וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גט" לא ברשימת המועמדים לאוסקר

19.12.2014 / 19:24

האקדמיה האמריקאית לקולנוע פרסמה את רשימת הסרטים ממנה ייבחרו חמשת המועמדים הסופיים לפרס האוסקר בקטגוריית הסרט הזר. "גט", הנציג הישראלי הרשמי, אינו נמצא ביניהם

יח"צ - חד פעמי

אכזבה: האקדמיה האמריקאית לקולנוע פרסמה היום (שישי) את "השורט-ליסט" של תשעת הסרטים מהם ייבחרו חמשת המועמדים הסופיים לפרס האוסקר בקטגוריית הסרט הזר. "גט", הנציג הישראלי הרשמי, אינו נמצא ביניהם, כך שאף כי הוא מועמד לגלובוס הזהב, חלומות האוסקר שלו תמו היום.

במקומו, התקדמו הלאה השמות הבאים: "אידה" הפולני, "לוויתן" הרוסי, "פורס מאז'ור" השוודי, "סיפורים פרועים" הארגנטינאי, "מנדרינות" האסטוני, "טימבוקטו" המאוריטיני, "אי התירס" הגיאורגי, "הליברטור" מוונצואלה וכמו כן "Accused" ההולנדי. יש לציין כי ארבעת הראשונים נרכשו להפצה בישראל ויוקרנו בה בשבועות או החודשים הקרובים.

נוסף ל"גט", שנחשב בעיני רבים מועמד אפשרי לפרס, נחלו אכזבה גם כמה סרטים מדוברים אחרים, ובהם "יומיים ולילה" הבלגי, "מאמי" הקנדי, ו"שנת חורף" הטורקי. גם איטליה, שזכתה בשנה שעברה הודות ל"יפה לנצח", תהיה בחוץ, שכן מועמדה "הון אנושי" לא נכלל בתשיעייה. צרפת, שפעם היתה אימפריה בקטגוריה אך בשנים האחרונות מתקשה אפילו לקבל מועמדויות, שוב כשלה והפעם באשמת "סן לורן". מועמד נוסף שנשאר בחוץ הוא "רפסודיה בולגרית", סרט בולגרי בהשתתפות מיכאל מושונוב ואלכס אנסקי, שמפיקים ישראלים היו שותפים לעשייתו.

שליחתו של "גט" לאוסקר בידי האקדמיה הישראלית לקולנוע מתוקף מעמדו כזוכה פרס אופיר לסרט הטוב ביותר עוררה כזכור תרעומת רבה בזמנו. היו שטענו כי עדיף היה לשלוח במקומו את "אפס ביחסי אנוש" או את "ערבים רוקדים". טענות נשמעו גם על כך שהוא נשלח אוטומטית לאחר הזכייה באופיר, במקום לעבור דרך ועדה מיוחדת הבוחרת בנפרד את הנציג לאוסקר, כפי שקורה בכל מדינה בעולם. עתה, לאחר שישראל שוב לא הצליחה להשתחל לחמישיית המועמדים, אולי תשקול מחדש האקדמיה המקומית את הנוהלים שלה.

ישראל היתה מועמדת בעבר לאוסקר עשר פעמים, האחרונה שבהן ב-2012 עם "הערת שוליים". שלושת הסרטים שנשלחו מאז לא הצליחו לכבוש גם כן את האקדמיה האמריקאית - "למלא את החלל", "בית לחם" ועתה גם "גט".

מה אפשר ללמוד על המתחרים בקטגוריית הסרט הזר הטוב ביותר?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully