וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין שכל, אין דאגות: "טיפשים בלי הפסקה 2" מטומטם ומהנה

14.11.2014 / 0:00

"טיפשים בלי הפסקה 2" הוא אחד הסרטים המטומטמים של השנה, ובעוד בדרך כלל זה היה נחשב לדבר לא נחמד לומר על סרט, במקרה הזה זו דווקא מחמאה

יח"צ - חד פעמי

"טיפשים בלי הפסקה 2" מגיע עשרים שנים אחרי הסרט המקורי. המקור, להיט מפתיע מ-1994, היה הסרט הראשון של הבמאים האחים פארלי, שאיחד על המסך את ג'ים קארי הכוכב העולה ואת ג'ף דניאלס, שהוא שחקן של תפקיד אחד. בעשרים השנים שחלפו מאז, הפארליז עשו את "משתגעים על מרי" ואחר כך ניסו שוב ושוב ושוב לשחזר את ההצלחה, ברמות שונות של כישלון; ג'ים קארי הפך לאחד הכוכבים הגדולים בעולם, ואז החליט שהוא לא רוצה להיות רק קומיקאי והוכיח שהוא יכול להיות גם שחקן דרמטי כשצריך; וג'ף דניאלס נשאר שחקן של תפקיד אחד שרוב הקהל לא מכיר מחוץ לעולם הטיפשים. הקרדיט הידוע ביותר הצמוד לשמו הוא עדיין "טיפשים בלי הפסקה".

גם אצל הארי ולויד, גיבורי הסרט הראשון, עברו עשרים שנים, הם עכשיו הרבה יותר מקומטים מבעבר. הארי מגלה שיש לו ‏בת, שנמסרה לאימוץ ואותה מעולם לא פגש, וכדי להתאחד עם משפחתו (ולהשיג כליה שהוא בדיוק ‏צריך), והוא ולויד יוצאים שוב למסע. ‏כמו בסרט הראשון, הפרטים העלילתיים לא מאוד חשובים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עוד יום במשרד/מערכת וואלה!, צילום מסך

עשרים שנים הן זמן ארוך מאוד להמתין לסרט המשך. אנשים שכשהסרט הראשון יצא לקולנוע היו זרעונים, היום סופרים את הימים עד לשחרור מהצבא. במקרה של תופעות תרבותיות כמו "מלחמת הכוכבים", נאמר, אפשר עוד להבין למה חוזרים אליהם שוב ושוב, גם אחרי עשורים – אבל "טיפשים בלי הפסקה" היה קומדיה אידיוטית. ובכל זאת, סרט ההמשך, משמח לגלות, עושה בדיוק את מה שהוא אמור לעשות: הוא מצחיק. ואידיוטי. בדיוק, אבל בדיוק כמו הסרט הראשון. ג'ים קארי, נחמד לגלות, בא לעבוד. גם אחרי שכבר חיזר אחרי האוסקר, קארי כאן חוזר להיות אותו ‏קומיקאי בעל פני גומי שהיה בעבר, ולא מתבייש להיראות כמו מפגר. ‏

וזה לא מובן מאליו. לא כל אחד יכול לעשות טמטום כמו שצריך. כל אידיוט יכול להתנהג כמו סתם טיפש, ולאורך השנים ראינו דמויות מצוירות כמו הומר סימפסון, פיטר גריפין ומירי רגב מפגינים טיפשות משעשעת. אבל בשביל טמטום נעלה באמת צריך סוג של גאונות ושאר רוח, והפארליז בוודאי העבירו חלק משמעותי מעשרים השנה האחרונות כשהם מלקטים רעיונות ומצבים שבהם הארי ולויד יוכלו להפגין טמטום ברמה אולימפית. היה יכול להיות נחמד אילו הם היו זוכרים שגם עלינו עברו עשרים שנה, ובעוד טמטום איכותי רק משביח עם השנים, בדיחות קקי ופיפי נוטות ‏להפוך לפחות אפקטיביות עם הגיל. יש רגעים שבהם הפארליז, ג'ים קארי והאיש האחר ההוא רק ‏מנסים להגעיל אותנו, וזה, האמת, די מיותר - אבל אי אפשר להכחיש שגם בניכוי הבדיחות שלא עובדות, הסרט הזה מצחיק מאוד.

ומה אתם חשבתם על "טיפשים בלי הפסקה 2"? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully