וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוגה עילית 32: שמאלנים הם לא פטריוטים

אביעד "צפניה" קדרון

7.11.2014 / 0:00

"הפטריוטים", בהנחיית אראל סג"ל בערוץ 20, הרבה יותר מסוכנת ממה שאפשר לחשוב כי היא מסיתה, הלכה למעשה, נגד פלח באוכלוסייה. טור הטלוויזיה של צפניה

יח"צ - חד פעמי

יכול להיות שכל המהומה בכנסת ישראל סביב חוק הגיור די מיותרת. זאת אומרת, ברור שהיא מיותרת אבל יכול להיות שבכלל לא צריך לעסוק בחוק הגיור. פשוט כי "הפטריוטים" שמשודרת מדי יום בערוץ 20 קובעת עבור כולם מיהו יהודי, מיהו ישראלי ומיהו אדם שחותר נגד האומה. עם כזו הגדרה רחבה, באמת לא צריך את חוק הגיור.

"הפטריוטים", לפי התיאור שמופיע ב-EPG, היא "הפאנל הכי ציוני בטלוויזיה יעסוק מדי יום בחתך רחב של נושאים העומדים בלב השיח הישראלי-יהודי בדיון נשכני וסוער בנושאי דת ומדינה, יהדות ונושאים חברתיים ותרבותיים". כשהם מצוידים בלוגו שהוא כפתור אדום שמרפרר לנשק גרעיני כי כידוע, הציונים הם המחסום האחרון בפני השמדה, יוצאים אראל סג"ל וחבריו להיאבק באלה שהם לא פטריוטים. תיכף נגיע אליהם.

החתך הרחב של הנושאים בהם עוסקת "הפטריוטים" הוא אכן רחב. השבוע דנו חברי הפאנל בשלל סוגיות החל מסוגייה מוסרית גורלית – האם יהודים צריכים לסייע בהצלת חייהם של קרובי משפחה חולים של מחבלים (קומפיוטר סייס נו) וכלה בסוגייה מוסרית גורלית לא פחות – האם התבטאותה של פנינה רוזנבלום ביום השנה לרצח רבין היא מצחיקה (קומפיטור סייס יס). בין לבין, חברי הפאנל מגלים גמישות מפתיעה ולא קובעים בנחרצות מה ראוי אלא רק מציעים פתרון מעשי. בפרשת קלטות שולה זקן למשל, הודיע קובי אריאלי כי לאחר ששמע את הקלטות "בא לך ללכת לכולל, לשים טלית ולהתפלל כל היום", פרקטי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זהירות - שמאלני באולפן/מערכת וואלה!, צילום מסך

אבל יותר מדי קל להתייחס רק לארומת השטעטל שנוטפת מ"הפטריוטים" (אם כי ראוי לציון העיבוד הטלוויזיוני של חוק גודווין שמאפשר לחברי הפאנל להתייחס לרייך השלישי לעתים קרובות). "הפטריוטים" הרבה יותר מסוכנת ממה שאפשר לחשוב כי היא מסיתה, הלכה למעשה, נגד פלח באוכלוסייה.

אראל סג"ל מקפיד לארח מדי פעם אדם המחזיק בדעות שמאלניות אבל בכל פעם שסג"ל פונה לאותו אדם, הוא מצהיר "אתם", כלומר, מבדיל בינו ובין אותו אדם. סג"ל הוא הפטריוט, השמאלני לא. אליבא ד"הפטריוטים", השמאלנים לא ממש פטריוטים. קובי אריאלי אף טען בתוכנית ששודרה ביום שני כי חברי הפאנל האחרים גורמים לו עוול כשהם גורמים לו להצטייר כחבר הפאנל המתון, "שמאלני" כדבריו. הפנייה בגוף השני היא רק רובד אחד בהסתה. לאורך כל התוכנית, בכל תוכנית, מקפידים חברי הפאנל ללגלג על אנשים המחזיקים בדעות שמאלניות שהרי הם לא פטריוטים ו/או ציונים. חשוב להדגיש, אחרת יישמעו טענות על סתימת פיות, כי אין כל בעיה בלגלוג על שמאלנים. במינון מסוים. סג"ל וחברי הפאנל, לפחות בשבוע השידורים הראשון, עדיין לא הבינו מהו המינון הנכון והתוצאה מבחילה. זה לא מפריע לסג"ל לסיים את התוכנית בחיוך ובאמירה "הייתם הוגנים, הייתם מאוזנים". הומור עצמי הוא מצרך די זמין כשרוח גבית פופוליסטית מעיפה אותך לשחקים.

עוד באותו נושא

כל גל ביג'י יומו: "שרון גל ב-7" נוטפת אהבה עצמית ושנאת האחר

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עתידות: יום אחד תהיה מלחמה. אולי/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הפטריוטים" לא המציאה את הגלגל. אחד העקרונות של "ישראל היום" הוא "להיות הוגנים ומאוזנים". לא מדובר בצירוף מקרים, ערוץ 20, הלכה למעשה, הוא השלוחה הטלוויזיונית של "ישראל היום" שהוא, הלכה למעשה, שלוחה מודפסת של הישראלי הממוצע – מתגונן, לאומני, קיצוני, מאשים ולא אשם. אף פעם לא אשם. מתי בפעם האחרונה ראיתם פטריוט אשם?

דווקא השבוע, מכל השבועות בשנה, חשוב להפנות אצבע מאשימה לעבר אראל סג"ל וחברי הפאנל שתורמים להגדלת הקיטוב החברתי בישראל ועושים זאת תוך קבלת רשיון מהמדינה. דווקא השבוע, כי השמאלנים אולי לא זכו לתעודת כשרות פטריוטית מטעם ערוץ 20 והם הופכים ככל שהזמן עובר למיעוט נרדף, אבל יש להם חתיכת זיכרון.

האם אתם פטריוטים? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully