וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רטרוספקטיבה לסרטי איתן פוקס בפירנצה תתקיים על רקע מחאה פרו-פלסטינית

20.11.2014 / 15:54

רטרוספקטיבה לבמאי איתן פוקס תתקיים בסוף השבוע בפסטיבל הסרטים ההומו-לסבי של פירנצה, על רקע מחאה כנגד פוקס מצד גורמים פרו פלסטינים. פוקס: "מפחד ממצב שיהיו הפגנות ויפוצצו הקרנות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ענת וקסמן ועלי סולימן בסצנה לוהטת מתוך הסדרה "משפחה טובה" שיצרו איתן פוקס ואיתי סגל/מערכת וואלה!, צילום מסך

רטרוספקטיבה לבמאי איתן פוקס תתקיים בסוף השבוע בפסטיבל הסרטים ההומו-לסבי של פירנצה, על רקע מחאה כנגד פוקס מצד גורמים פלסטינים ופרו-פלסטינים. גורמים אלו הביעו את זעמם על בחירה בבמאי ישראלי לאחר מבצע צוק איתן, ובתקופה של ביקורת מתמשכת על ישראל באירופה ושלחו מיילים ומכתבים רבים למארגני הפסטיבל .

בעקבות המחאות, הוחלט לארגן בפסטיבל מפגש פתוח לקהל עם פוקס בשיתוף NYU פירנצה, שבו ידבר הבמאי על המאפיינים הפוליטיים של סרטיו, ויתקיים דיון בשאלות של פוליטיקה באומנות וכוחו של קולנוע להשפיע ולשנות את המציאות. במסגרת זו יוקרנו קטעים מעבודותיו לקולנוע ולטלוויזיה, ובהם פרק מסדרת הדרמה החדשה "משפחה טובה" שעלתה בשבוע שעבר בערוץ הראשון, בו אם המשפחה (ענת וקסמן) מנהלת רומן עם פרופסור פלסטיני (עלי סולימן) המגיע במפתיע לביתה. הפסטיבל ייפתח עם סרטו האחרון של פוקס, "בננות", ובמהלכו יוקרנו גם "יוסי וג'אגר", "הסיפור של יוסי", "ללכת על המים" וסדרת הטלוויזיה "תמיד אותו חלום".

"פנו אליי מפסטיבל בפירנצה, ואמרו לי שרוצים לכבד אותי ברטרוספקטיבה וזה שימח אותי מאוד. אחרי הפניה הראשונה מהפסטיבל, התרחש מבצע 'צוק איתן' הקשה. בעקבותיו נאמר לי מהפסטיבל: 'אנחנו מקבלים כל מיני פניות על איך זה ייתכן שדווקא השנה, לאור המחאה האירופאית בכלל והאיטלקית בפרט, אנחנו בוחרים לכבד במאי ישראלי?'. נציגי הפסטיבל השיבו למבקרים: 'אנחנו מביאים במאי ישראלי שכל חייו מתמודד עם שאלות פוליטיות, מסוג כזה או אחר, ועמדתו הפוליטית תהיה מאוד מעניינת. במאי ממחנה השלום'".

איתן פוקס. אורן יזרעאל,
"בחודשים האחרונים חרם תרבותי הופך ליותר ויותר שכיח, יותר ויותר גופים, מוסדות תרבות ומדינות נוקטות בחרם תרבות". איתן פוקס/אורן יזרעאל

"בעקבות הביקורת", מוסיף פוקס, "הצעתי להם שמלבד הסרטים שלי שיוקרנו אקיים שיחה פתוחה שבה נדבר דווקא על הצדדים הפוליטיים של היצירה שלי. נדבר על שואת היהודים ב'ללכת על המים' ועל היחסים הנפיצים בין יהודים ופלסטינים ב'הבועה'. אני אראה גם פרק שלם מ'משפחה טובה', ואני עושה כאן ספוילר, שבו ענת וקסמן מנהלת רומן בן יום עם פרופסור פלסטיני שמגיע מאוניברסיטת ניו יורק לבקר אותה בביתה ומבלה איתה. זה פרק מאוד פוליטי".

- חבל שהרבה גורמים פלסטינים ופרו-פלסטינים שקוראים לחרם תרבותי, לא מבחינים בין תומכי השלום למכשילי השלום בקרב הישראלים.

"בחודשים האחרונים חרם תרבותי הופך ליותר ויותר שכיח, יותר ויותר גופים, מוסדות תרבות ומדינות נוקטים בחרם תרבותי. בעת החרם התרבותי, הם לא משתפים פעולה עם אמנות ישראלית, נקודה. לא משנה בכלל מה דעותיו הפוליטיות של האמן. אבל להגיד לך שאני לא מפחד קצת ממצב שיהיו הפגנות, שיפוצצו הקרנות? אני מפחד קצת. כשהייתי בסן פרנסיסקו לפני כ-10 שנים עם הסרט 'יוסי וג'אגר' עלו על הבמה קבוצת פלסטינים עם דגלים ושלטים ופוצצו את ההקרנה. לא הפריע להם שהסרט הוא אנטי מלחמתי, שאני אנטי מלחמתי. הם לא אפשרו את ההקרנה. אני מקווה שעכשיו, שיש יותר מאי פעם התנגדות לישראל, זה לא יקרה שוב. כי העולם צריך לנהל דיאלוג עם אמנים שמדברים על שלום ומייצגים ישראל אחרת".

  • עוד באותו נושא:
  • איתן פוקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully