וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלעדי: מכתבו של יצחק לאור לוועדת פרס לנדאו

21.12.2014 / 13:14

הדרמה בפרשת פרס לנדאו מגיעה לשיא: וואלה! תרבות חושף את מכתבו של לאור לדירקטוריון מפעל הפיס ולחברי הוועדה לפני הדיון האחרון שנערך היום (ראשון) בעניינו

"לחברי הדירקטוריון, כמו גם לכבודכם, אין שום סמכות להיכנס לתוך הדברים שנטענו בפניות... אין בשום מקום בתקנון זכר ליכולתכם לשלול את הפרס בכלל, שלא לדבר על כך שאין לכם שום סמכות לשלול את הפרס בשל טענות סתמיות שאין בינן לבין הפרס דבר וחצי דבר ואשר אין לכם את הכלים המינימליים להחליט בהן", כך נפתח מכתב ששלחו עורכי הדין יעקב וינרוט ועמית חדד, מטעמו של יצחק לאור, לדירקטוריון מפעל הפיס ולוועדת פרס לנדאו.

במכתב שנשלח לחברי הוועדה לפני הדיון שנערך היום (ראשון) בעניין מתן פרס לנדאו בתחום השירה ליצחק לאור. במכתב מדגישים עורכי דינו של לאור כי הפרס אמור להיות מוענק לפי הקריטריון של "פעילות אמנותית מצטיינת ואיכותית מהתקופה האחרונה" ושמדובר בפרס הניתן לאדם על פועלו האמנותי בלבד. בנוסף, טוענים עורכי דינו של לאור כי לפי הלכת שניצר, לא היה מקום להחזיר את הדיון לוועדת הפרס. עורכי דינו של לאור צירפו למכתבם הרשמי אסופת מכתבי תמיכה מאנשים שונים בתעשיית הספרות ביניהם גם מנחם פרי, עורך הספריה החדשה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לאור/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הוועדה התכנסה היום (ראשון) שוב אחרי שביום שלישי שעבר התכנס דירקטוריון קרן לנדאו ובחן את החומרים שהוגשו לו בעד ונגד הענקת הפרס למשורר יצחק לאור. לאחר דיון ממושך החליט הדירקטוריון לבטל את החלטת ועדת הפרס ולהחזיר את הדיון לוועדה על מנת שתשקול מחדש את המלצתה, לאורו של החומר הנוסף. עוד לפני ההצבעה היום, פרשה גילית חומסקי פרשה מהוועדה, "בגלל שהסתמן שלא יבטלו את הפרס ליצחק לאור", כך לפי גורמים בוועדה.

תחילת הפרשה בפברואר 2010. לאחר שהתקבלו במערכת התוכנית "המקור" עדויות מנשים שטענו שהוטרדו מינית על ידי המשורר, הסופר והמרצה יצחק לאור, שודר בתוכנית תחקיר על הנושא. התחקיר התמקד בארבע תלונות שונות. לאור, יש לציין, מעולם לא נחקר, לא נשפט ולא הורשע.

הקריאות לבטל את זכייתו של לאור בפרס לנדאו, הנושא עמו סכום כספי של 100 אלף ש"ח, החלו מיד עם ההכרזה על זכייתו בחודש נובמבר. לאחר ההחלטה הלילה הגיבה הסופרת והמשוררת גילית חומסקי, שהייתה חלק מועדת הפרס יחד עם יהושע סימון ועמינדב דיקמן, וכתבה כך בפייסבוק: "התנגדתי למתן הפרס ללאור, וחשבתי שראוי לתת את הפרס למישהו אחר. משפורסמו התוצאות, יצחק לאור כתב לי מכתב תודה. השבתי לו בכנות, שתודתו לא מגיעה לי. הוא קיבל את הדברים בהבנה ובעדינות. וחשבתי, שכשכל זה יסתיים, זה יהיה הרגע הספרותי שיישאר לי".

בריאיון בתוכנית "חי בלילה" הבהירה חומסקי שכאשר תתכנס הוועדה להחליט פעם נוספת על הזוכה, כוונתה שלה היא להצביע שוב נגד לאור. כעת, כאמור, היא פרשה מהוועדה במחאה על בחירתם של עמיתיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully