וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל הקולנוע היהודי ה-16 יוצא לדרך

19.11.2014 / 17:20

פסטיבל הקולנוע היהודי יתקיים ב-16-23 בדצמבר בסינמטק ירושלים, ייפתח בסרט "פניקס" של הבמאי הגרמני כריסטיאן פצולד, ויכלול גם הקרנת בכורה לסרט "צילי" של עמוס גיתאי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עמוס גיתאי/מערכת וואלה!, צילום מסך

מעל ל-50 סרטי עלילה, תעודה, סרטים קצרים, סרטי ילדים ונוער, קלאסיקות ועוד יוקרנו בפסטיבל הקולנוע היהודי, שיתקיים ב-16-23 בדצמבר בסינמטק ירושלים. בנוסף, ייערכו במסגרת הפסטיבל עשרות מפגשים עם יוצרים ואורחים מהארץ ומחו"ל.

זוכת שני פרסי אמי שרה סילברמן תהיה אורחת הכבוד של הפסטיבל. היא תשתתף בהקרנה חגיגית של סרטה "שרה סילברמן: אנחנו ניסים!", ותקיים שיחה עם הקהל. יוענק לה פרס הוקרה מיוחד מטעם הפסטיבל על הישגיה בתחומי הקולנוע, הטלוויזיה והניו מדיה.

הפסטיבל ייפתח בסרט "פניקס" (Phoenix) של הבמאי הגרמני כריסטיאן פצולד בו משתתפת נינה הוס. הסרט הוקרן בבכורה בפסטיבל טורונטו האחרון, וזכה בפרס המבקרים בסן סבסטיאן.

בפסטיבל יוקרן גם "צילי", סרטו החדש של עמוס גיתאי, שהוקרן בבכורה בפסטיבל ונציה האחרון ומבוסס על הנובלה של אהרן אפלפלד "הכתונת והפסים". הסרט עוסק בנערה המסתתרת ביער ליד צ'רנוביץ בזמן מלחמת העולם השנייה, לאחר שכל משפחתה נשלחה למחנות. לצד הסרט, יוקרנו גם סרטים קודמים של גיתאי, "מאוחר יותר" (2008) ו"מלחמת בני אור בבני חושך" (2009).

סרט בולט נוסף שיוקרן בפסטיבל הוא "East Jerusalem/West Jerusalem", שביימו אנריקה צימרמן וארז מילר. הסרט העוקב אחר יצירת אלבומו האחרון של הזמר והמלחין הישראלי דיויד ברוזה, שמגיע למזרח ירושלים לפרויקט מוסיקלי מעורר השראה - הקלטת שירים עם מוזיקאים מפלסטין ומישראל, בצד מוזיקאים נודעים מרחבי העולם. בטרם ההקרנה יתקיים מופע מוזיקלי של דיויד ברוזה ומירה עוואד.

סרטים נוספים בפסטיבל: "זרע קודש" - של הבמאי אורי גרודר (אור ישר); וכן "47 שנות תיעוד" - הפרויקט האחרון של הבמאי זוכה הפרסים רענן אלכסנדרוביץ' ("שלטון החוק", "מסעות ג'יימס בארץ הקודש"). לאלכסנדרוביץ' יוענק פרס הוקרה מיוחד מטעם הפסטיבל על תרומתו לקולנוע הישראלי.

בנוסף, יוקרנו סרטי תעודה בינלאומיים על דמויות נודעות - "הריפוי של יאלום", העוקב אחר פרופ' אירווין יאלום, מהפסיכיאטרים החשובים של המאה ה-20, סופר רבי המכר ("שניטשה בכה"); "האש של פלורי", המביא את סיפורה של זמרת הלדינו המוערכת פלורי יאגודה, שילווה במופע לדינו חי; ו"אלחנדרה", העוסק בחייה ופועלה של המשוררת הארגנטינאית אלחנדרה פיסרניק.

ואם זה לא מספיק, אז בפסטיבל יוצג גם "מברודוויי לירושלים" - אסופת סרטים חדשים על גיבורי התרבות היהודיים שייסדו והטביעו את חותמם על המכה של עולם הבידור: מרווין המליש, סופי טאקר, גרשווין, ברנשטיין ואחרים; יוקרנו סרטי קולנוע קלאסי ועותקים משוחזרים; וסרטי קולנוע לילדים ולנוער.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully