וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהורם גאון: "הימין יותר בוטה ויותר מסית? זה לא נכון"

אסף וייס

18.12.2014 / 17:23

רגע לפני יום הולדתו ה-75, ולכבוד המופע החדש "אלף נשיקות", יהורם גאון הכניס אותנו לביתו, ובריאיון גלוי לב הוא מדבר על השיר "אחמד" של עמיר בניון, על כך שלא דיבר על אריק איינשטיין 45 שנה, וגם על המבט הפסימי: "אנחנו במלחמה אחת ארוכה, והיא לא תיגמר אף פעם"

בימוי: גיא גורן, צילום: דייב שחר, עריכת וידאו: מאיה בן ניסן, תחקיר: נועה שוסטרמן

"אלף נשיקות", "איילת אהבים" ועוד שירים שנכנסו לפנתאון הזמר העברי, לצד מכתבי אהבה של בן גוריון, ביאליק ואפילו יצחק שמיר – כל אלה ועוד מרכיבים את המופע החדש "אלף נשיקות" שמורכב משירי האהבה הגדולים של יהורם גאון מכל שנות יצירתו.

"המופע החדש הוא אוסף של שירי אהבה", מספר גאון. "כל חיי, כמעט מתחילתה של המדינה, אני שר התרשמויות של משוררים, כמו חיים חפר או יורם טהרלב או נעמי שמר, על ההוויה הישראלית. יש שירים שמחים ושירים עצובים, שירי מלחמה ושירי אהבה, שירים הרואיים ושירי מפלה. הכל. המופע החדש הוא ריכוז רק של שירי אהבה, יפים מאוד, שלא שרים אותם בדרך כלל".

יהורם גאון. ראובן קסטרו
גאון/ראובן קסטרו

"שזרתי את השירים האלה עם מכתבי אהבה של אנשים בלתי צפויים", מוסיף גאון. "לדוגמא יצחק שמיר שהוא איש נוקשה מאוד שאמר 'לא' על כל 'כן' אפשרי שהסתובב לו מול העיניים, איש לח"י מאוד נועז. הוא כותב לאשתו ממרחקים דברים כל כך מרגשים ונוגעים ללב. אתה לא מאמין שזה הוא. או למשל בן גוריון שכותב לפולה, איתמר בן-אב"י שהיה מאוהב בלאה אבושדיד, חיים וייצמן שכתב לחנה רובינא, וגם אלכסנדר פן וביאליק ונוספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully