וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצליח לחמוק? התביעה בלוס אנג'לס לא תגיש כתב אישום נגד ביל קוסבי

17.12.2014 / 13:56

חוק ההתיישנות מונע הגשת כתב אישום נגד הקומיקאי, אומרים במשרד התובע המחוזי בלוס אנג'לס. במקביל מצטרפת בתו של קוסבי אל אמא בהצהרת תמיכה באביה, ואחת הנשים שמאשימות את קוסבי יורה בחזרה

ביל קוסבי. AP
משפחת קוסבי בגרסת המציאות?/AP

ביל קוסבי לא יועמד לדין על שתקף מינית לכאורה בת 15 באחוזת פלייבוי ב-1974 עקב חוק ההתיישנות, כך נמסר ממשרד התובע המחוזי בלוס אנג'לס.

בתחילת החודש אישרה המשטרה בלוס אנג'לס כי היא חוקרת את תלונתה של ג'ודי הות', בת 55 שהגישה תביעה אזרחית נגד השחקן והקומיקאי ביל קוסבי בטענה כי תקף אותה מינית כשהייתה בת 15. על פי כתב התביעה, בשנת 1974 נעתרו הות' וחברתה, שהייתה אז בת 16, להזמנתו של קוסבי להתלוות אליו במועדון טניס, שם שיחקו ביליארד והקומיקאי התעקש שישתו אלכוהול בכל פעם שניצח. לאחר מכן לקח קוסבי את השתיים אל אחוזת פלייבוי ואמר להן שאם יישאלו לגילן יענו שהן בנות 19. שם קוסבי תקף את הות' מינית כאשר ניסה להכניס את ידו למכנסיה, ואז לקח את ידה וביצע בעצמו אקט מיני בניגוד לרצונה.

הות' תושאלה על ידי השוטרים בתחנת משטרה בלוס אנג'לס עם גלוריה אלרד, עו"ד לזכויות אדם המייצגת נשים נוספות המאשימות את קוסבי, שם העידה במשך כשעה וחצי בפני שני בלשים מהיחידה המיוחדת העוסקת בפשעי מין, על מעשיו של קוסבי לפני כארבעים שנה. המשטרה הודיעה אז כי תחקור האשמות של נשים נוספות נגד הקומיקאי, כולל מקרים שחל עליהם חוק ההתיישנות, אולם כעת מוסרת שהחוק מונע ממנה להמשיך לכתב אישום.

עורך דינו של קוסבי, מרטין סינגר, הגיש מסמכים לבית משפט בלוס אנג'לס המוכיחים לדבריו כי הות' ניסתה לסחוט אותו. לדברי עורך הדין, האישה ניסתה להשיג מקוסבי כסף על ידי מכירת הסיפור לצהובון כבר לפני עשור. במסמכים נכתב כי לאחר שנכשלה, פנה אל קוסבי עורך דינה של האישה, מארק סטרקר, ודרש 250 אלף דולרים תמורת שתיקתה. סינגר קרא לתביעתה של הות' משוללת כל יסוד ואף ביקש מבית המשפט להטיל עליה ועל סטרקר סנקציות.

עד כה הואשם ביל קוסבי בן ה-77 על ידי יותר מעשרים נשים כי תקף אותן מינית בהזדמנויות שונות מאז שנות השבעים, אחרי שהציע להן גלולות טבעיות לכאורה שבדיעבד עירפלו את חושיהן. תביעה שהוגשה נגדו הסתיימה ב-2005 עם הסדר טיעון שפרטיו אינם נודעים, והמקרה הנוכחי מצטרף לשורה ארוכה של מקרים אחרים שחל עליהם חוק ההתיישנות.

מוקדם יותר השבוע זכה קוסבי לתמיכה פומבית מאשתו קמיל, שיצאה בהצהרה העומדת לצד בעלה ומבקרת את התנהלות התקשורת, שלדבריה שופטת אותו בלי לבחון את רקע המתלוננות ואת טענותיהן. אליה הצטרפה אתמול (שלישי) גם בתם הצעירה אבין (Evin) שאמרה ל"אקסס הוליווד": "הוא האבא שחשבתם שהכרתם. 'משפחת קוסבי' הייתה כמו תוכנית מציאות מבחינתי".

אולם אחת מהמאשימות את ביל קוסבי באונס, ברברה באומן, ירתה בחזרה. בשיחה אתמול עם "אקסס הוליווד" היא הביעה צער על קמיל קוסבי: "אני לא מסוגלת לדמיין את העינוי, הסבל והאכזבה העמוקה שקמיל קוסבי ודאי חווה כרגע, כשהיא מתמודדת עם המציאות הקשה של מה שבעלה עולל כשותפה במשך חמישים שנה. היא בוודאי מזילה דמעות עבור משפחתה ועבור משפחות אחרות בכל הארץ". באומן הייתה האישה הראשונה לחשוף את עצמה בתקשורת מאז שהחלה הפרשה, מה שהוביל לנשים רבות לצאת ולעשות דבר דומה.

  • עוד באותו נושא:
  • ביל קוסבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully