וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקליפים הטובים ביותר של 2014

1.12.2014 / 0:00

שנת 2014 לא היתה פורצת דרך בתחום הווידאו-קליפים ולמרות זאת הצלחנו ללקט את עשרת האהובים עלינו (ועוד עשרה שהתחרו על המקומות הראשונים). צפייה מהנה

עריכה: יותם וקס

איסוף הקליפים הטובים של השנה החולפת עבר בקושי. לצערנו זו לא היתה שנה יוצאת דופן ועמוסת יצירות מפילות לסת, אלא דווקא שנה שהבליטה (שוב) את עידן הסינגלים, כשלא האלבומים ולא הקליפים מצליחים להפוך למתחרים הגונים. ולמרות הקושי להכתיר את הטובים ביותר, המשימה הושלמה. חלקם לא חדשני במיוחד, אבל כן הצליח להיצרב בזיכרון וגם לשאוב ללופ של צפייה. הנה ערבוב מוזר של סיה, ארקייד פייר, פליינג לוטוס, קינג קרול, עדי אולנסקי, האפגן וויגז, רועי כפרי והשאר.

FKA twigs - Two Weeks

FKA טוויגז יצרה הרבה עניין בשנה האחרונה. ההייפ הגיע עד רוברט פטינסון (בן זוגה הנוכחי), עבר דרך בלוגים נחשבים ומגזיני מוזיקה (פיצ'פורק נניח, גם וואלה! תרבות), והמשיך לגלגלצ (ישיבת קבע בפלייליסט הלועזי). הכל מושלם בגזרת רקדנית הגיבוי לשעבר של קיילי מינוג, שעל הדרך שיחררה קליפים תואמים לשירים הסופר מינימליסטיים שלה. "Two Weeks" הוא בין הקלים לעיכול באלבום ("LP1"), קליפ שתופס את המוזרות האפילית של טוויגז וכולל תזכורות חוזרות לכך שהיא הגיעה בכלל מעולם המחול. נביל אלדרקין, שביים אותו ועבד בעבר גם עם דה וויקנד ופרנק אושן, מצליח להכתיר אותה כאם כל הרקדניות (וכבר לא זו שיושבת על הספסל).

Sia - Chandelier

ריהאנה, כריסטינה אגילרה, שאקירה, קיילי מינוג, קייטי פרי ובריטני ספירס יכולות לעמוד בטור מאחורי סיה. השנה זה קרה והבשורה התפשטה לאורכו ולרוחבו של הגלובוס. עכשיו כולם יודעים שכמה מהלהיטים הגדולים ביותר של המוזכרות לעיל, יצאו בכלל ממוחה הקדחתני והמוזיקלי של האוסטרלית עם שיער הפלטינה. הקליפ ל"Chandelier" הוא טריגר נוסף לכך שסיה נשלפה במלוא העוצמה (וללא פנים) מהארון בו הסתתרה (והיא איתנו מאז 1997). בהמשך הוא גם זכה למחווה מלנה דנהאם ובכלל מרופרר בכל הזדמנות. כל התודות והריספקט לבמאי דניאל אסקיל.

Arcade Fire - We Exist

"ספיידרמן יוצא מהארון בקליפ חדש של ארקייד פייר", תואר בכל חור ברשת. וכן, זו לא פרובוקציה או שקר, אנדרו גארפילד מתמודד עם האנושות כטרנסקסואלית בקליפ ל"We Exist" (רצועה 2 באלבום האחרון "Reflektor"). הבמאי, דיוויד וילסון, לקח את השיר של ארקייד פייר והפך אותו למיני-"בנים אינם בוכים", הסרט שתיאר סיפורו קורע הלב של ברנדון טינה. התוצאה בלתי נשכחת, חייבים לומר.

The Afghan Whigs - Matamoros

אם גרתם/אתם גרים בניו יורק, היתקלות בחבורת רקדנים אקרובטיים ברכבת התחתית לא תפיל אתכם מהרגליים. לעומת זאת, אם אתם תקועים כאן כמונו, סביר להניח שתבהו בקליפ ל"Matamoros" של האפגן וויגז כמו שהייתם בוהים בבתולת ים בפעם הראשונה. האפגן וויגז, ותודות לצוות הריקוד הניו יורקי W.A.F.F.L.E, זיכו כמה מנוסעי הסאב ווי בהופעה חינמית ואותנו בווידאו שכולו כיף.

Flume - Space Cadet

"Space Cadet" בבימויו של ג'ים דירשברגר וג'יי האוול, שאחראים גם לסדרה המצוירת של ניקולודיאון "Sanjay and Craig", לא יעבוד על אוהדי מיקי מאוס ושות', אבל כן יגע בכל חובבי יצורי החלל. פירמידות מעופפות, חייזרים תלת-ראשיים וכוכבים נוזליים, הם רק חלק קטן מהעולם הצבעוני שתראו בקליפ של Flume, שסולל את דרכו את הפופ לגבולות שמחוץ לכדור הארץ. אנחנו בעד.

Flying Lotus - Never Catch Me ft. Kendrick Lamar

"Never Catch Me" הוא אחד מרגעי השיא באלבום "You're Dead" של פליינג לוטוס. הבמאי הירו מוראי, שיצר בעבר קליפים לסיזר סיסטרס ובלוק פארטי, הרגיש את העוצמה ויצר קליפ מעורר מחשבה לשיר שמתחיל ב"אני רואה את האפלה שבי וזה די מדהים". הקליפ עוקב אחר שני ילדים שקופצים מארונות קבורה ורוקדים אל תוך שקיעה. כל זה קורה בעולם של מבוגרים תשושים, קודרים וחיים בקושי. תפיסה מדויקת של מוראי את הטראק האינטנסיבי שמארח את קנדריק לאמר.

Adi Ulmansky - Was It You?

עדי אולמנסקי מדלגת לעולם חסר גבולות, בין היתר כי השכילה להבין את כוחן של יצירות חזותיות. בעבר עבדה עם וניה היימן, ביימה בעצמה ובשיתוף עם ניר פרי. ב"Was It You?", היא בחרה בג'ל מוג'ה ובמפיקים מיכאל מושונוב ולאל אוטניק (האחרונים ביימו את הקליפ המושקע ל"Move On" של גרדן סיטי מובמנט), ויצרה מעטפת יפה ומדויקת לשיר הפרידה אליו הצטרף בורגור.

Woodkid - The Golden Age

"The Golden Age" הוא וידאו שביים יוהאן למוין, הידוע בשם הבמה Woodkid, והוא האחרון מאלבום הבכורה של הזמר/במאי הצרפתי, והוא התמזג עם "Embers" של המלחין הגרמני מקס ריכטר. למוין פועל ברמה שונה לחלוטין מכל אחד אחר, ובעולם שבו כולם נשענים על סינגלים הוא משחרר אלבום קונספט. זו כנראה הסיבה שמידת ההשקעה בקליפ האחרון יוצאת דופן. זאת יצירה קולנועית שתביא להזדהות מוחלטת ותשחק על כל קשת הרגשות האנושיים. הכל כמובן בהתאמה מושלמת לפופ התזמורתי של למוין.

RATKING feat. King Krule - So Sick Stories

Ratking היא קבוצת היפ הופ מניו יורק שב"So Sick Stories" משתפת פעולה עם קינג קרול הבריטי בן ה-20. הקליפ שיצר אריק יו כולל את השלישייה, קרול וחברים, משוטטים ברחובות הנטושים של גות'אהם. קאטים גסים, קצב מהיר שנעצר ואז מזדחל, קלוזאפ חודרני ומונטאז' חי מדהקים את המבטאים, הכובד והנעורים של כל המשתתפים.

Acollective - BreakApart // Roy Kafri - Mayokero

כשיצא לפני רגע וקצת "BreakApart" של הקולקטיב, כולם חשבו על "Mayokero" של רועי כפרי (שיצא חודש וחמישה ימים קודם לכן). יש הרבה דימיון בין הקליפים (הראשון של נעם שרון וטל זגרבה והשני של וניה היימן) ואחרי שהרמנו גבה, הפסקנו להתרגש ממנו. שניהם הופקו למופת, מגניבים מאוד, עם סיכויים גבוהים להשתחל גם לרשימות הקליפים הטובים במגזיני חו"ל נחשבים ומזכירים יצירות עתיקות יותר (1, ו-2). אנחנו אוהבים וינילים ומעריכים שאפתנות. פעמיים שאפו.

ועוד עשרה שאנחנו אוהבים:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully