וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד פרסים: "את לי לילה" ו"גט" זכו בפרסים בפסטיבל הסרטים בשיקגו

20.10.2014 / 11:43

פסטיבל הסרטים הבינלאומי של שיקגו, שחגג את שנתו החמישים, זיכה בפרס את רונית ושלומי אלקבץ על "גט" ואת אסף קורמן על "את לי לילה"

יח"צ - חד פעמי

פסטיבל הסרטים הבינלאומי בשיקגו ננעל בסופ"ש עם הכרזה על הזוכים בו בשנתו החמישים, ושני סרטים ישראלים גרפו פרסים: "גט" של רונית ושלומי אלקבץ זכה בפרס 'הוגו הכסף' על התסריט הטוב ביותר בקטגוריית הסרט העלילתי הבינלאומי, ואילו אסף קורמן זכה בפרס 'הוגו הכסף' בקטגוריית הבמאי החדש על סרטו "את לי לילה", בכיכובן של לירון בן שלוש ודאנה איבגי. הזכייה של קורמן אירעה ממש באותו יום שבו גרף שלושה פרסים בפסטיבל חיפה, כולל לסרט הטוב ביותר. ועדת השופטים שבחרה בקטגוריית הסרטים הבינלאומיים מנתה בין היתר את השחקנית קתלין טרנר ואת הצלם הישראלי גיורא ביח ("מי מפחד מהזאב הרע").

"גט", כזכור, זכה בחודש שעבר בפרס אופיר לסרט הטוב ביותר, ומייצג את ישראל בניסיון להתברג במועמדויות לפרסי האוסקר. ב"גט" מגלמת רונית אלקבץ את ויויאן מסורבת הגט. היא והטוען שלה זקוקים לעילה כדי לחייב את בעלה בגירושין, ובאין אחת כזאת, על ויויאן לחכות שנים. סדרת הדיונים בבית הדין הרבני הופכת למופע קפקאי קומי, בו ה"נתבע" הוא המחליט היחידי על פסק דינו. "את לי לילה" זכה אף הוא בפרס אופיר, במקרה שלו לדאנה איבגי בקטגוריית שחקנית המשנה הטובה ביותר. הוא מביא את סיפורה של חלי המקדישה את חייה לטיפול באחותה גבי הסובלת מפיגור שכלי. כשנכפה עליה להעביר את גבי למעון, נפער חלל שמאפשר את כניסתו של גבר לחייה, אבל הקשר המורכב עם האחות יוצר משולש חולני.

פסטיבל שיקגו מתקיים ברציפות משנת 1964, והוא פסטיבל הסרטים הוותיק ביותר בארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully