וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם רקדנית דתיה היא בהכרח פמיניסטית?

27.11.2014 / 10:00

נהרה, להקת המחול היחידה בה חברות רקדניות דתיות, הגיעה השבוע גם לסוזן דלל עם מופע הבכורה ליצירה "טיוטא". פגשנו את מייסדת הלהקה ותהינו האם רקדנית דתיה היא בהכרח פמיניסטית

קרדיט: דייב שחם עריכה: יותם וקס

האם התפילה היא חוויה פרטית ואישית? רגע של הרהור והתבוננות? שיחה? או ריטואל של טקסט קיים עם דגש על קהילתיות? אם גם אתם שואלים את עצמכם את השאלות הללו מידי פעם, אולי כדאי לכם לקפוץ להופעת המחול של להקת "נהרה" כדי לפתוח את הראש.

להקת נהרה משמשת בית לרקדניות אשר מקיימות אורח חיים דתי בתוך מסגרת מקצועית השואפת לקדם את כישרונן ולתת מענה לצרכים הנובעים מאורח חיים זה. את ההרכב המיוחד ייסדה הרקדנית דניאלה בלוך, מתוך רצון להעשיר ולהגביר את נוכחות המחול בקרב הציבור הדתי. בלהקה חברות סנונית ברבן, ליה וייל, דליה פרץ ושירן שרעבי.

הלהקה פועלת בתל אביב מתוך הרצון להיות חלק אינטגרלי מעולם המחול הישראלי אך יחד עם זאת לשמר את השוני המהותי שלה ולהביא אותו אל תוך עולם המחול והשיח הסובב אותו. בנוסף, נהרה פותחת את הופעותיה לקהל מעורב: גברים ונשים, דתיים וחילוניים מתוך מחשבה ורצון לקיים שיחה פתוחה בין העולמות השונים.

להקת נהרה. תמי וייס,
מתוך "טיוטא"/תמי וייס

השבוע, צוות וואלה! יהדות פגש את בלוך, מייסדת הלהקה, בכדי לשמוע על המופע החדש "טיוטא" שעלה בבכורה, מופע שאת הכוריאוגרפיה שלו יצרה רייצ'ל ארדוס. כמו כן, במופע "טיוטא" מתארחת הזמרת שרון רוטר, שנמצאת בהליך של חזרה בתשובה כשבע שנים ומגדירה עצמה "מחוברת לתורתו של רבי נחמן מברסלב". אז האם רקדנית דתיה היא בהכרח פמיניסטית? עד כמה זה קשה למצוא רקדניות דתיות? איך מתיישבים עם הסתירה במשפט "בת ישראל כבודה פנימה"? ולמה עדיין לא ראיתם את להקת נהרה לייב?

להקת נהרה. תמי וייס,
להקת נהרה/תמי וייס

לפרטים נוספים על פעילות להקת נהרה אפשר להיכנס לאתר הלהקה, או לעמוד הפייסבוק הרשמי, או אפילו להראות להם אהבה ותמיכה כספית באמצעות אתר מימון ההמונים אינדיגוגו.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully