וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינת התרבות: "אוונגרד יהודי" - יש בכלל דבר כזה? מתברר שכן

23.12.2014 / 14:58

תערוכה חדשה מכוונת את הזרקור ליצירות של האמנים והציירים היהודים והארצישראלים של העשייה האוונגרדית בתחילת המאה העשרים, אי שם בפלשתינה ובכל רחבי העולם. צפו בהמלצה היומית

מערכת וואלה!

שלום לכם שועלי תרבות, הגענו ליום שלישי ויחד איתו לנושא האהוב עלינו: אוונגרד יהודי. פינת התרבות מודעת לעובדה שזה נשמע מוזר, כי אוונגרד יהודי בדרך כלל מתקשר אצלנו בראש לדברים כמו רגל קרושה, אבל מתברר שזה לא הכל.

תערוכה חדשה במוזיאון מאנה כץ בחיפה מכוונת את הזרקור ליצירות של האמנים והציירים היהודים והארצישראלים של העשייה האוונגרדית בתחילת המאה העשרים. באותן שנים התפתחות המודרניזם בעולם כבר הניעה מהפכה רוחנית וחברתית.

מאז הכרזתו של המשורר האיטלקי פיליפו מרינטי על הקמת התנועה הפוטוריסטית בשנת 1909, הואצה התקדמותו של המודרניזם המערב-אירופי לעבר מהפכה רוחנית וחברתית. אווירה מהפכנית זו גררה אחריה אמנים נוספים: בתגובה לאתגר שהציבו תנועות האוונגרד של אז, גם האמנים היהודים והארצישראלים גיבשו דעה ותפיסה מיוחדת של המודרניזם.

אז מה עשו פעם הציירים של פלשתינה? ומה ציירו בחורינו במוסקבה, לודז', ברלין ופריז? .אתה מוזמן לשוטט בין היצירות, לחפש קווים מקבילים ושנים ובעיקר לחשוב איך אנחנו מכניסים את פינת התרבות לתערוכת האוונגרד הבאה.
שבוע טוב!


מוזיאון מאנה כץ – תערוכה חדשה
"האוונגרד היהודי"
30 שקלים

לא יוצאים מהבית בלי אוונגרד יהודי? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully