וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלצה יומית: מה הקשר בין סקס למוזיקה?

23.11.2014 / 16:11

רוקנרול היא מוזיקת השטן? אוהבי מטאל אוהבים סאדו-מאזו? הסדרה "מוזיקה וסקס" סוקרת את הקשר שבין סקס למוזיקה משנות החמישים ועד היום. פינת התרבות ממליצה ומחצינה

מערכת וואלה!

והפעם בפינת התרבות משהו שגולשי וואלה! אוהבים במיוחד: סקס. ומוזיקה. כידוע, סקס קושר למוזיקה הרבה לפני שהדודים והדודות הלבנים בארצות הברית של שנות ה-60 החליטו שרוקנרול היא מוזיקת השטן.

הסדרה "מוזיקה וסקס", החל מהערב (ראשון) בערוץ 8, סוקרת את הדרך בה שני הגורמים האלה השפיעו אחד על השני, בהתאם לנורמות החברתיות משנות החמישים ועד היום. הסדרה מציגה את נתיבי הזהות והנטיות מיניות שהשתנו עם השנים יחד עם המוזיקה, וכיצד, באמצעות השירים, למדנו להחצין את התשוקות והרצונות שלנו.

ועכשיו קצת עובדות: בשנת 1950, רק 3% מהשירים במצעדי הפזמונים דיברו על סקס. בשנת 1970, היחס כבר עלה ל-40%. אם מישהו שואל את עצמו מה היה היחס בשנת 2009, התשובה היא 92%, וזה עוד לפני שפינת התרבות פצחה בקריירה מוזיקלית!

במילניום הקודם, מוזיקה בעלת רמזים מיניים היתה אסורה להשמעה ואפילו את המלך, אלביס פרסלי, היו מצלמים מהמותניים ומעלה, כי תנועות אגן הירכיים שלו היו סקסיות מדי. הקשר בין סקס ומוזיקה משפיע במשך עשרות שנים על הנורמות החברתיות שלנו, החטאים שלנו, החופש שלנו והרצונות שלנו. האם זה בגלל ששירים עיצבו את המחשבות שלנו בדיוק כפי שהשפיעו על ההתנהגות המינית שלנו? או שאולי המתירנות המינית המתפרצת בתרבות הפופ היא זו שגרמה למוזיקה להישען על מוטיבים מיניים במיוחד? האם אוהבי רוק כבד נוהגים ללבוש עור וניטים בגלל השפעות סאדו-מזוכיסטיות, או שסאדו-מזוכיזם הפך לנורמה? האם מדונה יצרה מודל חדש של מיניות נשית?

"מוזיקה וסקס"
Sexy Music Whole Lotta Love
ראשון עד רביעי, החל מה- 23/11, בשעה 22:55. סדרה בת 4 פרקים, 60 דקות כ"א בשידור יומי.

קושרים בין סקס למוזיקה על בסיס יום-יומי? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully