וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשפטנית, הבתולה והסנטדאפיסט: המדריך לעונת הסתיו בארה"ב

קומדיה החדשה מבוססת על טלנובלה מצליחה מוונצואלה, הסיטקום שמנסה להיות "סיינפלד" והניסיון הלטיני לעשות "משפחת קוסבי". סקירת השלל החדש מארה"ב

"Cristela"

מה: קריסטלה אלונזו מככבת כסטודנטית למשפטים שמסיימת את לימודיה ומתחילה התמחות. בזמן שהיא מרוששת היא מתעלקת על אחותה והמשפחה שלה, ובו זמנית מנסה לאזן בין המסורת המשפחתית לבין התקדמות בעולם.

למה כן: מתגעגעים לביל קוסבי ולסוודרים הבלתי נלאים? ובכן, "קריסטלה" היא כנראה הסיטקום עבורכם. מדובר בשעתוק לטיני מדהים של "משפחת קוסבי". למעשה, די בטוח שגם הצחוקים המוקלטים הם אותם צחוקים מוקלטים מ"משפחת קוסבי". אם אתם מתים על חליפיניו וזה מה שעושה לכם את זה, ובכן, אנחנו לא שופטים.

למה לא: כי מדובר באחד הדברים היותר עבשים שייצא לכם לראות בזמן הקרוב. אל תקשיבו למיליוני האמריקאים שנתנו לפרק הבכורה של "קריסטלה" רייטינג מדהים. זה לא שהיה להם משהו אחר לראות ביום שישי בערב.

"Jane the Virgin"

מה: קומדיה המבוססת על טלנובלה ונצואלית מצליחה. הסדרה עוקבת אחר בחורה מאורסת בת 23 ששומרת על תומתה, אבל עקב טעות בבית החולים שבו אושפזה היא מוזרעת בטעות בזרעו של גבר שהיתה דלוקה עליו בעבר. יעל גרובגלס הישראלית מככבת כמרשעת.

למה כן: בניגוד מושלם ל"קריסטלה", "ג'יין הבתולה" דווקא ניתנת לצפייה. "ג'יין" ממשיכה את הקו של "עוזרות בית נחושות" והיא מתבלת את הדרמה המופרכת בהומור עצמי לא גרוע בכלל. אם כבר קומדיה לטינית, שלפחות היא תהיה מצחיקה.

למה לא: כי "ג'יין הבתולה" ארוכה מדי. 40 דקות לפרק זה פשוט יותר מדי זמן ועם כל כך הרבה סדרות לראות, לאף אחד אין יותר מדי זמן להקדיש לבחורה בתולה שנכנסה להיריון בטעות. אם כבר 40 דקות, עדיף לצפות ב"עוזרות בית נחושות" הנהדרת.

Mulaney

מה: סיטקום של ג'ון מלייני, כותב בולט ב"סאטרדיי נייט לייב" וקומיקאי מוצלח (שהיה אחראי בין היתר על הניסיונות המוצלחים להצחיק את ביל היידר בדמות סטפון ב-SNL, בכך שתמיד היה משנה לו טקסטים ברגע האחרון). העלילה והלוק הם לגמרי "סיינפלד", וזה בדיוק מה שפוקס מקווה שיש לה ביד. ג'ון הוא סטנדאפיסט בנסיקה שמקווה לקדם את עצמו לשלב הבא, ונדמה שזה אכן קורה כאשר קומיקאי אגדי שוכר את שירותיו (מרטין שורט). בין לבין הוא מבלה עם השותפים שלו בדירתו הניו-יורקית - אחת מהן היא נאסים פדרד, אף היא מ-SNL - וכולם שוטמים את השכן המזוקן והביזארי אנדרה. עוד בקאסט, אליוט גולד הוותיק.

למה כן: הביקורות הקוטלות הנמיכו את הציפיות עד כדי כך שבסופו של דבר הצפייה הייתה הרבה פחות גרועה מכפי שחששנו. הצד היותר החזק הוא הכתיבה, אם כי גם בה יש גליצ'ים, אבל ניכר שיש בה כישרון לא מבוטל. קטעי הסטנד-אפ של מלייני בתחילת כל פרק (אמרנו שזה לגמרי ריפ-אוף של "סיינפלד") ממחישים שההומור שלו מוצלח ושיש עם מה לעבוד.

למה לא: היא מאוד מביכה לעתים קרובות. בעיקר בפרק השני, אבל לא רק. היא מצחינה מסיטקומיות אייטיזית-ניינטיזית כאילו לא התקדמנו מאז אפילו קצת. היא חורקת בטירוף כאילו הסתפקו בטייק אחד כדי ליצור כל סצינה, לא משנה כמה המשחק היה גרוע, לא משנה כמה ההעמדה הייתה מלאכותית. זה מסוג הדברים שללא ספק ישתפרו ככל שכולם יהיו יותר נינוחים, אבל ספק אם "מלייני" תזכה לחיים ארוכים - הרייטינג שלה מחורבן ושלשום חתכה FOX את ההזמנה שלה מ-16 פרקים ל-13.

Marry Me

מה: סיטקום חדש של דיוויד קאספ, יוצר "הכל לטובה" האהובה, ובכיכובה של קייסי ווילסון שהייתה שם בתפקיד פני. השניים נשואים בחיים האמיתיים והסדרה הזו מבוססת בחופשיות על מערכת היחסים שלהם, זוג שזה עתה התארס ומגלה שהחיים לא כאלה דבש. נשמע יבשושי ובנאלי, אבל על הנייר אפשר לסמוך על המעורבים שזה יהיה ההפך מזה. לנגדה של ווילסון משחק קן מארינו ("Childrens Hospital", "ורוניקה מארס").

למה כן: היא ממש מצחיקה. ההומור הדחוס, המבריק והשנון של "הכל לטובה" נמצא גם כאן, וגם מי שלא יהנה מהמוצר בכללותו, בוודאי צפוי לצחוק כמה וכמה פעמים בקול רם במהלך הפרק. זו תכונה שכמעט לא נוכחת בקומדיות של העונה הנוכחית - רובן הולכות על הפיל-גוד ועל הגיחוכים ושוכחות את תפקידן המרכזי.

למה לא: אמנם מדובר בסיצ'ואיישן קומדי, אבל הסיטואציות בפרק הראשון קיצוניות למדי ועלולות לעייף אם כך זה יהיה בכל פרק. כנ"ל גם בנוגע לאנני, דמותה של ווילסון - היא לגמרי מוגזמת, ואמנם מצחיקה עד מאוד אבל לא בטוח שלטעם כולם או לאורך זמן. בנוסף, גם כאן יש חבר טוב מזוקן ומעט ווירדו - מה הקטע עם השטיק הזה בסיטקומים לאחרונה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully