וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיר אנטי-ערבי של עמיר בניון מעורר זעם ברשת

24.11.2014 / 15:25

עמיר בניון הקליט את השיר "אחמד אוהב ישראל", שעורר סערה ברשת. "שיר גזעני, שטוף שנאה ומתנשא", נכתב בתגובה. במקביל, פנה חבר הכנסת פריג' למפכ"ל המשטרה וביקש ממנו לפתוח בחקירה פלילית נגד בניון

עמיר בניון. אוהד רומנו,
הלילות הלבנים של בניון - יהיה להם סוף?/אוהד רומנו

עמיר בניון, שנוהג להגיב בזריזות לאירועים אקטואליים, העלה אמש (ראשון) שיר בשם "אחמד אוהב ישראל" לדף הפייסבוק הרשמי שלו. הפעם לא מדובר בעוד אחד משירי הילדים, אלא בכזה שחלק ממילותיו הן "זה נכון שאני סתם חלאה כפוית טובה", "יבוא הרגע בו תפנה לי את הגב ואני אתקע בך גרזן מושחז, אני אירה בך בגב", המתארות את כוונותיו של הסטודנט הערבי אחמד, בו עוסק השיר.

במקביל למאות השיתופים, הלייקים ועשרות אלפי ההשמעות, לשיר הגיבו גולשים זועמים, שגינו את היצירה של בניון. "טינופת גזענית", "זוועה, מתביישת בשבילך", "שיר דוחה, גזעני ומתנשא", כתבו, כשחלקם איים לתבוע את הזמר. מאוחר יותר מנהלי העמוד של בניון הבהירו: "מסר מעמיר: למען הסר כל ספק, השיר מאתמול, 'אחמד אוהב ישראל', נועד להביע תחושות בלבד, ולא קורא לאלימות כלשהי כלפי שום אדם. אנו נגד אלימות באופן מוחלט, ואילו היינו אלימים, לא היינו שרים שירים כואבים שבוקעים הישר מהלב. לכל המזדעזעים — אני מציע שלפני הכל, תזדעזעו ותחששו מהטרור שמשתולל במדינה. תזדעזעו קודם מיהודים נרצחים עם טליתות מוכתמות מדם. מאזרחים שנדרסים על ידי חיות אדם. ממחבלים שיורים על תושבי הדרום מתוך בתי ספר ובתי חולים. יש דברים הרבה יותר מזעזעים משיר שביטא כאב וחשש ותו לא".

בתוך כך, חבר הכנסת עיסאווי פריג' פנה למפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו וביקש ממנו לפתוח נגד בניון בחקירה פלילית. "ברגע ששמעתי וקראתי נדהמתי. נהיה פה מצעד כוכבי הגזענות, שלא בוחל באף אחד, החל מהשלטון המקומי ועד למיינסטרים התרבותי הישראלי", אמר פריג' לוואלה! תרבות. "זה מאוד מדאיג שבשביל עמיר בניון הכוכב אנחנו כולנו רוצחים. כל ערבי תוקע סכין מושחז, כל ערבי יורה בגב. וזה שבפייסבוק הוא ציין שזה לא מעודד אלימות, זה שטויות. אני בעד חופש הביטוי וחופש הדעה אבל לא בעד חופש ההסתה. בעיני הוא מעודד לאלימות. מה שמדאיג אותי שהמלים אינן מילותיו של בניון, הוא קיבל רוח גבית מגבוה מאוד, משרי ממשלה ומהעומד בראשה. כשראש הממשלה קובע אתמול שאני אזרח סוג ב', ו-66 שנה לא טוב לו לחיות עם מגילת העצמאות, אז אני אומר: חברים, אל תגנו רק את עמיר בניון ואת איתמר שמעוני. צריך ללכת למורים, ואני מתכוון לשרים ולראש הממשלה. עכשיו כל גינוי שהם יוציאו זה גינוי צבוע. כי ברגע ביד שמאל ראש הממשלה מגנה, וביד ימין הוא דוחף בכל הכוח להגדיר אותי כאזרח ב'. צר לי מאוד. זה מצעד כוכבים. כל יום צץ לנו כוכב גזען חדש. התרבות במקום שתהיה מאחדת היא לקחה חלק במצעד הגזענות. לכן הגשתי מכתב לדנינו, ואני אגיש תלונה באופן רשמי. זה מתיש להתעסק כל יום בתגובות לכל האמירות הגזעניות, במקום שאני כחבר כנסת אתעסק בחקיקה. זה הכאב שבתוכי".

בשבוע שעבר הוציא בניון את השיר "דם יהודי" על הטבח בבית הכנסת בירושלים. לפני כן, לאחר שנמצאו גופותיהם של שלושת הנערים החטופים, הוציא את השיר "היום שאחרי". את השיר "בדרך לשם" הקדיש לחיילי צה"ל.

עוד באותו נושא

לעמיר בניון מותר להגיד שיש ערבים שלא אוהבים את ישראל. דעה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully