וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאילנדי חקיין: יוצרי "משחקי הרעב" מגיבים למחאה התאילנדית

23.11.2014 / 11:40

אחרי שמפגינים מחו נגד השלטון הצבאי במדינה באמצעות הצדעת שלוש האצבעות הנהוגה בטרילוגיית "משחקי הרעב", מגיבים יוצרי הסרטים: "המטרה היא לא שילדים יעשו דברים שיביאו למעצרם"

יח"צ - חד פעמי

בשבוע שעבר נעצרו שמונה אנשים בתאילנד כי הצדיעו באמצעות שלוש אצבעות, מחווה שנהגתה במסגרת "משחקי הרעב" ומזוהה עם התנגדות לשלטון הרודני. במסגרת ראיונות הקידום לסרט נשאלו יוצריו על ידי חדשות באזפיד מה דעתם בנוגע לשימוש של צעירים תאילנדים באלמנטים מהסרט כדי לקיים מחאה אמיתית, כזו שמביאה למעצרם.

"אין תשובה פשוטה", אמר במאי הסרט, פרנסיס לורנס, "יש לי תחושות מורכבות. יש את התגובה הראשונית של, 'או, הילד הזה משתמש בהצדעה הזו, זה לא מוזר?', ואז 'וואו, הממשלה הפכה את זה לבלתי חוקי, יש ילדים שנעצרים בגלל זה. המטרה היא לא שילדים יעשו דברים שיביאו למעצרם".

"כאשר הסיכונים הופכים לאמיתיים", הוא ממשיך, "כשהם משפיעים על אנשים ועל משפחות, זה הופך למאוד מורכב. במובן מסוים יש כבוד בכך שרעיונות בסרטים שאנחנו עושים הופכים לכל כך חשובים עבור אנשים, עד כדי כך שהם מוכנים לסכן משהו ולהשתמש בסמל הזה, ויש לזה משמעות אמיתית עבורם. אבל זה כל כך מפחיד".

גם המפיקה נינה ג'ייקובסון והתסריטאי פיטר קרייג התייחסו לכך. "אני מוצאת את זה מרגש שהסרט שלנו הפך לחלק משפה של התנגדות", אמרה ג'ייקובסון, "זה רב עצמה ומדהים". ואילו קרייג אמר, "זה מצב פוליטי מתוח ואני מרגיש רע עבור הילדים האלה. אני רק מקווה שכולם בסדר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully