וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלצה יומית: מיהו גיבור ישראלי בעיניך, אריק איינשטיין או יהורם גאון?

10.12.2014 / 17:07

אריק איינשטיין או יהורם גאון? הגשש החיוור או שושנה דמארי? חנה רובינא או שייקה אופיר? תערוכת קריקטורות חדשה בבית אבי חי בירושלים, בשיתוף מוזיאון הקומיקס בחולון, משאירה לכם את הבחירה. פינת התרבות גיבורה קטנה

מערכת וואלה!

שלום לכם שועלי תרבות, אתם בטח זוכרים שפעם גיבורי התרבות של מדינת ישראל היו המצביאים הדגולים, אחר כך זה הפך לסופרים ואנשי הרוח, אחר כך זה נהיה שחקני התיאטרון והזמרים הכי חמים בשוק הבידור והיום, אלו הם כוכבי הטלוויזיה וכמובן וואן דיירקשן, למרות שחבריה לא ישראליים.

כך או כך, תערוכה חדשה בבית אבי תחת השם "איזהו גיבור", תציג מגוון קריקטורות ישראליות החל מאמצע המאה ה-20 ואל תוך המאה ה-21. התערוכה בשיתוף מוזיאון הקומיקס הנהדר בחולון והיא כוללת קריקטורות של חיים נחמן ביאליק, שושנה דמארי, יהורם גאון, הגשש החיוור וכמובן הדמות ששום וויכוח על גיבור ישראלי לא שלם בלעדיו- אריק איינשטיין. לא נותר לנו אלא לקוות שעד התערוכה הבאה מישהו יצייר גם קריקטורה של לירן חולצה אפורה.

"כיוון שקריקטורות מצוירות בעיקר על אנשים ידועים, הרי שדרך התערוכה ניתן לראות את השינוי החברתי והתרבותי שהתרחש בישראל לאורך 60 ויותר שנות קיומה. התערוכה גם מלמדת הרבה עלינו כחברה - את מי אנחנו בוחרים ומכתירים להיות גיבורי התרבות שלנו" מסביר אסף גמזו, אוצר התערוכה.

המאיירים שמציגים בתערוכה הם זאב, אריה נבון, נוח ביזרובסקי, דריאן הדר ויוסף רוס. במקביל לתערוכה יתקיימו בה גם שיח גלריה עם האוצר (14/12 ו- 30/12) וכן מפגשים מיוחדים לילדים ולהורים שיקיפו סיור בתערוכה, סיפור וסדנת ציורי קריקטורות. ביקור מהנה!

"איזהו גיבור?"- גיבורי תרבות בחברה הישראלית- בקריקטורות, בית אבי חי ירושלים, חינם, עד ה-30.1.

הולכים לבחון את הקריקטורות מקרוב? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully