וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמר ג'ו קוקר מת בגיל 70

22.12.2014 / 20:34

המוזיקאי הבריטי שנודע בעיקר בזכות גרסת הכיסוי לשיר המפורסם של הביטלס "With A Little Help From My Friends", הלך לעולמו בתום מאבק ממושך במחלת הסרטן

ג'ו קוקר. Lionel Cironneau, AP
"בלתי אפשר למלא את החלל שהשאיר אחריו". ג'ו קוקר/AP, Lionel Cironneau

הזמר הבריטי ג'ו קוקר הלך לעולמו בגיל 70 בתום מאבק ממושך בסרטן הריאות. כך מאשר היום (שני) סוכנו בארי מארשל שהספיד את שותפו "הוא היה פשוט ייחודי ויהיה בלתי אפשר למלא את החלל שהשאיר בלבנו".

קוקר התחיל את הקריירה המוזיקלית שלו בגיל 15 בעיר הולדתו שפילד שבאנגליה. הופעתו הראשונה היתה בהרכב מקומי אנונימי בשם The Avengers תחת שם הבמה ונס ארנולד. בשנת 1963 הצטרף להרכב בלוז מקומי אחר בשם דה ביג בלוז. שלוש שנים מאוחר יותר פרש מההרכב לטובת להקת הגריז.

להיטו הראשון שזכה להצלחה מסחרית היה גרסת הכיסוי לשירם המפורסם של הביטלס "With A Little Help From My Friends". הגרסה ראתה אור באלבום הבכורה של קוקר שנשא את שם הלהיט. ניגן בה הגיטריסט ג'ימי פייג' והיא שימשה כשיר הנושא של הסדרה "שנות הקסם". קוקר המשיך במסורת גרסאות הכיסוי לשירי הביטלס כשלהיטו הבא היה גרסת כיסוי לשירם "She Came In Through The Bathroom Window".

אלבומיו הבאים המשיכו לזכות להצלחה מסחרית והפיקו עוד כמה להיטים. בשנת 1970, זכתה גרסת הכיסוי המוצלחת שלו ל"The Letter" להיכנס לעשרת הגדולים במצעד המכירות האמריקאי. היה זה להיטו הראשון שזכה לעשות זאת בארצות הברית.

התמכרותו לסמים ואלכוהול בתחילת שנות ה-70 השפיעה לרעה על הקריירה המוזיקלית שלו וגרמו לו לא פעם לבטל הופעות מתוכננות. ג'ו קוקר חזר לבמה בשנות ה-80 והמשיך להפיק מספר להיטים ביניהם הלהיט שניכתב על ידי המוזיקאי ג'ק ניטשה "Up Where We Belong", שבוצע יחד עם הזמרת האמריקאית ג'ניפר וורנס. השיר זכה בפרס האוסקר תחת קטגורית שיר הנושא הטוב ביותר של הסרט קצין וג'נטלמן.

ג'ו קוקר הופיע מספר פעמים בישראל, האחרונה שבהן בפסטיבל הגלבוע באוגוסט 2008.

  • עוד באותו נושא:
  • ג'ו קוקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully