וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לימור לבנת: "תקציב התרבות עדיין נמוך ומביש"

וואלה

22.10.2014 / 16:33

שרת התרבות לימור לבנת חגגה את העלאת תקציב התרבות ב-120 מיליון שקלים. עם זאת, הודתה השרה כי התקציב "עדיין נמוך ומביש ואינו מספיק לצרכיה של התרבות הישראלית הצומחת"

שרת התרבות לימור לבנת עם נציגי "מטה המאבק להצלת התרבות הישראלית". צילום: קובי גדעון, לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
שרת התרבות לימור לבנת עם נציגי המטה להצלת התרבות הישראלית./לשכת העיתונות הממשלתית, צילום: קובי גדעון, לע"מ

"מטה המאבק להצלת התרבות הישראלית" התכנס הבוקר (רביעי) במשרד התרבות בתל אביב כדי לדון בתקציב התרבות אשר אושר בשבוע שעבר. השרה לבנת ציינה את התוספת לתקציב של המשרד לשנת 2015, שתעמוד על 120 מיליוןש"ח, על אף שתקציב התרבות עדיין קטנה בהרבה מהדרישות של המטה להגיע לאחוז אחד מתקציב המדינה. התוספת כוללת 50 מיליון שקלים לבסיס תקציב התרבות, 11מיליון שקלים לספריות הציבוריות ו–59 מיליון שקלים שיושקעו בין השאר בעידוד וחיזוק התרבות בפריפריה. השרה לימור לבנת אמרה: "גייסנו לטובת התרבות הישראלית את התקציב הגבוה בתולדות המדינה, אבל עדיין מגיע לה הרבה יותר, כדי שתוכל להמשיך לפרוח".

שרת התרבות לימור לבנת אמרה כי אומנם מדובר בתקציב הגבוה ביותר אשר ניתן לתרבות הישראלית מאז קום המדינה, אולם המאבק לקבלת תקציב תרבות הדומה לזה של יתר מדינות ה- OECD טרם הסתיים. "משרד התרבות יחד עם ראשי מטה המאבק להצלת התרבות, פורום מוסדות התרבות, שח"ם, אמ"י ועוד ניהלו בחודשים האחרונים מאבק קשה ומורכב על הגדלת תקציב התרבות. היעד השאפתני של תקציב תרבות שהינו 1% מתקציב המדינה נתקל במציאות בה אנו חיים – בתום 50 ימי לחימה, התברר, כי המלחמה נגמרה וגם הכסף נגמר, מה שאילץ את משרד האוצר לבצע קיצוץ במשרדי הממשלה. המאבק שלנו להגדלת התקציב הפך למורכב יותר. חשוב לציין, כי לצד המאבק על גובה התקציב, נאלצנו להתמודד מול מדיניות חדשה של אגף התקציבים על פיה לא יהיה תחום שיוחרג מקיצוצים, ואני שמחה כי הצלחתי להשיג התחייבות, כי תחום התרבות לא יקוצץ. לאור הנסיבות המיוחדות שנוצרו לאחר צוק איתן, הסכמתי לאחר התייעצות עם ראשי מטה המאבק להצלת התרבות, כי הסכם התרבות יהיה לשנה אחת, אך עמדנו על כך, כי יוגדל באופן משמעותי בבסיס, אשר ישפר באופן משמעותי את נקודת הפתיחה לדיונים על הסכם התרבות הרב שנתי, שיחלו בתחילת שנת 2015. בנוסף, הגענו לסיכום מול משרד האוצר על הענקת פיצוי למוסדות התרבות בדרום הארץ בטווח של עד ארבעים קילומטרים, שנפגעו בעקבות הלחימה".

השרה הודיעה על הקמת קרן לתמיכה ביוצרים ומבצעים עצמאיים. "אני עדיין חוזרת ואומרת", הוסיפה לבנת, "על אף ההישג, תקציב התרבות הוא עדיין נמוך ומביש ואינו מספיק לצרכיה של התרבות הישראלית הצומחת. יש לנו יוצרים חשובים ומוכשרים בכל תחומי העשייה התרבותית ויש לנו יצירה פורחת, אבל אי אפשר ואסור לחנוק אותה. היוצרים אינם צריכים לשרוד בקושי, אלא בכבוד. כעת עולם התרבות יוכל לשחרר מעט את עניבת החנק ולהחזיק את הראש מעל המים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully