וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בליינד-סייד: ערוץ 10 הפסיד את "הישרדות" אבל ניצח את רשת

29.10.2014 / 21:01

אנשי הזכיינית רשת אולי שמחים שמותג "הישרדות" עבר סוף סוף לידיהם אבל בכלל לא בטוח שמדובר בדבר טוב. רשת, הפכה השבוע, דה פקטו, לבית קברות לפורמטי ריאליטי. פרשנות

יח"צ - חד פעמי

טוב יעשו בזכיינית רשת אם ימתינו עם פתיחת בקבוקי הלמברוסקו. החלטת ערוץ 10 למשוך את התביעה בעניין "הישרדות" היא לא יותר מניצחון פירוס עבור רשת, גוף השידור המוכה מכולם. כן, אפילו יותר מערוץ 10.

ערוץ 10 אולי לא ישדר את "הישרדות", מותג הריאליטי המוצלח בתולדותיו, אבל בכלל לא בטוח שהרומן של רשת עם "הישרדות", תוכנית ששודרה לאחרונה לפני שנתיים, יהיה טוב יותר. שתי שנות היעדרות מהמסכים לפורמט ריאליטי בן 13 זה לא דבר קל. נסו לדמיין החלפת מפרק ירך. זה מה שאנשי רשת ואבוט המאירי צריכים לעשות כעת לפורמט ששודר בישראל במשך שש עונות, אחת מהן עונה בהשתתפות מפורסמים. נאמר וצולם כבר הכל וסביר להניח שלאף אחד מהגופים שהוזכרו כאן יש חשק ו/או יכולת להחליף מפרק ירך. בואו נודה בזה, אף אחד ברשת לא באמת יודע מה לעשות עם ריאליטי.

חסימת ערוץ 10 משידור "הישרדות", הצעד של רשת, נשמע בזמנו הגיוני. מעצבן ופוגע בצופים אבל הגיוני. במקרה הכי גרוע, אף גוף שידור לא ישדר את "הישרדות". בפרספקטיבה של שנתיים והוצאות משפט, צריך לומר את האמת: המחיר שרשת שילמה גבוה מדי. ערוץ 10, ערוץ עם מחלה ניהולית כרונית, היה מגיע להיכן שהוא נמצא היום גם אם היה ממשיך לשדר את "הישרדות". רשת, זכיינית שעדיין לא החליטה מי היא באמת ועדיין נאבקת להכריע בין שעטנז תחקירי ובידור עממי, היתה מגיעה להיכן שהיא נמצאת היום גם אם היתה משדרת את "הישרדות" בשנתיים האחרונות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אמרו את דברם/מערכת וואלה!, צילום מסך

רשת, הפכה השבוע, דה פקטו, לבית קברות לפורמטי ריאליטי. "דה וויס", "אקס פקטור", "המירוץ למיליון" וכעת גם "הישרדות". כולן פצצות רייטינג. בעברן. וזו הנקודה החשובה בסופו של יום: רשת מצאה את עצמה עם כל הפורמטים שהיו לוהטים פעם ולא עם הפורמטים הלוהטים היום. במקום להתכנס לתוך עצמה, לפצח את הנוסחה ולשלוט בשוק עם יצירה מקורית שתסתמך על זהות מאופיינת ושלמה - רשת קנתה את השוק וגילתה, לצערה, שתוקף המוצרים פג.

ויש עוד צד נפגע בסיפור הזה: הצופים. מעבר לאובדן של "הישרדות" לפני שנתיים, מעניין לראות כי כחלק מההסכם עם חברת Castaway, בעלת הזכויות על הפורמט, ערוץ 10 ויתר על כל תוכן שהיה קשור ל"הישרדות". לא עוד שידורים חוזרים, לא עוד וילת מושבעים, לא עוד קטעי קאלט שישודרו באינטרנט. מעריצי התוכנית האדוקים, אם היו כאלה, יוכלו להסתפק רק בזכרונות. וכך, במשיכת תביעה אחת, הגרסה הישראלית של "הישרדות" הודחה, מתה מוות סופי ומקום קבורתה לא נודע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully