ארץ ישראל, פולקלור ישראלי ויהודי ומוזיקת עולם הם מבססים את הריקנות שסולדים ממנה. עד שלא ישנו את הגישה לא יצא מזה כלום, וחבל על ההשתתפות במצב הקיים כי הכישלון הבא כנראה בפתח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully