וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל פסטיבל הנכבה: משרד התרבות והספורט בודק שלילת תמיכה מסינמטק תל אביב

24.11.2014 / 19:15

לוואלה! תרבות נודע כי בעקבות קיום "פסטיבל 48 מ"מ: הפסטיבל הבינלאומי השני לסרטי נכבה ושיבה" בסוף השבוע הקרוב בסינמטק תל אביב, פנתה היועצת המשפטית של משרד התרבות והספורט למשרד האוצר בבקשה לבדוק לשלול ממנו תמיכה לפי חוק יסודות התקציב

לימור לבנת. ניב אהרונסון
לבנת/ניב אהרונסון

בעקבות תלונות שהתקבלו במשרד התרבות והספורט על החלטת הסינמטק לקיים בסוף השבוע הקרוב את "פסטיבל 48 מ"מ: הפסטיבל הבינלאומי השני לסרטי נכבה ושיבה", פנתה היועצת המשפטית של משרד התרבות למשרד האוצר בבקשה לבדוק לשלול ממנו תמיכה לפי סעיף 3 ב' לחוק יסודות התקציב, כך נודע לוואלה! תרבות. לפי משרד התרבות והספורט, קיים חשש לפיו הסינמטק פעל בניגוד לחוק והוציא הוצאות עבור פעילות שהיא במהותה "ציון יום העצמאות או יום הקמת המדינה כיום אבל".

שרת התרבות לימור לבנת מסרה: "זהו מצב בלתי סביר בעיניי שגוף הנתמך על ידי מדינת ישראל יאפשר לקיים בין כתליו פסטיבל שלם המוקדש כל כולו להטפה כאילו יום הקמת מדינת ישראל הוא יום אבל. לא יתכן שהמדינה תישא בעלויות המימון של גוף המעודד דיון במה שמכונה על ידי הפלסטינים 'זכות השיבה' שמשמעותה שלילת המשך קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

במכתבה של היועצת המשפטית של משרד התרבות והספורט ליועץ המשפטי של משרד האוצר עו"ד יואל בריס נטען כי סינמטק תל אביב הינו גוף הנתמך על-ידי המשרד, מכוח מבחני התמיכה בתחום הקולנוע. במכתבה מציינת היועמ"ש של משרד התרבות והספורט כי מפניה למנהל סינמטק תל אביב אלון גרבוז באשר למקור המימון של הפסטיבל ענה מר גרבוז כי "האירוע החשוב 48 מ"מ מתקיים בסינמטק ביוזמת הארגון 'זוכרות'. כל ההוצאות חלות על ארגון זוכרות, הדפסת התכנית, התשלום עבור הזכויות. אנו מתחלקים בהכנסות". לפי משרד התרבות והספורט, גם אם הסינמטק לא שילם על זכויות ההקרנה של הסרטים שיוקרנו בפסטיבל או על הדפסת התכנייה, עדיין הוא נשא בהוצאת נוספות הנובעות מהקרנת הפסטיבל כגון: עלויות שימוש במבנה, סדרנים, קופאים, תחזוקה ואבטחה, השימוש באתר האינטרנט, סליקת כרטיסי אשראי, תקורה וויתור על הכנסה מסרטים חילופיים.

פסטיבל "48 מ"מ" מתקיים ביוזמת עמותת "זוכרות", הפועלת מזה שנים להצפת השיח על הנכבה - "האסון הגדול" של העם הפלסטיני בצל הקמת המדינת היהודית על שטחי ארץ ישראל.

אלון גרבוז, מנהל סינמטק תל אביב מסר לוואלה! תרבות בתגובה: "האירוע יתקיים ולא נירתע בגלל איומים על ביטול תמיכה. מה גם שהתמיכה בפעילות השוטפת היא כה נמוכה כך שלא מרגישים שהיא קיימת. אנחנו צריכים לעבוד כל כך קשה ולמלא הרבה טפסים כדי לקבל את הכסף אבל אולי זו הזדמנות טובה להיפטר מכל הטפסים. חשוב להבין שהתמיכה העיקרית ניתנת לפסטיבלים אחרים כמו פסטיבלי ילדים והם פסטיבלים שחבל שייפגעו. הכסף הוא לא הבעיה. הבעיה היא הניסיון של משרד התרבות להכריח מוסד תרבותי לשנות את הרפרטואר שלו בטענות משונות. מה גם שעד היום, הסינמטק פעל תמיד ללא צנזורה על הסרטים שהוא מקרין. אין הבחנה בין ימין ושמאל ואין חילונים וחרדים וגם הפעם לא תהיה.

"אני חושב שזה סרטים שחשוב לראותם. אנחנו עוסקים בשכנינו. חושבים על עתיד המדינה. המדינה הזו חשובה לי כמו שהיא חשובה לאנשי משרד התרבות והספורט ולכן חשוב שהאירוע ייערך".

(עדכון אחרון: 24 בנובמבר, 20:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully