וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית התקליט עם אללה-לאס

28.10.2014 / 16:54

להקת הגארז'-סרף מקליפורניה מפנקת את מדור בית התקליט בבחירות מוזיקליות מרתקות במיוחד ומתכוננת להופעתה הראשונה בישראל. מחכים להם כמונו?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אללה-לאס מפגיזים את בית התקליט/מערכת וואלה!, צילום מסך

Human Expression - Love at Psychedelic Velocity

"גראז' פסיכדלי קשוח ומדוכדך מדרום קליפורניה. הדפסות מקוריות של הסינגלים שלהם נמכרו בעבור אלפיים דולר, אך למרבה המזל הלייבל סידלק שיחרר אוסף על דיסק ומיססיפי שיחררו לאחרונה תקליט אוסף של דמואים וסינגלים. 'Calm Me Down' ו'Optical Sound' שוחים בריוורב אך מעניקים מרווח לנשימה. גם אם לא זכו להכרה רחבה במיוחד, מדובר באחת מלהקת הגראז' הטובות של זמנה ואחת מהאהובות עלינו".

Felt - Crumbling in the Antiseptic Beauty

"הנגינה של מוריס דיבנק בתקליט הזה יפה במיוחד ובעיקר ב-'Evergreen Dazed', קטע אינסטרומנטלי שמהפנט את תשומת הלב במשך חמש דקות. שירם 'I Worship the Sun' היווה השראה קונספטואלית לשיר הנושא של האלבום החדש. יחי לורנס".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

Pretty Things - Philippe Debarge

"הפקה מתוקה וייחודית כאן, במיוחד בשכבות הווקאליות והגיטרה האקוסטית. שמעתי את האלבום הזה לראשונה, כמו כולם, כש-Ugly Things שיחררו אותו לפני כמה שנים וכולנו האזנו לו לא מעט בין האלבום הראשון לחדש. למטיבי לכת, סיפור מעניין עומד מאחורי האלבום הזה".

Ted Lucas - ST

"טד לוקאס היה מוזיקאי מדטרויט שעבד רבות עם הלייבל האגדי מוטאון, לפני שהעבירו את פעילותם ללוס אנג'לס. ועדיין, זה האלבום היחיד שהוא הוציא תחת שמו. ניתן לשמוע בו מלנכוליה איטית עם הרמוניות ווקאליות רכות אך מרהיבות, אשר נוטות ל'מלודיה נקיה, שפויה ופשוטה', כפי שלוקאס מצהיר בטראק הפותח. התחושה באלבום מדוכדכת, מכונסת, אולי אפילו מביעה חרטה, אבל הכתיבה היפה וההפקה הפשוטה מעניקות תחושה של חום ונינוחות".

Ariel Pink - Mature Themes

"כל העבודה של אריאל פינק מהווה השראה עבורנו, מאז נחשפנו אליו סביב שנת 2005. אני זוכר שחבר ניגש אליי והרכיב לי אוזניות; 'Life in LA' התנגן, והיה נשמע לי כמו טראק נשכח שמישהו מצא באיזו עליית גג. הוא אמר לי שזה חדש, הייתי חייב לגלות עוד. ב-'Mature Themes', ההפקה מעט יותר מאורגנת מב-'Worn Copy' ואלבומים אחרים, אבל סגנון הכתיבה הדו-קוטבי דומיננטי מתמיד. האזנו לאלבום הזה הרבה כשעבדנו על שלנו והתרשמנו מיכולתו של אריאל להפוך מלודיות לכאורה נטולות הגיון לבלתי נשכחות".

Cooley – Munson – In Debt (1972)

עוד פנינה נשכחת משנות השבעים המוקדמות בדרום קליפורניה. אני אוהב לקרוא לזיווג הזה של תקופה וסאונד 'נשורת סיקסטיז'. 'קיץ האהבה' של '67, על משמעויותיו התרבותיות, התפוצץ בתודעה הציבורית. כעת, בראשית שנות ה-70, חוזרים קצת לקרקע עם תמות רטרוספקטיביות כנות ושלוות. In Debt מתמודד עם ההשלכות של מערכות יחסים כושלות, התחייבויות מהוססות והחיפוש אחר תשובות שלעולם לא יגיעו. ביל קולי ואלן מונסון גדלו בסבך של בתי חימר וחצרות מרוצפות המרכיבות את סנטה ברברה, קליפורניה. שני החברים ניגנו בשלל להקות פסיכדליה מקומיות במהלך שנות השישים, לפני שהתחברו ב-1970 במטרה ליצור חומרים מקוריים. יחד יצרו לעצמם סטייל ייחודי, פולק-רוק של מתבודדים עם מהלכי אקורדים מורכבים, פאז, וואה-וואה, ויברטו וריפי גיטרה ג'אזים. יש משהו מובהק ששולח אותך אל חוף הים בתשעת הטראקים האלה. אולי אלה התמות המלנכוליות או האופן בו שני הגיטרות נשזרות יחד כמו רוח קיצית עדינה. סטודיו ווסט בסנטה ברברה שיחרר רק 200 עותקים מקוריים של האלבום ב-1972. תודות לתקליטי גורסון, שהוציאו אותו מחדש על תקליט ב-2008 ותקליטי יוגה ששיחררו אותו דיגיטלית ב-2011, העולם יכול לגלות מחדש את הסיפור הנהדר הזה".

The Savages – Live 'N Wild (1966)

"ידוע כאחד מתקליטי הגראז' הנדירים והנחשקים, האלבום ללא ספק מצדיק את מעמדו כקודש בטלני החופים. ברמודה, 1966. ארבעה נערים, בנים של דייגים בני מעמד הפועלים, מתחילים את דרכם המוזיקלית בהופעות במועדונים של מלונות מסביב לאי. שבעה ימים בשבוע, קהלים של תיירים התאספו לחזות בסאונד המדוכדך והרטוב של הסאבג'ס. מורכב בעיקר מחומריים מקוריים, 'לייב אן וויילד' הוקלט בהופעה חיה במלון פרינסס בליל פברואר קודר ב-1966, בעזרת טכניקות הקלטה מינימליסטיות. תהנו מהטראקים המבהילים האלה, על כל האי-מושלמויות המושלמות שלהם".

אללה-לאס תופיע בישראל לראשונה ב-4 בנובמבר, במועדון הבארבי בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully